Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از «میلیتری تایمز»، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شمار دقیق نظامیان این کشور در عراق، سوریه و افغانستان حدود ۲۶ هزار نفر است؛ رقمی که بسیار بیشتر از اعلام قبلی این وزارتخانه است.

 آمریکا ۸۸۹۲ هزار نظامی در عراق، ۱۵۲۹۸ هزار نیرو در افغانستان و ۱۷۲۰ هزار پرسنل در سوریه دارد که مجموع آن‌ها در سه منطقه جنگی تا تاریخ ۳۰ دسامبر برابر با ۲۵۹۱۰ هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در تاریخ ۱۷ نوامبر توسط «مرکز داده‌های نیروی انسانی وزارت دفاع آمریکا» منتشر شد.

از آنجا که از دیرباز نیرو‌های ویژه یا موقت که وارد کشوری می‌شوند شامل آمار وزارت دفاع نیستند، بنابراین تعداد واقعی نیرو‌های آمریکا در این سه کشور می‌تواند بیشتر باشد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا پیش از این متعهد شده بود شفافیت بیشتری را در زمینه شمار واقعی نظامیان این کشور در خارج مرز‌ها نشان دهد.

 پاسخ قبلی وزارت دفاع به پرسش‌های مربوط به تعداد نیروها، بر اساس طرح دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی بر مبنای «سطح مدیریتی نیروها» بود و با استفاده از این آمار، پنتاگون تعداد نظامیان خود در عراق را  تنها  ۵۲۶۲ هزار نفر اعلام کرده بود.

پنتاگون پیشتر تعداد نظامیان خود در سوریه را ۵۰۳ نفر اعلام کرده بود. اینک بر اساس آمار مرکز داده‌ها، تعداد دقیق این نیرو‌ها ۱۷۲۰ نفر نظامی همراه با سه کارمند غیرنظامی اعلام شده است.

 در افغانستان نیز اینک تعداد نظامیان آمریکا بیش از رقم اعلام شده قبلی است. تا تاریخ ۳۰ دسامبر، ۱۵۲۹۸ هزار نظامی آمریکایی همراه با ۱۲۰۲ کارمند غیرنظامی در افغانستان حضور داشتند. در مجموع ۱۶۵۰۰ هزار نظامی آمریکا در افغانستان حضور دارند

انتهای پیام/

 آمریکا 26 هزار نظامی در سوریه، عراق و افغانستان دارد  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است