Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:43:30 GMT

زیر ساخت کتابخانه های البرز نیازمند ارتقاء است

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۶۱۵۳۴

زیر ساخت کتابخانه های البرز نیازمند ارتقاء است

کرج ـ ایرناـ مدیر کل امور کتابخانه های عمومی البرز گفت: زیر ساخت های کتابخانه های این استان بسیار ضعیف و نیازمند ارتقا و رشد هر چه بیشتر است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام شمس الله فلاح روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی البرز در استانداری افزود: هم اکنون سرانه زیر ساخت برای هر 100نفر در استان 1/1سانتی متر است این در حالی است که استاندارد کشوری 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1سانتی متر که تا سال 99 رسیدن به این عدد باید محقق شود.
وی با بیان اینکه 69کتابخانه نهادی،مشارکتی و مستقل دراستان وجود دارد خاطر نشان کرد: برای رسیدن به استاندارد کشوری باید 134کتابخانه به همراه 1کتابخانه مرکزی در استان راه اندازی شود.
فلاح با اشاره به اینکه هم اکنون 1میلیون و 174هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد گفت: 98درصد از جمعیت استان تحصیل کرده هستند با این وجود میزان عضویت در کتابخانه های استان تا پایان سال گذشته 91هزار نفر بوده و این رقم تا سال 99باید به 135هزار نفر برسد.
وی با بیان اینکه 105عنوان از نویسندگان بومی استان خریداری شده گفت:تا پایان سال 99باید بیش از چهار میلیون جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود داشته باشد.
فلاح افزود: در دولت تدبیر و امید 7کتابخانه درمناطق کمتر برخوردار استان و 2 کتابخانه سیار با دو هزار جلد عنوان کتاب برای روستاهای بالای 800نفر راه اندازی شده است.
مدیر کل امور کتابخانه های عمومی البرز در ادامه از راه اندازی چاپخانه کتاب بریل استان در آینده نزدیک بامشارکت یکی از خیرین اشاره و ادامه داد: از بیش از 2هزار نابینا در استان 348نفر عضو کتابخانه ها هستند.
فلاح گفت:629نسخه کتاب ویژه نابینایان و 5هزار و 869کتاب صوتی برای استفاده نابینایان در کتابخانه های استان وجود دارد.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • ارتقاء ایمنی اهالی رشت با آموزش در پارک‌ها و بوستان‌ها
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش