Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - زور سازمان استاندارد به سازمان غذا و دارو چربید و مسئولیت نظارت بر کالاهای سلامت‌محور از عهده وزارت بهداشت به نفع این سازمان خارج شد اما همچنان حوزه تجهیزات پزشکی به‌صورت مشترک با سازمان استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مديركل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو با اشاره به اينكه مجمع تشخيص مصلحت نظام با نظارت وزارت بهداشت بر محصولات سلامت‌محور موافق بود، گفت: ما بايد در اين زمينه فعال‌تر عمل مي‌كرديم تا كار به اينجا نرسد و نمايندگان را مورد توجيه قرار مي‌داديم كه ما به‌عنوان زيرمجموعه وزارت بهداشت در كيفيت كالا نظارت داشته باشيم اما متأسفانه نتوانستيم اين موضوع را به خوبي بيان كنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همين اساس اين مصوبه به شوراي نگهبان رفت ولي شورا درمورد آن نظر منفي داشت؛ لذا نهايتا تأييد مصوبه به‌عهده مجمع تشخيص مصلحت نظام گذاشته شد.

جلساتي در مجمع تشخيص مصلحت نظام داشتيم و وزير بهداشت نيز توضيحاتي ارائه كردند كه براساس اين توضيحات مجمع موافق استثنا كردن كالاهاي سلامت‌محور بود ولي آنها گفتند كه نمي‌توانند وارد متن شوند و فقط مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام مي‌كند كه آيا با نظر مجلس يا شوراي نگهبان موافق است يا خير؟

رضا مسائلي گفت: بنابراين برهمين اساس نظارت بر محصولات سلامت‌محور از متن قانون مستثني نشد و قرار شد حوزه تجهيزات پزشكي نيز به‌صورت مشترك با سازمان استاندارد مورد بررسي قرار گيرد، اما با اين كار تراكم فعاليت شركت‌هاي تجهيزات پزشكي افزايش مي‌يابد. براي اين موضوع تصويب‌نامه‌اي به پيشنهاد سازمان استاندارد و وزارت بهداشت به هيأت وزيران ارائه مي‌شود و پيشنهادهايي در اين زمينه صورت گرفته تا تفكيك مسئوليت‌ها بين 2سازمان تشريح شود.

تا پيش از اين براي تشخيص كالاهاي سلامت‌محور لازم بود كه هر كالايي از 4ويژگي شناسه جهاني، شناسه 20رقمي، شماره سري ساخت و تاريخ انقضا برخوردار باشد. برچسب سلامت و اصالت كنترل كالاهاي سلامت‌محور كه اين ويژگي‌ها روي آن درج شده يكي از موضوعاتي است كه سازمان غذا و دارو مدت‌ها براي آن اطلاع‌رساني و فرهنگسازي كرده است. مشتريان مي‌توانستند با استعلام از طريق پيامك يا مراجعه به سامانه TTAC.IR از اصالت كالاي خريداري شده مطمئن شوند.

رضا مسائلي، مديركل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو گفت: اينكه ورود سازمان استاندارد در چه حيطه‌اي خواهد بود هنوز به‌طور دقيق اعلام نشده؛ البته بايد كار را روشن‌تر كنيم ولي ما قول مي‌دهيم كه تلاش‌هاي خود را انجام دهيم كه معضل را از اينكه هست بيشتر نكنيم. به‌طور كلي بنا بر اين داريم تا مشخص شدن وضعيت جديد روال‌مان را به طريق سابق انجام داده و صدور پروانه را مدنظر قرار دهيم.(سازمان غذا دارو)

در همین زمینه: لیوان‌های طرح‌دار برای سلامت مضر هستند درمان، پیشگیری و آموزش با استفاده از ظرفیت خیرین حوزه سلامت مردم نگران محصولات تراریخته نباشند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد