Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد عجمی روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه طرح تعویض کارت های آمایش در استان از ابتدای آبانماه آغاز شده که از اواسط این ماه آمار مراجعان‌ افزایش یافته، افزود: اعتبار کارت آمایش مرحله یازدهم تنها تا پایان آذرماه امسال است و پس از آن ارائه هر گونه خدمات به اتباع خارجی بر مبنای کارت آمایش مرحله دوازدهم صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بر این اساس دارندگان کارت آمایش مرحله یازدهم و نیز کسانی که برگه های اصلاحات و تغییرات معتبر دارند باید به دفاتر کفالت مراجعه کرده و نوبت دهی شوند که علاوه بر این 2 گروه، دارندگان کارت آمایش مرحله دهم نیز می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت نسبت به دریافت کارت آمایش مرحله دوازدهم اقدام کنند.
وی گفت: پس از مراجعه این گروه، دفاتر کفالت آنها را به اداره کل امور اتباع و مهاجران استان ارجاع می دهد تا نسبت به دریافت برگه اصلاحات و تغییرات و پرداخت حق و حقوق مربوط به طرح آمایش مرحله یازدهم اقدام و سپس نسبت به دریافت‌ کارت مرحله دوازدهم
عمل کنند.
وی افزود: تا کنون از 52 هزار نفری که نوبت دهی شده اند، 21 هزار و 766 نفر کارت آمایش جدید را دریافت کرده اند.
عجمی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته هزینه جدیدی افزوده نشده است، گفت: هزینه خدمات شهری که از این گروه از اتباع اخذ می شود بهای خدمات شهری مصوب پنج سال قبل است ضمن آنکه سازوکار اداری ارائه خدمات به این گروه از اتباع و صدور کارت ها روان تر شده است.

*معافیت 13 گروه از اتباع خارجی دارنده کارت آمایش از پرداخت هزینه خدمات شهری
به گفته وی، در این میان 13 گروه از اتباع خارجی که مشمول اقشار آسیب پذیر می شوند از پرداخت هزینه خدمات شهری نیز معاف هستند که این جمعیت معادل 35 درصد اتباع خارجی دارای کارت آمایش را شامل می شود.
وی با بیان اینکه در خراسان رضوی بر اساس آمارها 150 هزار تن از اتباع خارجی دارای کارت آمایش حضور دارند، از آنان خواست در مهلت 23 روزه باقیمانده از طرح، نسبت به دریافت نوبت و اخذ کارت آمایش مرحله دوازدهم اقدام کنند.
عجمی تصریح کرد: دفاتر کفالت هر روز از صبح تا عصر فعال هستند و تا آخرین مراجعه کننده را باید پاسخ دهند و تیم نظارتی اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان هم بر این امر نظارت دارد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تحصیل 77 هزار دانش آموز افغان در مدارس استان افزود: 60 هزار نفر آنان را دانش آموزان مجاز و دارای کارت آمایش تشکیل می دهند.
عجمی عنوان کرد: این گروه از دانش آموزان نیز با تعویض کارت های آمایش مرحله یازدهم باید تصویر کارت آمایش جدید را سریعتر به مدارس خود ارائه کنند.
وی افزود: این دانش آموزان تا 30 آذرماه مهلت دارند نسبت به ارائه کپی کارت آمایش مرحله یازدهم خود به مدرسه اقدام کنند تا در پرونده تحصیلی آنان قرار گیرد.
بر اساس آمارها در خراسان رضوی 320 هزار نفر از اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز سکونت دارند که از این تعداد 150 هزار نفر دارای کارت آمایش و 50 هزار نفر دارای مدارک اقامتی معتبر هستند.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۴۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی