Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- اوپک و روسيه در حالي قصد تمديد توافق کاهش توليد نفت تا پايان سال 2018 را دارند که ممکن است در نشست ماه ژوئن (خرداد-تير 1397) در صورت بالا رفتن بيش از حد قيمت ها، آن را مورد بازنگري قرار دهند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز انگليس، با توجه به اينکه قيمت نفت در حال صعود در سطوح بيش از 60 دلار در هر بشکه است، روسيه به اين مساله فکر مي کند که تمديد قرارداد کاهش 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 ميليون بشکه اي سطح توليد تا پايان سال 2018 ممکن است موجب افزايش سريع توليد نفت آمريکا شود.
روسيه براي سر به سر شدن هزينه ها و درآمدهاي خود به قيمت نفت کمتري در مقايسه با عربستان نياز دارد، کشوري که در حال آماده سازي زمينه براي ثبت شرکت ملي نفت اين کشور (آرامکو) در فهرست شرکت هايي که سهامشان در بازار خريد و فروش مي شود، است و بنابراين هر چه قيمت نفت بيشتر باشد به نفع آن است.
امروز شش وزير از وزراي کشورهاي اوپک و غيراوپک از جمله عربستان و روسيه در آستانه نشست فرداي خود، در وين گرد هم آمده اند تا نقطه نظرات و توصيه هاي نمايندگانشان را بررسي کنند.
به گفته سه منبع خبري از اوپک که خواستند نامشان بيان نشود، ديروز (سه شنبه) نيز يک کميته مشترک از اوپک و غيراوپک توصيه کردند که توافق کاهش توليد تا پايان سال 2018 تمديد شود ليکن امکان بازنگري در آن در نشست ماه ژوئن (خرداد-تير 1397) وجود داشته باشد.
قيمت نفت برنت درياي شمال که ديروز براي سومين روز متوالي کاهش يافت، امروز نيز در ساعت 09:20 صبح به وقت گرينويچ با 0.3 درصد کاهش به 62 دلار و 83 سنت در هر بشکه رسيد.
به گزارش ايرنا، اوپک در نشست رسمي 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه ) 1395 خود در وين، براي نخستين بار از سال 2008 ميلادي با کاهش توليد موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قيمت ها کمک کند.
براساس اين توافق، مقرر شد اوپک يک ميليون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح توليد خود بکاهد.
14 کشور الجزاير، آنگولا، اکوادور، گينه استوايي، گابن، ايران،عراق، کويت، ليبي، نيجريه، قطر، عربستان، امارات متحده عربي و ونزوئلا عضو اوپک هستند.
ايران، نيجريه و ليبي تا رسيدن به سطح توليد پيش از بحران خود از برنامه کاهش توليد اوپک مستثني شدند.
اوپک همچنين موفق شد بيستم آذرماه 1395، توليدکنندگان نفت غيراوپک شامل روسيه، قزاقستان، گينه، جمهوري آذربايجان، سودان، مالزي، عمان، بوليوي، مکزيک، بحرين و برونئي را با خود همراه سازد.
اين توليدکنندگان نيز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از توليد نفت خود موافقت کردند.
وزيران نفت و انرژي کشورهاي عضو اوپک در نشست رسمي چهارم خرداد امسال اين سازمان با تمديد توافق کاهش توليد نفت براي 9 ماه ديگر موافقت کردند.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063** 6075
مترجم: رفعت کرمي مهر* انتشار: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد

این لایحه هیچ مخالفی نداشت و همه سناتور‌های حاضر در جلسه به آن رای موافق دادند.مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر در ماه دسامبر این لایحه را تصویب کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که نیروگاه‌های برق هسته‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد از اورانیوم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کردند.

جان باروسو سناتور جمهوریخواه از ایالت وایومینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: وایومینگ اورانیوم کافی برای جایگزین کردن اورانیوم روسیه را دارد و آماده‌ایم که از آن استفاده کنیم.

وی افزود: لایحه دوحزبی ما کمک می‌کند که بودجه ماشین جنگی روسیه را کم کرده، تولید اورانیوم آمریکا را احیا کرده و سرمایه‌گذاری در چرخه عرضه سوخت هسته‌ای آمریکا را افزایش دهیم.

یک مقام ارشد آمریکایی با تاکید بر افزایش تولید داخلی سوخت هسته‌ای ایالات متحده، از مصرف‌کنندگان خارجی نیز خواست که وابستگی خود به روسیه در حوزه انرژی هسته‌ای را کاهش دهند.

«کاترین هاف» دستیار وزیر انرژی آمریکا در حوزه هسته‌ای ماه مارس در مصاحبه با رویترز گفت که کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس هسته‌ای بروکسل تلاش کردند تا سرمایه‌گذاری در زمینه تولید سوخت هسته‌ای را افزایش دهند.

وی افزود که آمریکا، ژاپن، فرانسه، کانادا و انگلیس متعهد شده‌اند ۴.۲ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که سهم آمریکا ۲.۷ میلیارد دلار است که «گامی تاریخی» به شمار می‌آید.

شرکت هسته‌ای روس‌اتم می‌گوید که ۱۷ درصد از سوخت هسته‌ای دنیا را تامین می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید