Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال، ۶۰ هکتار از اراضی موقوفه از دست متصرفان در اسلامشهر خلع ید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، محمد ارژنگی امروز در آئین تجلیل از یاوران وقف که در سالن اجتماعات اداره اوقاف شهرستان اسلامشهر برگزار شد اظهارداشت: 60 هکتار از اراضی کشاورزی موقوفه در شهرستان اسلامشهر، پس از 40 سال از دست متصرفان خلع ید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سنت حسنه وقف یکی از بهترین تمهیداتی است که دین مبین اسلام در جهت آینده‌نگری در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی اندیشیده و عواید آن در جهت رشد و توسعه جامعه و رفع مشکلات محرومان و نیازمندان مصرف می‌شود .

رئیس اداره اوقاف اسلامشهر با بیان اینکه تبلور صدقه جاریه در وقف است افزود: وقف‌ها متناسب با نیاز روز جامعه و در امور مختلفی از قبیل رفاه، عمران، آبادانی، اسکان، ایجاد اشتغال، علم و فناوری و دانش‌بنیان، ایتام و محرومان و غیره از سوی واقفان وقف می‌شوند .

ارژنگی تصریح کرد: اداره اوقاف شهرستان اسلامشهر در کنار برنامه‌های سازمانی مدون خود که شامل 5 برنامه جامع آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی، عید علوی و سوگواره یاس نبوی، طرح تربیت حافظان قرآن کریم را هم به مرحله اجرا گذاشته که در سال 96 قریب به 2800 نفر از علاقمندان به قرآن کریم تحت آموزش قرار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه در 8 ماه نخست سال 3 وقف جدید در سطح شهرستان اسلامشهر از سوی واقفان به ثبت رسیده است گفت: تعدادی دیگر نیز در نوبت قرار گرفته‌اند که در مراحل اداری ثبت قرار دارند .

ارژنگی همچنین با بیان اینکه تاکنون 8 حکم قضایی برای رفع تصرف از موقوفات متصرفی اخذ شده تأکید کرد: با همکاری و همراهی اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون اسناد مالکیت 95 درصد از موقوفات موجود شهرستان صادر شده و در سال جاری 10سند مالکیت جدید نیز صادر شده که از اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگی تبدیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در سطح شهرستان اسلامشهر 11 بقعه متبرکه متعلق به نوادگان ائمه معصومین وجود دارد که با توجه به قدمت ساخت این بقاع و توسعه آن‌ها عملیات تخریب و بازسازی امامزادگان طاهر، زکریا، ابراهیم و عقیل(ع) آغاز شده و از پیشرفت فیزیکی خوبی نیز برخوردار هستند .

رئیس اداره اوقاف اسلامشهر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و با احکام قضایی اخذ شده 60 هکتار از اراضی وقفی از دست متصرفان خلع شد، و تا پایان سال جاری نیز با اجرایی شدن 7 حکم تخلیه دیگر بالغ بر 800 متر زمین زارعی و 150 متر فضای تجاری از تصرف غیرقانونی متصرفان خارج می‌شود .

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام خبر اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان افزود: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد هزار و ۱۲ پلاک موجود در استان ،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم، رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس، میزان ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده که با این اقدام ارزشمند، پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و درنتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 6094824

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • دستگیری ۷۹۸ سارق در اسلامشهر
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم