Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آغاز دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو، فرستاده سازمان ملل با هیئت مخالفان سوری دیدار و گفتگو کرد. قرار است هیئت دولت سوریه نیز امروز(چهارشنبه) به ژنو برود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، آغاز مذاکرات صلح سوریه در ژنو همزمان با آن است که دولت سوریه با برقراری آتش‌بس در غوطه شرقی به درخواست روسیه موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه بعد از نشست مقدماتی با هیئت مخالفان سوری در ژنو گفت: روس‌ها طی نشست پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به من ابلاغ کردند که مسکو و دمشق با آتش‌بس در غوطه شرقی موافقت کرده‌اند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که دمشق با پیشنهاد روسیه برای برقراری آتش‌بس ۴۸ ساعته در غوطه شرقی که از روز سه‌شنبه آغاز شده موافقت کرده است.

دور هشتم مذاکرات ژنو درحالی روز سه شنبه آغاز شد که با پایبندی دو طرف بحران به مواضع خود به ویژه درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه امید کمی به پیشرفت وجود دارد.

 دی‌میستورا ظهر روز سه شنبه با هیئت مخالفان به ریاست نصر الحریری دیدار کرد و قرار است امروز نیز با هیئت دولت سوریه با ریاست بشار الجعفری دیدار کند.

وی در جمع خبرنگاران گفت دولت و مخالفان سوریه در ژنو فرصت مذاکرات مستقیم را برای نخستین بار دارند اما توضیح نداد که آیا این از این فرصت خواهد شد یا خیر.

دی‌میستورا گفت: ما به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم و منتظر می‌مانیم ببینیم نتیجه چه می‌شود اما پیشنهادش مطرح خواهد شد.

به گفته منابع سوری، دی‌میستورا به هیئت دولت سوریه تعهد داده که این دور از مذاکرات شامل دیدار مستقیم با هیئت مورد حمایت ریاض نمی‌باشد و به هیچ وجه به بیانیه ریاض و شروط آن نیز پرداخته نمی‌شود.

منابع دیپلماتیک اروپایی اعلام کردند: ما پیش‌بینی می‌کنیم که مخالفان در رابطه با برکناری فوری بشار اسد واقع‌بین و انعطاف پذیر باشند.

با تبادل اتهامات از سوی دو طرف درباره کارشکنی در تلاش‌های سیاسی برای توقف جنگ، به نظر می‌رسد مأموریت دی‌میستورا دشوارتر باشد.

دی میستورا سه شنبه به خبرنگاران گفت: نباید هیجان زده باشیم بلکه باید منتظر نتایج بمانیم.

این درحالی است که رئیس هیئت مخالفان سوریه ظهر سه‌شنبه تماس‌هایی از معاونان وزیر خارجه انگلیس و وزیر خارجه آمریکا دریافت کرد که در آن درخصوص آمادگی هیئت مخالفان و دستورکارشان برای مذاکره با هیئت نظام صحبت شد.

استفان دی‌میستورا تأکید کرده که به هیئت نظام و مخالفان پیشنهاد داده می‌شود که برای نخستین بار مذاکرات مستقیم داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق