Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:46:58 GMT

صید میگوی دریایی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۸۸۶۵

صید میگوی دریایی افزایش یافت

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش دو برابری صید میگوی دریایی در آب های خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مختار آخوندی  با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی در استان خوزستان در سال دو مرتبه در فصل های تابستان و پاییز انجام می شود، اظهار کرد : صید پاییزه میگوی دریایی دراستان خوزستان امسال از اول آبان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه فصل صید میگوی دریایی در استان خوزستان معمولاً ۴۵ روز به طول خواهد انجامید، گفت: پیش بینی می شود صید میگوی دریایی در خوزستان تا اواسط آذر ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت : البته زمان دقیق این مدت صید از سوی پژوهشکده میگوی جنوب کشور اعلام می شود.

وی خاطرنشان کرد : از ابتدای فصل صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان تا کنون حدود ۴۵۰ تن میگو صید شده است که رشد دو برابری در مقایسه با پارسال نشان می دهد ضمن اینکه افزایش دو برابری صید میگوی دریایی در آب های خوزستان در حالی است که سال گذشته میزان صید این گونه آبزی با ارزش در استان خوزستان کاهش یافته بود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان کرد : صید میگو در آب های خوزستان علاوه بر لنج های صیادی با قایق های کوچک نیز انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیشترین میزان میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان به صید گونه ببری سبز اختصاص دارد.همچنین علاوه بر گونه ببری سبز، گونه های سفید و سرتیز نیز در آب های خوزستان از سوی صیادان صید می شود.

وی خاطرنشان کرد : صید میگوی ببری سبز که در مقایسه با گونه های سفید و سرتیز از کیفیت بیشتری برخوردار است در صیدگاه بحرگان که با بوشهر مشترک است، صورت می گیرد.

آخوندی بیان کرد : شرایط ذخایر میگوی دریایی در آب های استان خوزستان به گونه ای است که امکان صید این گونه با ارزش دریایی، در دو فصل برای صیادان این استان وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به فصل نخست صید میگوی دریایی استان خوزستان در مرداد تصریح کرد: میزان صید در آن زمان نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشت.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: بخش اعظم میگوی دریایی صید شده در خوزستان در شهرستان ها و استان همسایه به فروش می رسد.  

وی به حضور صیادان غیر مجاز در آبهای استان بوشهر برای صید میگوی دریایی اشاره کرد و گفت: امسال موفق شدیم با همکاری مسئولان استان های بوشهر و خوزستان از صید غیرمجاز میگوی دریایی قبل از شروع فصل صید جلوگیری کنیم. این امر تاثیر بسیار زیادی در بازسازی ذخایر میگوی دریایی در آبهای این دو استان داشت.

آخوندی تاکید کرد : صید غیرمجاز میگو از سوی شناورهای بدون مجوز در آب های خلیج فارس صورت می گیرد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو قادر به مهار آنها نیستیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: برای حفاظت از ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، سه سال است که صید صنعتی میگوی دریایی در خلیج فارس انجام نمی شود.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: پیش از این ۱۱ فروند شناور صید صنعتی در آب های خلیج فارس به صید میگوی دریایی می پرداختند که به منظور حمایت از ناوگان خرد صیادی و حفاظت از ذخایر فعالیت آنها ممنوع شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور افزود: امروز با تاثیر سامانه همرفتی در پاره‌ای از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: در بعدازظهر و شب در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می شود.

سی سی پور خاطرنشان کرد: سامانه همرفتی تا یکشنبه در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مناطق دریایی استان، امروز در تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می‌شود و وضعیت دریا نیز متلاطم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخش‌هایی از خلیج فارس تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بویژه صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

سی سی پور گفت: امروز احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در بعدازظهر و شب در اثر ابری بودن آسمان پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود تردد‌های دریایی با احتیاط انجام شود و شناور‌های سبک و صیادی در این ایام از تردد خودداری کنند.

وی گفت: از لحاظ دمایی، امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • وقوع حادثه امنیت دریایی در خلیج عدن
  • حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب