Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن ابراهیمی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از ترمینال شهید کلانتری و پایانه مسافری دریایی چابهار اظهار داشت: فعالیت گردشگری و مسافری پایانه بین‌المللی مسافری دریایی بندر شهید کلانتری چابهار نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط است. 

وی ادامه داد: با وجود مهیا کردن همه امکانات مورد نیاز برای این پایانه مسافری، فعالیت این پایانه از چندی پیش به دلیل عدم توجیه اقتصادی برای شرکت تعاونی خصوصی و عدم همراهی برخی دستگاه‌های دست‌اندرکار گردشگری و سفر دریایی، متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابراهیمی افزود: برای آماده شدن این پایانه مسافری فقط ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز نظیر دستگاه‌های گمرک، تجهیزات ورود و خروج و... از سوی سازمان بنادر و دریانوردی خریداری و نصب شده است و این غیر از ساختمان پایانه است. 

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همکاری ۲۰ نهاد و دستگاه اجرایی برای رشد هرگونه فعالیت گردشگری دریایی ضروری است تا پایانه و بندر به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد. 

ابراهیمی با اشاره به اینکه ظرفیت کل سالن مسافری دریایی بندر چابهار ۶۰۰ نفر در روز است، گفت: امکان ورود ۳۰۰ نفر و خروج ۳۰۰ نفر هم‌زمان در این پایانه وجود دارد. 

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دین خود را به گردشگری مسافری دریایی ادا کرد و ارگان‌های دیگر باید پای کار باشند. 

وی ادامه داد: هیچ درآمدزایی در بخش مسافری دریایی برای اداره‌کل بنادر وجود نداشت و رویکرد فقط ملی و توجه به اقتصاد ملی بود. 

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کل این ترمینال از ۱۰ سال پیش ساخته شده است، گفت: چندی پیش شرکت‌های تعاونی خصوصی، خط دریایی چابهار ـ مسقط را با کشتی مدرن هرمز با سرعت ۵۰ گره دریایی و در مسیری ۱۵۰ مایلی راه‌اندازی کرد و خدمات مناسبی ارائه داد اما به دلیل عدم همکاری ارگان‌ها و ارائه یارانه، این خط مسافری تعطیل شد. 

وی تأکید کرد: پتانسیل گردشگری در سواحل مکران وجود دارد، بسترهای گردشگری فقط اسکله و سالن مسافری و شناور نیست بلکه به عنوان مثال باید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خدمات هتلینگ و یارانه نیز بدهد. 

ابراهیمی ادامه داد: همین خط چابهار ـ مسقط تا فروردین سال ۹۶ برقرار بود اما به دلیل زیان بخش خصوصی ادامه کار برای آنها عملی نشد، زیرا هیچ یارانه دولتی از سوی هیچ دستگاه دولتی پرداخت نشد، در حالی که در بسیاری از نقاط دنیا، حمل و نقل مسافری در راستای توسعه گردشگری و استفاده از حمل و نقل عمومی از سوی دولت‌ها مشمول دریافت یارانه می‌شود. 

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: در کنار هرگونه فعالیت بندری و دریایی باید امکانات دیگری غیر از شناور و پایانه راه‌اندازی شود تا گردشگری دریایی شکل بگیرد، وجود این پایانه مسافری یکی از زیرساخت‌های گردشگری سواحل مکران محسوب می‌شود، اما کافی نیست و نیازمند پشتیبانی مالی، پرداخت یارانه و حمایت دولتی است. 

ابراهیمی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون برای تداوم فعالیت پایانه مسافری چابهار در جنوب شرق کشور معادل یک میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است، اما از این پس منابع مالی برای پرداخت یارانه نداریم و ارگان‌های دیگر دست‌اندرکار گردشگری نیز باید همکاری کنند. 

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل