Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@20:07:13 GMT

صبحانه‌ای عالی برای تقویت باروری

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۵۵۷۳۹

پزشکان معتقدند که با رژیم غذایی مناسب می‌توان تا حد زیادی فعالیت و باروری را در افرادی تقویت کرد که احساس می‌کنند از این نظر دچار مشکلند. ناطقان: عوامل متعددی در میزان باروری مؤثرند و سبب کم و زیاد شدن آن می‌شوند؛ موضوعاتی از قبیل استرس و خستگی بشدت توانایی جنسی را کاهش داده، ایجاد مشکل می‌کند. از سوی دیگر، رژیم غذایی نیز رابطه مستقیمی با هورمون‌هایی دارد که در ایجاد تمایل برای برقراری رابطه مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش سلامت آنلاین به نقل از دیلی‌میل، متخصصان تغذیه بر این باورند که با انتخاب مواد غذایی صحیح بویژه در وعده صبحانه و مصرف خوردنی‌های غنی از ویتامین D می‌توان قوای جنسی از دست رفته را تقویت کرد.

نقش ویتامین دی

معمولا اکثر افراد از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. کاهش این ویتامین باعث کم شدن میزان ترشح استروژن در زنان و کاهش تستوسترون در مردان می‌شود. آمارها حاکی از آن است که از هر ۵ فرد بالغ، یک نفر دچار کمبود ویتامین D است که بیشتر به دلیل کمبود دریافت نور خورشید بروز می‌کند.

توصیه محققان برای کسانی که نمی‌توانند در معرض نور خورشید قرار گیرند، خوردن قارچ، غلات مخصوص صبحانه، ماهی و تخم‌مرغ در وعده صبحانه است که همگی به بالا رفتن میزان ویتامین D کمک می‌کنند. بیشتر ویتامین‌های بدن از غذایی که می‌خوریم تأمین می‌شوند اما ویتامین D با بقیه متفاوت است و تنها از طریق مواد غذایی جذب بدن نمی‌شود. مواد غذایی ویتامین D کمی دارند؛ با وجود این، منبع اصلی این ویتامین در روغن ماهی، قارچ و تخم‌مرغ یافت می‌شود و نیز می‌توان با گنجاندن غلات صبحانه و مارگارین از این ویتامین بهره‌مند شد.

بریتانیایی‌ها از جمله ملت‌هایی هستند که کم‌ترین ویتامین D را دریافت می‌کنند زیرا در ماه‌های سرد سال کم‌تر از ۱۰ ساعت از روز بهره‌مندند و مدت استفاده‌شان از نور آفتاب محدود است و به دلیل محدودیت‌هایی که برای دریافت ویتامین D وجود دارد، مصرف مکمل‌های این ویتامین الزامی است. محققان توصیه می‌کنند که افراد روزانه باید حدود ۱۰ میلی‌گرم ویتامین D دریافت کنند.

صبحانه‌ای عالی برای تقویت قوای جنسی

معجزه روغن ماهی

ماهی منبعی غنی از ویتامین D شناخته می‌شود و در این میان روغن ماهی‌هایی چون سالمون نوعی معجزه از نظر دربرداشتن این ویتامین به شمار می‌رود. ماهی «ماکرل» در هر وعده ۳۶۰ واحد ویتامین D دارد در حالی که ماهی سالمون بیش از ۶۸۵ واحد از این ویتامین دارد.

 

صبحانه‌ای عالی برای تقویت قوای جنسی

غلات صبحانه

غلات صبحانه از جمله موادی است که معمولا با لبنیات، شیر سویا و آبمیوه‌ها غنی می‌شود. غلات، حاوی ویتامین D خوبی است.

تخم‌مرغ

بیشتر پروتئین موجود در تخم‌مرغ در سفیده آن وجود دارد، اما ویتامین‌ها و موادمعدنی در زرده آن یافت می‌شود. زرده تخم‌مرغ از ۱۸ تا ۳۹ واحد ویتامین D تشکیل شده که خیلی غنی به نظر نمی‌رسد. با این حال، ویتامین D موجود در تخم‌مرغ‌های مرغ‌هایی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، ۳ تا ۴ برابر بیشتر از تخم‌مرغ‌های معمولی است. مرغ‌هایی که با مواد غذایی غنی شده با ویتامین D تغذیه شده‌اند، بالاتر از ۶ هزار واحد ویتامین D به ازای هر زرده تخم‌مرغ دارند.

 

صبحانه‌ای عالی برای تقویت قوای جنسی

 

قارچ

قارچ در میان مواد غذایی غنی شده تنها منبع گیاهی حاوی ویتامین D است. قارچ دارای ویتامین D2 نیز هست در حالی که مواد غذایی حیوانی حاوی D3 هستند. ویتامین D2 به بالا رفتن ویتامین D خون کمک می‌کند در حالی که ویتامین D3 تأثیری بسزا در افزایش این ویتامین در خون ندارد.

قارچ منبع خوبی از ویتامین D۲ به شمار می‌رود. برخی انواع قارچ‌ها به ازای هر ۱۰۰ گرم بیش از ۲۳۰۰ واحد ویتامین D دارند. قارچ‌های تجاری به دلیل این که در تاریکی رشد می‌کنند، ویتامین D کم‌تری دارند. با قرار دادن قارچ‌ها در معرض نور UV می‌توانید به تولید بیشتر آنتی‌اکسیدان ویتامین D کمک کنید.

صبحانه‌ای عالی برای تقویت قوای جنسی

 

محققان معتقدند قارچ‌هایی که کلاهک دکمه‌ای سفید رنگ دارند، فاقد ویتامین D هستند اما با قرار دادن آنها در معرض نور می‌توان تا ۸۲۴ درصد نیاز روزانه ویتامین D بدن را تأمین کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: صبحانه ، تقویت باروری ، باروری

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای داشتن برنامه غذایی مناسب که زیان های آلودگی هوا را به حداقل برساند، حداقل ۴۰۰ گرم سبزی و میوه تازه در طی روز باید مصرف شود و سبزی‌ها را بیشتر بصورت تازه و خام مصرف کرد چرا که ویتامین‌های آن بخصوص ویتامین C بیشتر حفظ می‌شود.

سیده سمیه اصغری، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: مواد آلوده کننده هوا شامل مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، اکسیدهای نیتروژن دار، هیدروکربن‌های سوخته نشده، ذرات ریز معلق، برمید سرب، سایر ترکیبات سربی و... است.

وی افزود: ازجمله گروه‌های در معرض خطر در آلودگی هوا؛ کودکان، سالمندان ، مادران باردار و مبتلایان به بیماری های قلبی، ریوی است که بیشتر از افراد دیگر آسیب می‌بینند و باید امکانات لازم برای حفظ سلامت آن‌ها مهیا شود بنابراین لازم است برای مقابله با آلودگی‌ها و حفظ سلامت اعضای خانواده با برخی از موارد تغذیه‌ایی آشنا بود.

اصغری با بیان اینکه آلاینده‌های موجود در هوا با حمله به سلول‌های بدن عوارض نامطلوبی را به جا می‌گذارند، بیان کرد: در حالت عادی، سیستم دفاعی بدن، سلول‌ها را از تمامی آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند اما عوامل مخرب محیطی مثل اشعه ماوراء بنفش، الکل و آلودگی‌های محیط باعث می‌شوند بدن نتواند مبارزه کند در نتیجه ساختمان و عمل سلول‌های بدن توسط مخرب‌ها نظیر رادیکال‌های آزاد تخریب می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در مقابل آنتی اکسیدان‌ها مولکول‌هایی هستند که جلوی عمل رادیکال‌های آزاد را گرفته و مانع از تخریب سلول‌های حیاتی بدن می‌شوند و لذا مصرف بیشتر آنتی اکسیدان‌ها زمینه‌ایی را فراهم می‌کنند که بدن به راحتی رادیکال‌های آزاد مضر را از بین ببرد.

وی بیان کرد: عملکرد عمده ویتامین E نقش آنتی اکسیدانی دارد که این ویتامین نسبت به شرایط طبخ مقاومت بیشتری داشته که روغن‌ها (غنی ترین) منبع این ویتامین بوده که با پختن از بین نمی‌روند ولی با سرخ کردن تخریب می شوند.

اصغری افزود: روغن سویا ، روغن آفتابگردان، جوانه گندم و سایر روغن های گیاهی بوده که باید سعی شود در طبخ و فرآوری غذاها حتما" از انواع روغن‌های خوراکی گیاهی استفاده شود ضمن معرفی روغن ماهی، روغن زیتون و انواع مغزها به عنوان منابع خوب این ویتامین ولی نباید بیش از نیاز مصرف شوند زیرا در صورت مصرف بیش از حد نیاز با تولید انرژی می‌توانند منجر به اضافه وزن یا چاقی می‌شوند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه عملکرد ویتامین c  به دلیل وجود آنتی اکسیدان،  افزایش مقاومت به عفونت‌ها وافزایش جذب آهن است، گفت: این ویتامین در ‌سبزی‌ها و میوهای تازه موجود است لذا باید در برنامه روزانه حتما" از تمامی سبزی‌ها و میوه‌های فصل مصرف شود و برای کلیه افراد خانواده تاکید بر مصرف سبزی و میوه به شکل تازه درشرایط آلودگی است.

وی با بیان اینکه توصیه می شود روزانه از گروه سبزی‌ها ۳ تا ۵ واحد و گروه میوه‌ها روزانه ۲تا ۴ واحد استفاده شود، بیان کرد: هر واحد میوه برابر است با یک عدد میوه متوسط یا نصف لیوان آب میوه تازه یا یک چهارم میوه خشک و هرواحد سبزی با یک لیوان سبزی برگی (سبزی خوردن یا کاهو) یا نصف لیوان سبزی پخته یا خردشده ، یایک عدد گوجه فرنگی یا پیاز متوسط برابر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود