Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: پس از پیروزی نیروهای نظامی منطقه و مستشاران نظامی ما بر تکفیری ها، ضرورت دارد با ترویج فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی، از فراهم شدن بستر و زمینه رشد مجدد این گروهها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، چهارشنبه در آیین تجلیل از فرماندهان نظامی استان افزود: در راهپیمایی عظیم اربعین و مراسم عزاداری دهه آخر به جهانیان نشان دادیم که شیعه و سنی در کنار هم متحد و در برابر تفکرات تکفیری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: توفیق سربازی امام زمان(ع) و شهادت در راه اعتلای کلمه الله و انتظار تشکیل دولت موعود جهانی، از افتخارات هر مومنی است.
وی با یادآوری ایام شادی همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: در این ایام باید مراقب باشیم برخی اقدامات از سوی برخی گروهها که خود را منتظر ظهور می دانند منجر به خدشه دار شدن وحدت مسلمین نشود.
رشیدیان اضافه کرد: انتظاری که در مکتب انقلاب اسلامی مطرح است متفاوت با انتظاری است که برخی نخله ها از جمله انجمن حجتیه از آن سخن می گویند، انتظار راستین مانند تقوای ستیز است که برای اعتلای کلمه الله و فراهم کننده زمینه برپایی حکومت آن حضرت است.
وی با تقدیر از اقدامات سال گذشته سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان گفت: هر مسئولیتی به اندازه خودش نیاز به مراقبت دارد و هر چه قدرت بالاتر باشد باید مراقب نیز بیشتر باشد.
وی بااشاره به لزوم خودمراقبتی در میان نیروهای مسلح گفت: علاوه بر خودمراقبتی وجود شبکه های نظارتی از جمله بازرسی و حفاظت اطلاعات در این نیروها از ابزارهای مهم نظارتی در این عرصه است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد برخی خودکامگی ها در جامعه هستیم، افرادی که هشت سال از عدالت و به نام ملت صحبت کردند امروز وقتی قرار شد عدالت در برابر خودشان اجرا شود می بینیم تا مرز خروج از حاکمیت پیش رفته و اقدام به انتشار کلیپهای توهین آمیز علیه مقام عالی قوه قضایی می کنند.
حجت الاسلام علی مظفری افزود: البته پس از تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، با ثبت نام وی و اطرافیانش، این چنین رفتاری دور از انتظار نبود.
وی گفت: فردی که 8 سال پست ریاست جمهوری را داشته و شعار عدالت را یدک می کشید، حالا که عدالت برای یک فرد از افراد او اجرا می شود، این همه مقاومت می کند.
مظفری با تاکید براین نکته که اقتدار برای هر نظام از ضروریات است، اظهار داشت: این افراد باید از طریق قانون وارد شوند نه این که با یاوه گویی به اقدامات قضایی واکنش نشان دهند.
در این مراسم که به همت سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی برگزار شد از فرماندهان نظامی منطقه شمال شرق کشور قدردانی شد.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ؛ در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

این پیام افزوده است: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، درگذشت این هنرمند را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

 عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان ۱۴ اردیبهشت ماه پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

وی ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، استاد قلی پور در کنار پدرش (سلیمان) که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، یادگیری‌های خود را در زمینه موسیقی نواحی خراسان کامل کرد.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود.

وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود