Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری مسابقه کارتون و کاریکاتور «پایان یک داعش»، با حضور مسعود نجابتی مدیر گروه‌ هنرهای تجسمی روایت فتح و سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در ساختمان بنیاد روایت برگزار شد.

در ابتدا، مسعود شجاعی طباطبایی درباره برگزاری این مسابقه کاریکاتور با محوریت داعش اظهار داشت: طرح برگزاری مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» از دو ماه قبل كلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان نخست آن «پایان تروریسم» بود اما وقتی سردار سلیمانی اعلام كرد كه حکومت داعش به پایان رسید؛ بلافاصله فراخوان دادیم و اطلاع‌رسانی كردیم و موضوع داعش را در اولویت قرار دادیم.

وی ادامه داد: این عنوان را فاضل نظری پیشنهاد دادند و ظرافتی در آوردن کلمه «یک» در این عنوان وجود دارد. این کلمه بخشی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره دارد. روزی که اعلام شد حکومت داعش در منطقه پایان یافته است، ایشان فرمودند به دشمنان دیگر که به شکل‌های مختلف شیطنت‌هایشان بروز خواهد کرد، باید توجه شود. به عبارتی کید دشمن تمام نمی‌شود و هر روز در یک شکل جدید ظهور می‌کند.

طباطبایی در مورد بخش‌های مختلف این مسابقه تصریح کرد: این مسابقه در دو بخش پوستر و کارتون برگزار می‌شود. در بخش پوستر عنوان پایان یک داعش دنبال می‌شود و در بخش کارتون موضوعات آزادی حلب و آزادی موصل مطرح است. البته این مسابقه بخش چهره‌های سیاسی چون ترامپ، نتانیاهو، آن سانگ سوچی و ملک سلمان را هم به شکل کاریکاتورهای طنز طراحی خواهند شد.

وی در ادامه درباره چرایی انتخاب این چهره‌های سیاسی در بخش مسابقه کاریکاتور گفت: ترامپ و دولت آمریکا مشکلاتی در منطقه ایجاد کردند که کاملاً مشخص است. درباره نتانیاهو نیز باید گفت در این دوره حضور داعش در منطقه یک تیر به سمت رژیم صهیونیستی شلیک نشد و آنها از مجروحان داعش تیمار هم کردند. محمد بن سلمان نیز نقشش در پشت پرده حرکت های ضدایرانی آل سعود مشخص است. از سوی دیگر آن سانگ سوچی چهره دیگری است که در بخش کاریکاتور اضافه شده؛‌ او رهبر دولت میانمار است که نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار در زمان او صورت می‌گیرد.

شجاعی طباطبایی در ادامه با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل ورود نکردن به مفاهیم ارزشی و بردن فضای عمومی هنر به سمت هنر فرمالیستی، اظهار داشت: در جشنواره تجسمی سال گذشته تنها دو اثر با موضوع دفاع مقدس حضور داشتند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مفاهیم ارزشی ورود نمی‌کند و اتفاقات به سمت رویدادهایی است که به شکل بهتر در دیگر کشورها در حال رخ دادن است و دنبال بی‌ینال های ونیز و ... هستند.

در ادامه این نشست خبری، مسعود نجابتی اظهار داشت: این اتفاق برای نخستین بار است که در عرصه گرافیک کشور رخ می‌دهد. مدت‌هاست موج تایپوگرافی فضای پوستر را فرا گرفته است و تولیدات عموماً مبتنی بر فرم هستند. البته این نوع پوسترها در جای خود ارزشمند هستند. مثلاً رویدادی مانند «اسماءالحسنی» بسیار ارزشمند است؛ با این همه یک ژانر در گرافیک ایران مورد غفلت واقع شده و آن هم آثاری است که اساس آنها بر تصاویری مبتنی است که از جنس طنز هستند. ما هدفمان تقویت این بخش از گرافیک بود.

 

انتهای پیام/

 

نشست خبری مسابقه «پایان یک داعش» برگزار شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان آماده برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر شد افزود: آخرین مهلت ارسال آثار در بخش آموزشگاهی تا بیستم اردیبهشت و در بخش هنرستان‌های هنر تا ۳۰ خرداد تمدید شده است.

علیرضا نوروزی زمان برگزاری این جشنواره را اول مهرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر "لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر" در ۲ بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در آذربایجان غربی برگزار و داوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شناسایی، کشف و هدایت استعداد‌های هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری جزو اهداف این المپیاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: شعار المپیاد آموزش هنر نیز «یک‌صدا ایران» در نظر گرفته شده است تا برای تمامی کسانی که مطالبه آموزش هنر را دارند، برنامه‌هایی را اجرا کنیم، آنان را به سمت کارگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها هدایت کنیم و برگزیدگان المپیاد هنر نیز به جشنواره‌های موسیقی، تجسمی و تئاتر فجر راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • برد پرگل منچستر برابر قعرنشین با درخشش برونو
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • انتقاد مگوایر از آنتونی: لازم نبود ذوق کنیم!
  • مسعود پزشکیان: امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ بدسلیقگی‌‌ها در اجرای برخی سیاست‌ها از تمامیت‌خواهی یک عده خاص نشات می‌گیرد/ با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ی عکس خواهد داد
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها