Web Analytics Made Easy - Statcounter

حل مشكل سوريه راه‌حل نظامي ندارد و بايد از طريق سياسي و گفت‌وگو حل شود.

سرویس بین الملل فردا: الیاس حضرتی نماینده مجلس در بخشی از مقاله خود در اعتماد نوشت: سياستمداران واقعي كساني هستند كه پس از پيروزي، دست تفاهم و سازش را نيز دراز مي‌كنند، تا طرف مقابل حس نكند كه اين دست از موضع ضعف عرضه شده است. نكته مهم ديگر اين است كه ايران تمايزي جدي ميان تروريست‌هاي داعشي و دست‌پروردگان وهابيت عربستان سعودي با ساير معارضان قايل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار نيست هر كسي كه عليه دولت سوريه است را در كنار داعش قرار دهيم. واقعيت اين است كه معارضان نيز داراي پايگاه و منزلت اجتماعي خاص خود هستند.

همان قدر كه مساله داعش راه‌حل سياسي نداشت و تنها از طريق نظامي قابل حل بود، به همان ميزان نيز حل مشكل سوريه راه‌حل نظامي ندارد و بايد از طريق سياسي و گفت‌وگو حل شود. 7 سال جنگ داخلي و ميليون‌ها نفر آواره و صدها هزار نفر كشته و صدها ميليارد دلار خسارت براي رسيدن به تجربه‌اي است كه از همان ابتدا بايد مورد توجه قرار مي‌گرفت. بايد از ابتدا فرآيند گفت‌وگو ميان مخالفان و حكومت آغاز مي‌شد.

ولي ظاهرا اپيدمي بهار عربي چنان با سرعت گسترش يافت كه مجال فكر كردن را از همه طرف‌هاي درگير گرفت. معارضان به پيروزي خود ايمان قطعي پيدا كردند و حكومت نيز براساس تجربه سه كشور ليبي، تونس و مصر، سياست مواجهه را برگزيد. و چنين شد كه سنگين‌ترين تجربه عبور از يك وضع سياسي نامطلوب را سوريه مي‌پردازد. هرچند اگر هم دولت سوريه دست به اقدام جدي نمي‌زد، به احتمال فراوان امروز شاهد يك ليبي ديگر در سوريه بوديم 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه

وزارت دفاع سوریه ویدیویی از حمله به تروریست‌ها منتشر کرد. خودروهای زرهی تروریست‌ها در این حمله هدف قرار گرفت.

دریافت 21 MB به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی