Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی کشور با اشاره به توانمندی های علمی استان البرز گفت: این استان ظرفیت مناسب و بالایی برای تبدیل شدن به قطب تجاری سلول های باز ساختی کشور را دارد.

امیر علی حمیدیه عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از غرفه پژوهش سرای سلول های بنیادی چهارمین نمایشگاه فن بازار و دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: دستاوردهای ارایه شده در بخش دانش آموزی این نمایشگاه مطلوب است و بیانگر توانمندی و استعداد دانش آموزان دراین حوزه مهم علمی - پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: امیدواریم جامعه به زودی شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این دانش آموزان تلاشگر در زمینه علم و فناوری باشد.
وی با اشاره به اینکه نخستین آزمایشگاه دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا کرج راه اندازی شده، گفت: رشد فعالیت های پژوهشی دانش آموزان البرزدر این حوزه مهم چشمگیر است .
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‏های بنیادی کشور تصریح کرد: در 3 سال گذشته البرز با سرعت خوبی در توسعه فناوری پیش رفته است که این مهم حاصل توجه ویژه مسئولان در هدایت و حمایت از دستگاه های اجرایی و فرهنگی همانند آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی است.
حمیدیه خاطرنشان کرد: آینده کشور به دست دانش آموزان گره می خورد که لازم است در این راه مهم به توسعه پژوهش و فناوری در مدارس توجه ویژه ای شود.
وی یاد آور شد: در چند سال اخیر پژوهش به مدارس کشور کشیده شده که این روند بیانگر اعتماد به توانمندی دانش آموزان است.
وی گفت: اکنون شاهد آن هستیم که دانش آموزان ایرانی در عرصه های علمی و پژوهشی بین المللی توانمندی های علمی خود را به نمایش می گذارند.
حمیدیه ادامه داد: ایرانیان در انجام کارهای علمی شهرت جهانی دارند و امروز کشورمان توانسته است با تکیه بر این علم به درمان بیماری های صعب العلاج بپردازد.
وی با اشاره به اینکه امروز ایران به کشوری برتر درعرصه سلول های بنیادی تبدیل شده است، اظهار کرد: برای توسعه کشور در این زمینه برنامه های مختلفی از سوی دولت طراحی شده است.
وی گفت: دبیرخانه دانش آموزی سلول های بنیادی و پرشکی بازساختی کشور در پژوهش سرای ملاصدرا استان البرز مستقر است.
در چهارمین نمایشگاه استانی پژوهش و فناوری در البرز بیش از 800 طرح فناورانه به میزبانی دانشگاه پیام نور به مناسبت هفته پژوهش ارائه شده است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز که شنبه هفته جاری در 300 غرفه دایر شد ، فردا پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد