Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@19:51:28 GMT

عجيب‌ترين باگ هاي آي او اس جديد کدامند؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۸۳۰۴

عجيب‌ترين باگ هاي آي او اس جديد کدامند؟

خبرگزاري آريا - وب سايت گجت نيوز - پرهام مارزلو: آپديت کردن آيفون و آيپد به نسخه جديد iOS قطعا قابليت‌هاي جديدي را برايتان به ارمغان مي‌آورد. اما چگونه مشکلات آزاردهنده iOS 11 را برطرف کنيم؟

هميشه نسخه‌هاي جديد از iOS شامل آپديت‌هاي امنيتي متعدد است که امنيت فضاي گوشي کاربر را تامين مي‌کنند. علاوه بر اين قابليت‌هاي جديد در اين بسته‌هاي آپديت هر کاربري را وسوسه مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين حال تجربه نشان داده که هر نسخه جديد از سيستم عامل‌هاي مختلف شامل باگ‌هاي متعددي است که در طي زمان و با بازخورد کاربران برطرف مي‌شوند. مشکلات آزاردهنده iOS 11 از همان زمان انتشار کاربران زيادي را کلافه کرده‌اند. در اين مقاله قصد داريم ضمن معرفي 8 مورد از عمومي‌ترين مشکلات آي او اس 11 راهکاري براي حل آنها ارائه کنيم.
تبديل خودکار حرف i به A

يکي از عجيب‌ترين مشکلات آي او اس 11 مربوط به کيبورد مي‌شود؛‌ بسياري از کاربران اين مورد را تجربه کرده‌اند و پس از تايپ حرف i، کيبورد به صورت خودکار آن را به حرف A به همراه يک کارکتر عجيب ويرايش مي‌کند! هنوز مشخص نيست چرا اين مشکل براي برخي از کاربران به وجود آمده است. احتمالا در سيستم هوشمند ويرايش خودکار iOS اختلالي به وجود آمده است اما اپل در حال بررسي اين مشکل و حل آن است. تا زمان انتشار آپديتي براي حل اين مشکلات آزاردهنده iOS 11 ، پيشنهاد مي‌کنيم قابليت ويرايش خودکار (Autocorrect) را غير فعال کنيد.
به ترتيب به بخش Settings> General> Keyboards رفته و گزينه مربوط به Autocorrect را پيدا کنيد. سپس با غيرفعال کردن اين قابليت مشکل شما حل خواهد شد. علاوه بر اين اگر نمي‌خواهيد قابليت ويرايش خودکار غيرفعال شود، پيشنهاد مي‌کنيم در بخش Text Replacement، گزينه + را انتخاب کرده سپس حرف I را به عنوان عبارت (Phrase) و حرف i را به عنوان ميانبر آن انتخاب کنيد. سپس گزينه Save را جهت اعمال تغييرات لمس کرده و به کيبورد خود مراجعه کنيد.
گفته مي‌شود اپل در آپديت iOS 11.1.1 اين مشکل را حل کرده است و احتمالا مشکل اکثر کاربران با نصب اين بسته حل شود، اما اگر کماکان اين مشکل شما را رها نمي‌کند. حتما از روشي که ارائه شد استفاده کنيد.
عملکرد کند

اين نسخه از سيستم‌ عامل اپل حتي بر روي گوشي نسبتا قديمي آيفون 5s پشتيباني مي‌شود و ممکن است پس از نصب آن عملکرد گوشي شما به نسبت گذشته کند شود. بسياري از کاربران آيفون‌ اين مشکل را گزارش کرده‌اند.
خبر خوب اينجاست که خوشبختانه اين مشکلات آزاردهنده iOS 11 در نسخه 11.1 تا حد زيادي حل شده است، با اين حال شايد هنوز هم به سرعت iOS 10 نرسد. جهت بالا بردن سرعت عملکرد گوشي پيشنهاد مي‌کنيم به بخش General > iPhone/iPad Storage رفته و حافظه داخلي دستگاه خود را خلوت کنيد. همچنين تهيه فايل پشتيبان از اطلاعات و سپس ريست فکتوري دستگاه يکي ديگر از گزينه‌هاي روي ميز محسوب مي‌شود.
کار نکردن دکمه‌هاي موزيک پلير

يکي ديگر از مشکلات آزاردهنده iOS 11 که توسط برخي کاربران گزارش شده مربوط به پخش‌کننده موزيک آن است. به گفته اين کاربران اپليکيشن معروف اسپاتيفاي با کنترل سنتر iOS 11 مشکل داشته و امکان کنترل آن وجود ندارد. به نظر مي‌رسد با آپديت کردن اپليکيشن مذکور مشکل کاربران حل شود. برخي اوقات مشکل با ريستارت گوشي، پاک کردن و نصب دوباره نرم‌ افزار حل مي‌شود.
البته گاهي باگ‌هاي درون برخي اپليکيشن‌ها موجب به وجود آمدن اين مشکلات مي‌شوند. در اينجا بايد منتظر عکس‌العمل توسعه‌دهندگان و انتشار نسخه‌هاي جديد از برنامه‌هايشان باشيم.
عمر شارژدهي کم

برخي کاربران از عمر باتري ضعيف در اين نسخه از سيستم عامل iOS خبر داده‌اند. طبق معمول هر نسخه جديد از iOS بايد مصرف باتري دستگاه را کاهش دهد و به بهينه شدن روند کاهش باتري در گوشي کمک کند، چرا که اپل کدهاي مربوط به اين بخش را ويرايش کرده و به بهترين حالت ممکن تغيير مي‌دهد. منتظر انتشار نسخه‌هاي جديد از سيستم عامل باشيد و پس از دريافت، به سرعت آنها را نصب کنيد. علاوه بر اين هميشه اپليکيشن‌هاي گوشي خود را آپديت نگه داريد، چرا که توسعه‌دهندگان نيز تغييراتي در خدمت شارژدهي بهتر گوشي در برنامه‌هاي خود اعمال مي‌کنند.
علاوه بر اين موارد به ترفندهاي هميشگي کاهش مصرف باتري توجه داشته باشيد؛ گوشي را در حالت Low Power Mode قرار دهيد، اين گزينه در بخش Battery در تنظيمات تعبيه شده است. ميزان روشنايي صفحه را کاهش دهيد و زمان خاموش شدن صفحه را کم کنيد. اين گزينه نيز در بخش Display and Brightness قرار گرفته است.
خاموش نشدن واي‌فاي و بلوتوث

اين يک قابليت جديد است و باگ محسوب نمي‌شود؛‌ با اين حال اکثر کاربران چنين چيزي را يکي از مشکلات آزاردهنده iOS 11 در نظر گرفته‌اند و پيرامون آن بازخورد منفي مي‌دهند. گزينه واي‌فاي و بلوتوث در کنترل سنتر آيفون قابليت غير فعال کردن اين دو گزينه را ندارند؛ در واقع بلوتوث و واي‌فاي خاموش نمي‌شوند! به کمک کنترل سنتر تنها مي‌توانيد از اتصال واي‌فاي و بلوتوثي که به آن وصل هستيد خارج شويد. بنابراين جست‌وجو براي اتصالات ديگر هنوز فعال است و عمر شارژدهي گوشي را کاهش مي‌دهد.
جهت خاموش کردن واي‌فاي و بلوتوث بايد حتما وارد بخش تنظيمات شده و آنها را در بخش مربوط به خود خاموش کنيد.
نتايج اشتباه در ماشين حساب

يکي از عجيب‌ترين مشکلات آزاردهنده iOS 11 براي کاربران مربوط به اپليکيشن ماشين حساب آن مي‌شود. گاهي اوقات در اين بخش شاهد ارائه نتايج اشتباه هستيم و دليل آن نيز عدم سرعت کافي آن جهت شناسايي کليدهاي لمس شده است. ببينيد نتيجه 1+2+3 در ماشين حساب 6 مي‌شود يا 24 تا مشخص شود اين مشکل براي شما نيز وجود دارد يا خير!
در اين زمينه نمي‌توان کار خاصي صورت داد و بايد منتظر اپل باشيم تا مشکل را حل کند. هيچکس انتظار دريافت پاسخ‌هاي غلط از ماشين حساب گوشي خود را ندارد و اين اولين باري است که چنين مشکلي گزارش شده است! در حال حاضر مي‌توانيد محاسبات خود را در گوگل انجام داده و يا از اپليکيشن‌هاي ديگري همچون Calcbot بهره گيريد.
فريز شدن يا توقف اپليکيشن‌ها

گزارشات فراواني پيرامون کندي و يا توقف برنامه‌ها در iOS 11 منتشر شده‌اند و در گذشته نيز شاهد چنين موضوعي در نسخه‌هاي جديد از اين سيستم عامل بوديم؛ به عنوان مثال برخي کاربران ايراني خبر از مشکلات اپليکيشن محبوب تلگرام و فريز شدن آن در iOS داده‌اند. تنها راه حل اين مشکل آزاردهنده iOS 11 حذف و نصب دوباره برنامه است. اگر اين راه نيز مشکل شما را برطرف نکرد، احتمالا بايد منتظر باشيد تا اپل يا توسعه‌دهنده مربوطه دست به کار شده و مشکل را حل کنند.
با اين حال ذکر چند نکته مهم در اينجا مهم است: سيستم عامل iOS 11 بالاخره پشتيباني از اپليکيشن‌هاي 32 بيتي را به خط پايان رساند و شايد برخي اپليکيشن‌هاي قديمي به همين خاطر ديگر کاربرد مناسبي ندارند. اگر برنامه‌اي به همين دليل ديگر کار نکند، پيامي مبني بر اين موضوع را در صفحه مشاهده خواهيد کرد.
دوم اينکه اين نسخه فرمت‌هاي ويديو و تصاوير جديدي را با پسوند HEIF و HEVC مورد استفاده قرار داده است. احتمال دارد دليل مشکل شما با برخي برنامه‌هاي ويرايش تصاوير و ويديو همين موضوع باشد. بايد منتظر بود تا اين مشکل آزاردهنده iOS 11 نيز به واسطه توسعه‌دهنده برنامه حل شود. مي‌توانيد فعلا اين موارد را به صورت موقت غيرفعال کنيد؛‌ به بخش Camera> Formats رفته و از گزينه Most Compatible استفاده کنيد.
مشکل مربوط به صداهاي خش‌دار

اگر يکي از کاربران دو گوشي آيفون 8 و آيفون 8 پلاس هستيد و مشکل قطعي و وصلي صدا را داريد، بايد بگوييم که تنها نيستيد؛ تعدادي از کاربران چنين مشکلي را گزارش کرده‌اند.
اين مشکل آزاردهنده در iOS 11 را نمي‌توان به سادگي برطرف کرد و قطعا بايد منتظر آپديت‌هاي آينده اپل باشيم. آپديت iOS 11.0.2 شامل فايلي است که اين مشکل را به همراه برخي موارد ديگر برطرف کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری آغاز خواهد شد.

ایسنا نوشت: وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

ضیاییان ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌ چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز 12 اردیبهشت 1403
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • ایلکای گوندوعان و تبدیل شدن به بهترین نسخه پاسور خودش / عکس
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟