Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - علي رغم اطلاع رساني مناسب، بايد با رصد اخبار منتشر شده اجازه انتشار اطلاعات نادرست در خصوص نحوه خدمات رساني به زلزله زدگان توسط مجموعه وزارت اقتصاد گرفته شود زيرا اين موضوع خود باعث تضعيف روحيه و تشديد آلام زلزله زدگان خواهد شد.
پنجمين جلسه شوراي اطلاع رساني روابط عمومي هاي وزارت امور اقتصادي و دارايي به رياست مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت اقتصاد و با حضور مشاور وزير و مديرکل دفتر وزارتي، مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي به عنوان مهمان ويژه و مديران روابط عمومي بانکها، بيمه، سازمانهاي تابعه عضو شورا در محل سازمان خصوصي سازي برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شارا به نقل از شادا، سيدمالک حسيني، مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني با اشاره به عملکرد مناسب و مطلوب اعضاي شوراي اطلاع رساني وزارت اقتصاد در خصوص اطلاع رساني از کيفيت و کميت خدمات ارائه شده توسط بانکها، بيمه ها و سازمانهاي تابعه در زلزله اخير استانهاي کرمانشاه و ايلام گفت: با توجه به اينکه اسکان زلزله زدگان زمانبر خواهد بود، برنامه ريزي براي اطلاع رساني به هموطنان زلزله زده براي استفاده بهينه از خدمات ارائه شده ضروري است.
وي تصريح کرد: علي رغم اطلاع رساني مناسب، بايد با رصد اخبار منتشر شده اجازه انتشار اطلاعات نادرست در خصوص نحوه خدمات رساني به زلزله زدگان توسط مجموعه وزارت اقتصاد گرفته شود زيرا اين موضوع خود باعث تضعيف روحيه و تشديد آلام زلزله زدگان خواهد شد.
حسيني همچنين با اشاره به اينکه مانده تسهيلات مسکن مهر بيمه مي باشد تاکيد کرد: بايد سازوکاري براي اطلاع رساني درست و بموقع انديشيده شود تا هموطنان زلزله زده ما هيچ گونه نگراني در اين خصوص نداشته باشند.
مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ارارئه گزارش صد روزه دولت توسط رئيس جمهور در شب گذشته اظهار داشت: اين گزارش حاوي مهمترين اقدامات تکليفي و غير تکليفي دولت در صد روز اول شروع بکار دولت دوازدهم بويژه در حوزه اقتصاد بود.
حسيني همچنين از آغاز چند پروژه مشترک ستاد با روابط عمومي بانکها، بيمه ها و سازمانهاي تابعه در حوزه اطلاع رساني خبر داد و گفت: اين اقدامات در حوزه اطلاع رساني رسانه هاي ديداري، شنيداري و مکتوب مي باشد و در حال انجام است.
وي اطلاع رساني از طريق بيلبورد ها و تلويزيون هاي شهري را از جمله اقدامات مشترک ديگر مجموعه وزارت اقتصاد برشمرد و گفت: اين اطلاع رساني با محوريت ازدواج، پرداخت عمراني، کاهش نرخ ضريب ماليات مشاغل، مبارزه با قاچاق و جذب سرمايه گذاري خارجي مي باشد.
در ادامه اين نشست، سبحاني، مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي به ارائه گزارشي از عملکرد اين سازمان از بدو تشکيل تا کنون پرداخت.
وي مجموع واگذاري هاي سازمان خصوصي سازي از ابتداي تشکيل در سال 1384 را 144 هزار ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: اين مبلغ در سه قالب رد ديون، سهام عدالت و عرصه هاي رقابتي است.
سبحاني با بيان اينکه پرداخت بدهي هاي دولت در قالب رد ديون يکي از بدترين حالتهاي پرداخت است که در دولت قبل به تصويب رسيد گفت: يکي از افتخارات دولت يازدهم و دوازدهم اين است که حتي يک مورد پرداخت در قالب رد ديون بدهي دولت در اين دوره صورت نگرفته است.
وي مجموع واگذاريها به بخش خصوصي واقعي در دولتهاي قبل را 18 درصد ذکر کرد و گفت: اين رقم در دولت يازدهم و دوازدهم به 67 درصد رسيده است.
سبحاني تصريح کرد: همچنين واگذاري به بخش شبه دولتي نيز در دولتهاي قبل 40 درصد بود که در دولت يازدهم و دوازدهم به کمتر از 20 درصد رسيده است.
وي با بيان اينکه سازمان خصوصي سازي مکلف و موظف است به تناسب سود دريافتي از شرکتها، سود سهام را پرداخت کند گفت: از مجموع 49 ميليون و 200 هزار نفر ثبت نام شده هاي سهام عدالت 45 ميليون و 200 هزار نفر شماره شباي خود را اعلام و ثبت کرده اند و 2 ميليون نفر نيز فوت شدند.
در ادامه جلسه اعضاي شورا پيرامون موضوعات مطروحه بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای هماهنگی نظام پزشکی استان‌ها با حضور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و برخی از مدیران این سازمان و نیز با دعوت ۳۰ تن از روسای شورای هماهنگی نظام پزشکی استان ها، روسا و هیات رئیسه مجمع عمومی و شورای عالی نظام پزشکی به صورت مجازی برگزارشد.

در این جلسه، مطالب مهمی در خصوص تعرفه‌های پزشکی و ادامه رایزنی‌ها درباره مباحث قضایی از جمله حبس زدایی از پزشکان مطرح شد.

اعضای مدعو در این جلسه همچنین نگرانی‌ها و دغدغه‌های خودشان را در موضوع تشدید مالیات و رفع ابهامات الزام به عقد قرارداد با بیمه‌ها مطرح کردند و خواستار پیگیری از طریق شکایات به دیوان عدالت مبنی بر قوانین موجود که به ضرر جامعه پزشکی است، شدند.

در ادامه، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه رشد جزء حرفه‌ای تعرفه‌های پزشکی در مقایسه با سایر اجزاء تعرفه همیشه مورد غفلت واقع شده بود، گفت: امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی جزء حرفه‌ای بودیم که میزان افزایش این جز کم سابقه است یعنی جزء حرفه‌ای که میانگین رشد آن در ۱۴ سال اخیر ۹ و ۶ دهم درصد بود، تقریباً ۵ برابر میانگین رشد سال‌های اخیر، یعنی ۴۵ درصد رشد کرده است.

وی افزود: با این حال رشد تعرفه‌های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است و جداول موجود نشان می‌دهد دستاورد‌ها و رایزنی‌های انجام شده در شورای عالی بیمه نسبت به دوره‌های قبل قابل قبول‌تر بوده است.

رئیس زاده با اشاره به فعالیت کارگروه اقتصاد سلامت با اولویت مالیات، عوارض و تعرفه‌ها عنوان کرد: این کارگروه بلافاصله پس از اعلام تعرفه‌های پزشکی در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ تشکیل جلسه داد که پیگیری‌های این کارگروه در اعلام زمان تعرفه‌های پزشکی نیز قابل توجه است.

وی با اشاره به بازه زمانی ابلاغ تعرفه‌های پزشکی در سه سال اخیر نیز گفت: تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۱۲ اردیبهشت، سال ۱۴۰۲ در ۲۹ فروردین و سال جاری ۲۶ فروردین ابلاغ شد که نشان می‌دهد تعرفه‌های پزشکی با حداقل تاخیر زمانی از آغاز سال ابلاغ شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به پیگیری مباحث قضایی اعضای سازمان نظام پزشکی و تلاش‌های سازمان در حبس زدایی برای جامعه پزشکان اشاره کرد و افزود: برخی مباحث تعزیرات و بازرسی در جلسه‌ای با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مطرح شد و پس از بیان مسائل مربوط به مشکلات تعرفه ای، مقرر شد جلسه‌ای پیرامون حل مشکلات و بیان نقطه نظر‌ها تشکیل شود.

وی درباره مسائل اخیر مربوط به جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی از حداکثر ظرفیت خود برای حل مشکلات اعضای سازمان استفاده می‌کند و معاونت‌های مختلف سازمان، شورای عالی، هیات رییسه شورای عالی نظام پزشکی و هیات رییسه مجمع در شهرستان‌ها که بدون چشم داشت وقت می‌گذارند و کار‌های مثبت و ارزشمندی هم انجام شده است. از جمله آنکه در حوزه آموزش، تقریباً یک روز در میان برنامه بازآموزی برگزار شده و نزدیک به ۲۳۶ برنامه در سال گذشته برگزار شده است که همه اینها زحمات دوستان است که در سراسر کشور انجام می‌دهند.

رئیس زاده در ادامه ارائه گزارش عملکرد سازمان نظام پزشکی به ایمن سازی ساختمان نظام پزشکی کل اشاره کرد و درباره برخی از این جزئیات گفت: تعویض آسانسور‌های ساختمان و تعمیرات در جهت ایمنی ساختمان نظام پزشکی کل بوده و همکاران ما در تعطیلات نوروز به منظور تسهیل پایان کار و مباحث مربوط به مالیات ساختمان شبانه روز تلاش کردند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیک قضایی در معاونت انتظامی و هیات‌های انتظامی نظام پزشکی، اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع انتظامی تنها مراجعات حضوری اعضای جامعه پزشکی و مردم را پس از ثبت شکایت کاهش خواهد داد و تغییری در فرایند شروع ثبت شکایات رخ نداده و فقط اطلاع رسانی‌ها به شکل الکترونیک اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود