Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سنا؛ محمدرضا معتمد اظهارداشت: در تدوین اساسنامه و امیدنامه صندوق ارزی با توجه به تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با بانک مرکزی، نظرات کلی آن بانک نیز دریافت و اعمال شده است.
 
هدف صندوق
 
وی با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری ارزی با هدف پاسخ به نیاز سرمایه گذاری آن دسته از سرمایه گذاران که اقدام به خرید و نگهداری ارزی می کنند، ایجاد شده است، تصریح کرد: فعالیت این صندوق صرفاً جمع آوری سپرده های ارزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این صندوق در سپرده های ارزی بانکی سرمایه گذاری می کند و مجاز به سرمایه گذاری در امور دیگری نیست.
 
ساختار صندوق
 
معتمد در ادامه در خصوص ساختار صندوق ارزی هم گفت: ساختار صندوق مبتنی بر صدور و ابطال بوده و دارای واحدهای سرمایه گذاری ممتاز و عادی است. علاوه بر این، اختیارات و ویژگی های دارندگان واحدهای مذکور مشابه سایر صندوق های سرمایه گذاری که دارای واحدهای ممتاز و عادی هستند، خواهد بود.
 
وی افزود: همچنین کلیه دریافت ها از سرمایه گذاران و پرداخت به آنان به ارز منتخب صندوق انجام می گیرد و صندوق می تواند تنها به یک ارز مشخص که از ابتدا تعیین و اعلام شده است، اقدام به فعالیت کند. به گفته معتمد، حداقل سرمایه صندوق هم به گونه ای تعیین می شود که مبلغ حداقل سرمایه لازم برای تاسیس صندوق های سرمایه گذاری را که صد میلیارد ریال است، تامین کند.
 
مکانیسم فعالیت
 
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص سازو کار و مکانیسم این صندوق اظهار داشت: در این صندوق، سرمایه گذاران به جای آنکه ارز را خریداری و نگهداری کنند، آن را به حساب صندوق واریز و گواهی سرمایه گذاری دریافت می کنند.
 
معتمد همچنین در پاسخ به این سوال که متقاضیانی که قصد خرید یونیت های صندوق ارزی را دارند از چه مزایایی در مقایسه با بازار فیزیکی ارز برخوردار خواهند بود، گفت: با توجه به اینکه انتظار می رود، حجم ارز جمع آوری شده به این روش بالا باشد، صندوق می تواند در یک بانک مشخص که دارای مجوز سپرده گذاری ارزی است منابع را سرمایه گذاری کند و در این حالت نرخ سود به مراتب بالاتری نسبت به نرخ سودی که سرمایه گذاران به صورت انفرادی می توانند به دست بیاورند، نصیب آنان می شود.
 
وی افزود:  از طرف دیگر با توجه به سیال بودن منابع صندوق، چنانچه سرمایه گذاران از صندوق خارج شوند، وجود سرمایه گذاران جدیدی که گواهی سرمایه گذاری برای آنان صادر می شود، منابع خروجی صندوق را می تواند جبران کند و به این وسیله میزان سپرده اصلی صندوق نزد بانک منتخب حفظ شده و صندوق قادر به انعقاد قرارداد سپرده گذاری بلندمدت که نرخ سود بیشتری را نصیب سرمایه گذاران می کند، می شود.
 
شرایط خروج از صندوق
 
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: در مواردی که سرمایه گذار قصد خروج از صندوق را دارد، با توجه به هزینه کمتر صندوق برای ابطال سپرده ها نزد بانک منتخب، خروج سرمایه گذار از صندوق با هزینه کمتری برای وی انجام می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود