Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، سعید آرام در کمپین نه به کودک آزاری که در پارک روشن ساری برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۹۵ ، ۱۹هزار تماس مرتبط با آسیب های اجتماعی باخط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم مازندران برقرار شده است، اظهار کرد: در این راستا مازندران رتبه نخست کشور را دارد و از این میزان تماس گرفته شده ۱۴۸ تماس مربوط به کودک آزاری بوده و بهزیستی در این ۱۴۸ مورد مداخله کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۶۷ مورد از این خدمات به صورت تلفنی و مشاوره ای بوده و در ۸۱ مورد با تیم اورژانس سیار در محل حضور پیدا کرده و خدمات تخصصی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران خاطرنشان کرد: از این میزان ۶۵ مورد مربوط به جنس مونث و ۶۳ مورد مربوط به جنس مذکر بوده و همچنین بیشترین فراوانی ۷۱ مورد آزار جسمی، ۴۵ مورد غفلت، آزار عاطفی ۲۲ مورد و ۱۰ مورد آزار جنسی بوده است.

آرام افزود: همچنین بیشترین فراوانی رده سنی بین ۵ تا ۹ سال بوده و در مرحله بعد سنین ۱۰ تا ۱۴ سال بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال ۹۶ این آمار در بیش از ۱۱ هزار تماس با اورژانس اجتماعی۱۳۸ مورد مربوط به بحث کودک‌آزاری بوده است، افزود: این آمار به منزله افزایش میزان کودک آزاری نیست بلکه نشان از آگاهی مردم نسبت به این مقوله می باشد که ترغیب به استفاده از خدمات مشاوره سازمان بهزیستی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: از این میزان تماس، ۵۸ مورد مربوط به خدمات مشاوره ای بوده و ۸۰ مورد نظر به حضور در محل منجر شده که در مراجعات حضوری ۳۸ مورد به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده شده و چهار مورد مرکز شبانه‌روزی ارجاع داده و در کلاس کودکان نگهداری می‌شود.

آرام با بیان اینکه این تماس ها مربوط به کودک آزاری جسمی بوده است، خاطرنشان کرد: بیشتر این خانواده‌ها تعداد فرزندان زیاد و از سطح تحصیلات پایین‌تری برخوردار بودند، یا وضعیت اقتصادی باثباتی نداشته و به عنوان افرادی هستند که در مناطق حاشیه و در معرض آسیب زندگی می کنند.

وی افزود: کودک آزاری به صورت تلفیقی بوده و کودکی که به صورت آزار جسمی دیده، مورد آزار عاطفی هم قرار می گیرد. همچنین در بررسی‌های انجام شده خانواده‌ای که دارای تحصیلات بالاتری بودند آسیب‌ها از نوع، غفلت بوده است که عواقب این نوع آسیب بیشتر از آسیب‌های جسمی در آینده است.

آرام تصریح کرد: سلامت کودکان تامین کننده تضمین کننده سلامت اجتماعی جامعه در آینده شده و این مهم موجب عدم داشتن مهارت های کافی برای برای کودکان در دوره نوجوانی و جوانی است.

وی در حوزه آزار جنسی کودکان خاطرنشان کرد: آزار جنسی اتفاق افتاده در استان در رده سنی۱۰ سال بوده و خانواده ها به علت ترس از آبرو از بیان کردن این مورد خودداری می‌کنند.در این راستا سازمان بهزیستی از طریق آموزش و پرورش و مهدهای کودک آموزش های لازم را به خانواده ها انجام داده و توصیه ما به خانواده ها به جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و روانی بعدی در صورت اتفاق حتماً به مراکز مشاوره مراجعه کرده و خانواده های اطمینان داشته باشند تمامی این اطلاعات به صورت محرمانه است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: سقوط کمد منجر به مرگ کودک هفت ساله در قائمشهر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با اشاره به حادثه غم انگیز منزل مسکونی در شهرستان قائمشهر رخ داد افزود: پسر ۷ ساله این خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد با سقوط کمد منجر به مرگ وی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: خانواده‌ها توصیه کرد که اگر دارای فرزندان خردسال در خانه هستید، تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانی و وسایلی مانند اسباب بازی‌ها و خوراکی‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنید، اقلام سنگین‌تر را در قفسه‌ها و کشوهای پایین‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کرمان / مرگ کودک ۹ ساله در بازی با کلت کمری قتل هولناک پسربچه ۷ ساله در شکنجه‌ گاه نامادری

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در محور سوادکوه ۱۰ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی مینی‌بوس در محور سوادکوه ۱۳ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی مینی‌بوس در جاده سوادکوه ۱۳ مصدوم برجا گذاشت
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان