Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مشترک "حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه" اعلام کرد که مناطق فدرالی در شمال سوریه برای مرحله دوم انتخابات محلی در یکم دسامبر آتی آماده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شاهوز حسن، رئیس مشترک حزب اتحادیه دموکرات سوریه در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: این انتخابات در مرحله دوم خود برای انتخاب نمایندگان تمامی گروه‌های مناطق شمال سوریه به منظور تاسیس شوراهای اداری محلی برگزار می‌شود که این شوراها بر اساس تقسیمات اداری نظام فدرال متشکل از شوراهای شهر و شوراهای استان‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله دوم انتخابات بیش از ۳۰ حزب و نهاد عربی و مسیحی و کرد با هم برای ریاست شوراهای شهر و شهرداری‌ها رقابت می‌کنند.

مناطق شمال سوریه مرحله نخست انتخابات را در ۲۲ سپتامبر گذشته برگزار کردند و رای دهندگان روسای حدود ۳۷۰۰ شوراهای محلی را انتخاب کردند.

رئیس مشترک حزب مذکور افزود: ما اولین بخش از هفت بند بیانیه انتخاباتی را این گونه انتخاب کرده‌ایم که در راستای خدمات رسانی‌ها باشد تا زندگی بهتری برای مردم شمال برقرار شود. مسائل خدماتی در مناطق شمال سوریه در دوره نظام بعث دارای سطح پایینی بود و تقریبا به بوته فراموشی سپرده شده بود.

کردهای سوریه با ائتلاف با طرف‌های عربی، مسیحی سریانی در ماه مارس ۲۰۱۶ از یک نظام فدرال در مناطق تحت کنترل "نیروهای سوریه دموکراتیک" خبر دادند و به سه کانتون تقسیم شد که عبارتند از کانتون الجزیره که شامل دو شهر حسکه، قامشلی و مناطق وابسته به آنها می‌شود؛ کانتون فرات که شامل بخش‌هایی از دو استان حلب و رقه است و کانتون عفرین در حومه شمالی حلب و مناطق و شهرهای الشهباء در حومه شرقی حلب.

حسن افزود: ما راهکاری را برای حفظ تمامیت سوریه ارائه می‌دهیم که در این طرح، به این دلیل دست به کار شدیم که گزینه کشور قومیتی در سوریه و اکثر خاورمیانه شکست خورد چراکه مساله کردها یک مساله مربوط به یک مردم و یک واقعیت تاریخی است و ما آن را یک کلید اساسی به حساب می‌آوریم که این طرح به دموکراتیک بودن خاورمیانه می‌انجامد.

در مرحله دوم از انتخابات که روز جمعه برگزار می‌شود، شوراهای محلی استان‌ها و شهرها انتخاب خواهند شد و در مرحله سوم و نهایی در اوایل سال میلادی آتی مجلس مردم هر اقلیمی انتخاب خواهد شد که از اختیارات محلی گسترده‌ای برخوردار است و همان روز نیز "شورای مردم دموکراتیک" انتخاب خواهد شد که به منزله یک پارلمان سراسری است و در راس ماموریت‌های آن، تصویب قوانین و ترسیم سیاست کلی نظام فدرال قرار دارد.

احزاب "شورای ملی کردی" و "سازمان آشوری" و "حزب دموکرات ترقی خواه" مرحله نخست انتخابات را تحریم کردند و پیش بینی می‌شود که در مرحله دوم نیز آن را تحریم کنند.

حسن در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: کردها مخالفتی با اعلام نظام فدرالی و با گام‌های قانونی آن ندارند. می‌توان گفت که برخی از رهبران این احزاب که خارج از اجماع نظر کردها هستند و کسانی که مخالف راه حل فدرالی‌اند از دستیابی به توافق در پایین‌ترین سطح توافق عاجز هستند. هر کسی که فدرالیسم را جدایی می‌داند، قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در همایش گرامی‌داشت شوراهای شهر و روستا که صبح پنج‌شنبه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: عقب‌ماندگی شوراهای شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است.

وی در ادامه افزود: تصویب قانون درآمدهای پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران بیان کرد: موضوع مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین مسائل شوراها است که در برنامه هفتم هم دیده شود باز هم در مجلس با یک پشتیبانی خوب پیگیری و انجام شود.

چمران با اشاره به اینکه شوراها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، بیان کرد: شوراها پارلمانی محلی هستند که در روند حل امورات محلی مردم اثرگذار است.

کد خبر 6094921

دیگر خبرها

  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید