Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه  استان رتبه چهارم کشت پنبه را در کشور دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن پنبه در خراسان جنوبی برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هاشم ولی‌پورمطلق صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیرکشت پنبه امسال 7 هزار و 700 هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد زارعین کشت پنبه امسال 2 هزار و 978 نفر است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 16 هزار تن پنبه در خراسان جنوبی برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته برداشت پنبه به میزان 15 هزار و 230 تن به ارزش 33 و نیم میلیارد تومان بوده است.

ولی‌پورمطلق افزود: در حال حاضر مشکلاتی در زمینه کشت پنبه وجود دارد که می‌توان به اختصاص اراضی نامناسب با حاصلخیزی پایین برای کشت این محصول، بالا بودن هزینه  تولید، مشکلات مربوط به کمبود نیروی کارگری به ویژه در فصل برداشت و عدم وجود کارخانه دلینته بذر پنبه در استان اشاره کرد.

وی اظهار داشت: افزایش هزینه‌های مربوطه، کاهش قیمت پنبه با توجه به حجم بالای واردات در زمان برداشت پنبه، کاهش تعرفه واردات، استمرار پدیده خشکسالی و متعاقب آن حجمی شدن چاه‌های کشاورزی و کاهش سطح کشت، بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، موانع مربوط به اجرای آبیاری میکرو به دلیل مشکلات مربوط به کیفیت آب و خاک، بالا بودن هزینه کاشت نشایی به دلیل نبودن دستگاه‌های کاشت نشایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در زمینه کشت پنبه رتبه چهارم کشور را دارد و در حال حاضر 2 هزار و 612 هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شود و حدود 500 هکتار به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

ولی‌پور مطلق افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در راستای حمایت از پنبه کاران با مشارکت بخش خصوصی اقدام به تولید بذر اصلاح شده زودرس کرده و پرداخت یارانه بذر به بذرهای تولیدی توزیعی در خراسان جنوبی، ترویج توسعه کشت نشایی و اجرای طرح‌های نوین آبیاری از دیگر برنامه‌ها است و در صورت عدم خرید توافقی، سازمان تعاون روستایی نسبت به خرید تصمینی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

عباس اشکانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

اشکانی اظهارکرد: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با ۸ هزارتن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر