Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با نقض حکم قصاص مرد جوان که 10 سال قبل برادر زنش را کشته بود، متهم صبح ديروز از زندان به شعبه نهم دادگاه کيفري تهران انتقال يافت وبراي دومين بار محاکمه شد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، با نقض حکم قصاص مرد جوان که 10 سال قبل برادر زنش را کشته بود، متهم صبح ديروز از زندان به شعبه نهم دادگاه کيفري تهران انتقال يافت وبراي دومين بار محاکمه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين جنايت که دي سال 86 رخ داد مردجوان افغان تبار که با ضربات کارد هدف قرارگرفته وبه بيمارستاني در جنوب تهران منتقل شده بود روي تخت جان سپرد. همزمان با اعلام اين جنايت به پليس، تيمي از کارآگاهان جنايي به همراه بازپرس کشيک قتل راهي بيمارستان شدند تا اينکه درتحقيقات معلوم شد مقتول توسط شوهر خواهرش کشته شده است.
بنابراين غلام - متهم 34 ساله - پس ازدستگيري تحت بازجويي قرار گرفت. او گفت: «چند روز قبل همسرم مرا از ماجرايي با خبر کرد که احساس کردم دنيا روي سرم خراب شده است. همسرم گفت که برادرش عبدالله به او تجاوز کرده است، به همين خاطر خونم به جوش آمد و نقشه قتل برادرزنم را کشيدم.
پس از اين اعتراف‌ها و تکميل تحقيقات، غلام محاکمه و با حکم قضات به قصاص - اعدام - محکوم شد. اما اين حکم از سوي قضات شعبه بيستم ديوانعالي کشور نقض شد. چراکه قضات عالي رتبه اعلام کردند دفاعيات ودليل متهم درارتکاب قتل مورد توجه قرار نگرفته است.
به همين خاطر صبح ديروز متهم در شعبه نهم دادگاه کيفري استان تهران به رياست قاضي کشکولي و با حضور قاضي عباسي - مستشار دادگاه - تحت محاکمه قرار گرفت.اين محاکمه درحالي انجام شد که اولياي دم مقتول - به غير از همسر قاتل - حضور نداشتند. به همين دليل نماينده دادستان درخواست مجازات شايسته را از قضات کرد.
سپس وکيل متهم در جايگاه قرار گرفت وگفت: «موکل بنده باتوجه به اظهارات همسرش که اعلام کرده بود برادرش به او تجاوز کرده است مرتکب قتل شده وتمام اظهارات همسر موکلم نيزدر پرونده موجود است. بنابراين موکلم برادر زنش را مهدورالدم دانسته واو را کشته است.پس با توجه به اين شرايط خواستارآزادي‌اش هستيم.
پس از پايان اظهارات وکيل متهم، قضات براي تصميم‌گيري وارد شور شدند تا حکم‌شان را صادرکنند.
ايران

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با آقای حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با طرح پیشنهاداتی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با دکتر امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادات‌ دکتر امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام داشت.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسراییل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • برای نجات خودم شوهرم را کشتم
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • قاچاقچی سوخت در امیدیه محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • جلوگیری از هدر رفت آب با مسدود کردن یکی از دهنه های خروجی در تالاب بامدژ
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • قتل زن میانسال در دعوای مادر و دختری | دختر جوان تا یک‌قدمی چوبه دار رفت
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل