Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که نیروهای افغانستان به خاطر عقاید مذهبی خود در جنگ سوریه شرکت کردند و کسی آن‌ها را به صورت اجبار به جنگ اعزام نکرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خامه پرس، دفتر مطبوعاتی معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که «محمد محقق» پس از سفر خود به ایران، در دیدار با شماری از سران اقوام در کابل گفت که داعش پس از عراق و سوریه به دنبال نابود کردن افغانستان از ریشه و اساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در ادامه گفت: داعش گروهی است که توسط دشمنان اسلام ساخته شده است اگر کسی شک دارد که دشمنان اسلام این امر را انجام نداده اند، کارنامه این گروه را مطالعه کند.

محقق در ادامه گفت که داعش در ظرف ۱۰ سال گذشته، در چندین کشور اسلامی مردم را قتل عام کرده و کشورهای سوریه و عراق را نیز را از بنیان تخریب کرده و در حال حاضر به جان افغانستان افتاده است.

وی افزود که گروه داعش در سال‌های گذشته در افغانستان نیز حمله‌های ضد انسانی مانند هدف قرار دادن جنبش «روشنایی»، حمله به عزاردارن حسینی در «بلخ»، حمله به نمازگزاران در مسجد «الزهراء» و مسجد «امام زمان» در کابل را انجام داده که طی ان صد‌ها تن کشته و زخمی شده اند.

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان ضمن سپاسگزاری از نیروهای امنیتی این کشور به خاطر دفع حمله‌های گروه داعش گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که گروه‌های تروریستی به اهداف خود برسند.

وی همچنین در مورد شرکت افغانستانی‌ها در جنگ سوریه گفت که سیاست دولت افغانستان فرستادن نیرو به خارج از این کشور نیست و آن‌ها بر اساس عقاید مذهبی و به میل خودشان به آنجا رفته‌اند.

وی تاکید کرد که هیچ کس، افغانستانی‌ها را به جنگ سوریه نفرستاده است.

این در حالی است که قدردانی محقق از نیروهای افغانستانی که در سوریه با داعش جنگیده اند، مورد انتقاد شماری از سیاست‌مداران این کشور قرار گرفته و آن‌ها این اظهارات را خلاف منافع ملی افغانستان اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟