Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:11:18 GMT

هیچ کارتن خوابی در همدان نداریم

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۶۹۱۴

هیچ کارتن خوابی در همدان نداریم

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه با اقدامات انجام شده دیگر هیچ کارتن خوابی در شهر همدان نداریم گفت: شهرداری همدان ماهانه ۸ میلیون تومان برای فعالیت‌های گرمخانه در این شهر هزینه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کامران گردان پیش از ظهر امروز در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان با اشاره به برنامه‌های شهرداری همدان برای راه‌اندازی گرمخانه اظهار داشت: با راه‌اندازی این مکان ،به دنبال ساماندهی معتادان و کارتن خواب‌های همدان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: باوجود اینکه در امر تأسیس گرم‌خانه، شهرداری تنها وظیفه دارد زمین در اختیار نهادهای مسئول مانند بهزیستی قرار دهد و با این‌وجود این نهاد اقدام به راه‌اندازی گرمخانه‌ای در محوطه میدان باباطاهر همدان کرده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی همدان گفت: این گرمخانه سال گذشته پذیرای 60 کارتن خواب بوده که امسال این تعداد به 42 نفر رسیده است هرچند این تعداد در فصل تابستان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه 5درصد از کارتن خواب‌ها  را کودکان و 10درصد را زنان را  تشکیل می‌دهند عنوان کرد: در این مکان امکانات بهداشتی و رفاهی لازم برای افراد مهیا شده است هرچند  تلاش داریم تا این افراد به دامن خانواده بازگردند.

گردان با تأکید بر اینکه افزایش تعداد کارتن خواب‌ها در شهر همدان برای ما افتخار نیست تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که با غربالگری، ارائه آموزش‌های لازم و ارجاع افراد به مراکز ترک اعتیاد و یا سازمان‌های مرتبط، آن ها به دامن جامعه بازگردانده شوند.

 وی بابیان اینکه زنان کارتن خواب نیز در مکانی دیگر واقع در بلوار فلسطین نگهداری می‌شوند تأکید کرد: شهرداری وظیفه نگهداری و کنترل افراد در گرمخانه  رابر عهده دارد که امیدواریم با خدمات و ساماندهی انجام‌شده تعداد آن ها کاهش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان  نیز اظهار داشت: گرمخانه شهر همدان سال95 در میدان باباطاهر احداث شده که هر شب ظرفیت میزبانی از  42 نفر را دارد.

وی بابیان اینکه این گرمخانه پذیرای معتادان، در راه مانده ها و کارتن خواب‌ها است گفت: این افراد از ساعت 17:30 عصر می‌توانند به گرم‌خانه مراجعه کرده و تا ساعت 8:30 صبح روز بعد نیز از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

درویشی عنوان کرد: در حال حاضر با گشت زنی‌هایی که توسط ماموران شهرداری در سطح شهر انجام می‌شود ما هیچ کارتن خوابی در شهر همدان نداریم به جز افرادی که شخصا مایل به حضور در گرمخانه نیستند.

وی با اظهار گلایه از عملکرد برخی نهادهای مسئول در این حوزه بیان کرد: مطابق قانون، نهادهای مرتبط با این موضوع موظف هستند در این مرکز به افراد مراجعه کننده خدمات ارائه دهند در حالی که تمام مسئولیت بردوش شهرداری افتاده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر لزوم مشارکت نهادهای مرتبط با این موضوع ابراز کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده از سوی شهرداری ما مشکلی خاصی در این مرکز نداریم.

وی با اشاره به بازدید برخی مسئولان شهرهای دیگر از گرمخانه همدان افزود: شهرداری همدان ماهانه 8 میلیون تومان برای فعالیت‌ گرمخانه ها  هزینه می‌کند.

 انتهای پیام/

R41405/P1494/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت

عضو شورای شهر کرج گفت: یکی از کارهای مهمی که شورای شهر کرج انجام داد، واقعی کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در شهر بود که شورای شهر با واقعی‌کردن این بها توانست هم به بودجه شهرداری کمک بسیاری نماید و هم این‌که نقش عمده‌ای در کاهش فساد در مدیریت شهری داشت. - اخبار استانها -

علی قاسمپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ضمن اعلام این مطلب افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که شورای شهر ششم در سه سال گذشته جلوگیری از جذب نیروی جدید در شهرداری کرج بود.

 وی افزود: این شورا تنها در یک مورد مصوبه جذب نیرو داشته که آن هم در حوزه تأمین راننده برای اتوبوسرانی و سازمان آرامستان‌ها بوده و مصوبه دیگری برای افزایش نداشته است. در مقابل در راستای کاهش هزینه‌های جاری شهرداری در مقابل هم تعدادی از نیروهای شاغل شهرداری بازنشسته شدند.

عضو شورای شهر کرج یکی دیگر از مهمترین اقدامات شورای ششم را واقعی کردن بهای خدمات ساخت و ساز در کرج دانسته و گفت: یکی دیگر از کارهای مهم دیگری که این شورا انجام داده است، واقعی کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در شهر بود که شورای شهر با واقعی کردن این بها توانست هم به بودجه شهرداری کمک بسیاری نماید و هم این که نقش عمده‌ای در کاهش فساد در مدیریت شهری داشت.

گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟ منتخبین شوراهای مراکز شهرستان‌های استان البرز اعلام شد+اسامی

وی ادامه داد: واقعی کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در شهر بسیار سخت و دشوار بود و مورد انتقاد بسیاری قرار گرفتیم، چرا که از یکسو احتمال فشار اقتصادی بر برخی از خانواده‌ها بود و از سوی دیگر برخی از کاسبان پایین بودن بهای خدمات اجازه واقعی‌شدن را نمی‌دادند.

قاسمپور افزود: اما به دلیل اینکه پایه افزایش بودجه و افزایش اقدامات عمرانی در شهر از همین جا شروع می شود، لذا شورای ششم با همه مشکلاتش این کار را انجام داد و اکنون آورده‌های بسیاری برای شهر و شهروندان داشته و دارد.

رئیس سابق شورای شهر کرج در پایان گفت: اگر بخواهیم نمره ای به شورای شهر کرج بدهیم، نمره قبولی است اما انتظار بیشتری از اعضای جوان متخصص شورای ششم وجود دارد که مسلما هنوز این اتفاق نیفتاده و لازم است که در باقیمانده عمر شورای ششم که فرصت خدمت است بتوانیم خدمات‌مان را به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟