Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:26:32 GMT

پایش زیست محیطی 6رودخانه استان بوشهر انجام شد

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۳۸۳۰

پایش زیست محیطی 6رودخانه استان بوشهر انجام شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پایش زیست محیطی چهار رودخانه دائمی و 2 رودخانه فصلی این استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز چهارشنبه در نشست بررسی پایش زیست محیطی رودخانه های استان بوشهر افزود: رودخانه های شاهپور، دالکی، مند، حله دائمی و باهوش و شور نیز رودهای فصلی استان بوشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در مجموع در 12 ایستگاه از رودخانه های دائمی بصورت ماهانه و سه ایستگاه از رودخانه های فصلی نمونه گیری و توسط آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان بوشهر آب آنها مورد آنالیز قرار می گیرد.
دلشب ادامه داد: رودخانه ها از نظر پارامترهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی مورد سنجش قرار می گیرند که نتایج بدست آمده نشان می دهد که ایستگاه سعدآباد از رودخانه شاهپور و ایستگاه پل درودگاه از رودخانه دالکی به علت ورود فاضلاب های غیر بهداشتی، ورود روان آبهای سطحی، زه آبهای کشاورزی، راکد بودن آب، شست و شوی ساکنان روستا در روخانه، دارای آلودگی است.
وی گفت: مابقی ایستگاه ها در برخی از ماه ها به علت گذر احشام و دفع فضولات دامی دارای آلودگی می شوند.
دلشب افزود: رودخانه باهوش در فصل زمستان به علت ریزش باران دارای دبی متوسط است و در فصل ها و ماه های دیگر، این رودخانه دارای دبی بسیار کمی است.
دبی در صنعت آب به مقدار آبی که از نقطه مشخص در واحد زمان عبور می‌کند، گفته می‌شود.
وی گفت: از رودخانه شور به علت دبی خیلی ناچیز در فصل زمستان و خشک بودن در فصل تابستان نمونه برداری انجام نمی شود.
دلشب یادآور شد: همچنین رودخانه مند به علت گذر از زمین های شوره زار و وجود کوه نمک در اطراف آن، باعث شده که میزان پارامتر شوری آب آن بسیار بالا باشد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج