Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شمار دقیق نظامیان این کشور در عراق، سوریه و افغانستان حدود 26 هزار نفر است؛ رقمی که بسیار بیشتر از اعلام قبلی این وزارتخانه است.

به نوشته وبگاه «میلیتری تایمز»، آمریکا 8892 هزار نظامی در عراق، 15298 هزار نیرو در افغانستان و 1720 هزار پرسنل در سوریه دارد که مجموع آن‌ها در سه منطقه جنگی تا تاریخ 30 دسامبر برابر با 25910 هزار نفر بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در تاریخ 17 نوامبر توسط «مرکز داده‌های نیروی انسانی وزارت دفاع آمریکا» منتشر شد.

از آنجا که از دیرباز نیروهای ویژه یا موقت که وارد کشوری می‌شوند شامل آمار وزارت دفاع نیستند، بنابراین تعداد واقعی نیروهای آمریکا در این سه کشور می‌تواند بیشتر باشد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا پیش از این متعهد شده بود شفافیت بیشتری را در زمینه شمار واقعی نظامیان این کشور در خارج مرزها نشان دهد.

 پاسخ قبلی وزارت دفاع به پرسش‌های مربوط به تعداد نیروها، بر اساس طرح دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی بر مبنای «سطح مدیریتی نیروها» بود و با استفاده از این آمار، پنتاگون تعداد نظامیان خود در عراق را  تنها  5262 هزار نفر اعلام کرده بود.

پنتاگون پیشتر تعداد نظامیان خود در سوریه را 503 نفر اعلام کرده بود. اینک بر اساس آمار مرکز داده‌ها، تعداد دقیق این نیروها 1720 نفر نظامی همراه با سه کارمند غیرنظامی اعلام شده است.

 در افغانستان نیز اینک تعداد نظامیان آمریکا بیش از رقم اعلام شده قبلی است. تا تاریخ 30 دسامبر، 15298 هزار نظامی آمریکایی همراه با 1202 کارمند غیرنظامی در افغانستان حضور داشتند. در مجموع 16500 هزار نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه

وزارت دفاع سوریه امروز اعلام کرد که نیرو‌های ارتش این کشور تجهیزات تروریست‌ها در حومه ادلب و حلب را هدف قرار داده و با همکاری روسیه چند پهپاد را در حومه لاذقیه منهدم کردند.

وزارت دفاع سوریه با انتشار ویدیویی از هدف قرار دادن خودرو‌های زرهی تروریست‌ها و سرنگون شدن تعدادی پهپاد با همکاری نیرو‌های روسی خبر داد.

هفته گذشته نیز یگان‌های توپخانه و موشکی ارتش سوریه، مواضع گروه تروریستی جبهه النصره و دیگر تروریست‌های هم پیمان آن را در حومه شهر ادلب و غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است