Web Analytics Made Easy - Statcounter

نطنز- کارشناس فضای مجازی گفت: باید نقشه های دشمن در برهم زدن امنیت روانی در فضای مجازی و تلاش آن ها برای آسیب رسانی به قشر جوان و نوجوان را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، حمید رضا شفیعیان در کارگاه سواد مجاری و آسیب های شبکه های اجتماعی که با حضور بسیجیان شهر بادرود برگزار شد ،با اشاره به مشکلات موجود در فضای مجازی و تهدید های متفاوت آن، اظهار کرد: بعضی از پیام ها در این فضا دست به دست می چرخد که کاربران نسبت به آن بی اعتنا هستند، اما دشمنان به وسیله آن سعی دارند یک سری از این پیام ها را به جوانان و نوجوانان القا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه پیشرفت هایی در گوشی های آندروید حاصل شده است مشکلات زیادی نیز برای نسل جوان به وجود آمده که هویت های جعلی یکی از مهم ترین آن ها است.

وی با بیان این که نرم افزاری در فضای مجازی وجود دارد که با این نرم افزار، کلاهبرداری های زیادی از افراد صورت می گیرد، بیان کرد:  والدین باید توجه زیادی به فرزندان خود در خصوص نوع و شیوه فعالیت در فضای مجازی داشته باشند تا در آینده مجبور نشوند فرزندان خود را از گرداب افراد سود جو نجات دهند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به وجود اطلاعات مختلف در فضای مجازی، گفت: اطلاعات موجود در گوشی های همراه اطلاعات شخصی هستند که هرگز نباید در اختیار دیگران قرار گیرند اما متاسفانه این کار در جامعه کنونی بسیار دیده می شود و افراد با اشتراک تصاویر و اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی زمینه را برای سود جویی بعضی از افراد فراهم می کنند.

وی با تاکید بر این که بازی های رایانه ای تاثیر فراوانی بر روح و روان کودکان دارد، تصریح کرد: والدین باید بازی هایی را برای فرزندان خود نصب کنند که متناسب با سن و علاقه فرزندان و بدون آسیب باشد، چه بسا بسیاری از این بازی ها فرزندان را به جایی می کشاند که اعتیاد، انحرافات جنسی و اجتماعی و همچنین خود کشی نتیجه آن خواهد بود.

شفیعیان تاکید کرد: آن چه والدین نباید از یاد ببرند توجه ویژه به موضوع نحوه استفاده فرزندان از فضای مجازی و کنترل عملکرد آن ها برای پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی است، آسیب هایی که به این واسطه به وجود می آید در بسیاری از موارد قابل جبران نیست و اگر قابل جبران باشد، به سختی امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: سطح سواد رسانه ای و فضای مجازی رشد پیدا کرده است و متناسب با این موضوع، سطح کنترل و نحوه نظارت والدین نیز باید ارتقا یابد.

کارشناس فضای مجازی خاطر تصریح کرد: ما نباید منتظر اقدام فرد یا مسئولی برای کنترل این فضا بمانیم، وظیفه ما سنگین است و باید نقشه های دشمن در برهم زدن امنیت روانی در فضای مجازی و تلاش آن ها برای آسیب رسانی به قشر جوان و نوجوان را خنثی کنیم.

وی از کاربران خواست تا از شبکه بومی پیام رسان سروش به جای دیگر شبکه های پیام رسان استفاده کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید

به گزارش خبرآنلاین، رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

مهر در خبری نوشت: سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900080

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی