Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کاتولیک‌های جهان امروز(چهارشنبه) به روحانیون ارشد بودایی میانمار تاکید کرد تا مردم از قومیت‌ها و مذاهب متفاوت را بار دیگر متحد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر به میانمار در حالی از رهبران بودایی میانمار خواست تا سازش مجدد میان مردم از تبار و قومیت‌های مختلف این کشور ایجاد کنند که این کشور هنوز دچار درگیری‌های قومی و قبیله‌ای به ویژه با مسلمانان روهینجا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته‌های پاپ فرانسیس برای صلح در میانمار در جریان سومین روز سفرش به این کشور آسیایی و پس از مراسم عشا ربانی در حالی مطرح شد که بیش از 620 هزار مسلمان روهینجایی در پی سرکوب توسط نیروهای دولتی و ارتش میانمار و با تحریک راهبان بودایی به بنگلادش گریخته‌اند.

وی همچنین خواستار عدالت، حقوق بشر و احترام به حقوق تمامی قومیت‌های مذهبی و اقلیت‌ها در میانمار شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان به همراه اسقف‌ها و کاردینال‌هایی که در این سفر همراهش بودند از شورای عالی سانگها متعلق به راهبان بودایی در یانگون بازدید کرد و خواستار دید مشترک از جانب تمامی رهبران مسیحی به منظور مقابله با فقر و سرکوب و همچنین التیام آثار ناشی از درگیری‌ها شد.

وی ادامه داد: این دیدار فرصتی برای جامعه کاتولیک و بودایی برای تاکید مجدد بر تعهداتشان برای برقراری صلح، احترام به شرافت انسانی و عدالت برای زنان و مردان است. اگر ما متحد باشیم همانطور که هدفمان این است می‌توانیم به تمامی اشکال مربوط به بدفهمی، عدم تحمل، تنفر و پیش‌داوری پایان دهیم.

در همین حال "بهادانتا کومارابهیوامسا" رهبر شورای بودایی میانمار به رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: تمامی مذاهب هدفی جزء صلح و عشق ندارند و تروریسم ناشی از فقدان اعتقاد و باور است.

وی ادامه داد: این واقعا بد است که افراط گرایی و تروریسم به نام مذهب امروزه در سراسر جهان به وجود آمده است.

تنها 700 هزار تن از جمعیت 51 میلیون نفری میانمار کاتولیک هستند و بسیاری از نقاط دور افتاده این کشور برای دیدار با پاپ فرانسیس در منطقه رانگون حضور یافتند.

سفر پاپ فرانسیس به میانمار روز پنجشنبه به پایان می‌رسد و او سپس به بنگلادش می‌رود تا با گروهی از آوارگان روهینجایی در داکا پایتخت این کشور دیدار کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • عکس متفاوت از دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا