Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

گاهي درباره‌ي دوستي هاي خود بيانديشيد
همانطور که هر از گاهي قفسه‌ها را مرتب مي‌کنيد بايد روابط دوستانه‌ي خود را نيز مرتب و تميز نمائيد. هر از گاهي درباره‌ي دوستي هاي خود بيانديشيد و مطمئن شويد که از ادامه‌ي آن رابطه احساس خوبي داريد.
تقريبا ساعت 2:30 دقيقه‌ي صبح، اتاق کنفرانسِ محوطه‌ي دانشگاه غرق در تاريکي و سرما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشسته بودم، دست‌هايم را گره کرده و چشمانم را به زمين دوخته بودم و بهترين دوستم که تا دقايقي ديگر به دوست سابقم بدل مي‌شد، فرياد مي‌کشيد. او آزرده و عصباني بود، گيج شده بود که چرا پس از سه سال با هم بودن‌ها، همخانه بودن‌ها، شب تا صبح فيلم تماشا کردن‌ها و بحث‌هاي عميق، اکنون تصميم گرفته‌ام که به دوستي با او خاتمه دهم.
اما من هم دلايل خودم را داشتم. هر گاه تصميم مي‌گرفتم با دوستان ديگري بيرون بروم او ناراحت مي‌شد. مرا مجبور به کارهايي که مي‌کرد که علاقه‌ايي به آنها نداشتم. ديگر بودن با او برايم هراس‌انگيز شده بود.
قطع رابطه با او يکي از سخت‌ترين، بدترين و در عين حال مهم‌تر از هر تصميم ديگري در زندگي‌ام بود. اما در نهايت اين تصميم موجب شد تا کمي شادتر و سالم‌تر شوم.
تحقيقات حاکي از آن است که يک رابطه‌ي سرشار از استرس با يک دوست، خويشاوند يا والدين موجب بروز مشکلاتي در سلامت فرد از قبيل فشار خون بالا و خطر ابتلا به افسردگي مي‌شود. ولو اينکه يک رابطه مدتي خوب پيش رود، اما يک بحث جدي، خيانت يا فقط تغييراتي جزئي در انتظارات مي‌تواند منجر به يک رابطه‌ي ناسالم گردد و عواقبي همچون حسادت، عيب‌جويي يا دلشکستگي را در پي داشته باشد.گاهي اين رابطه بي‌شباهت به ازدواج نيست.
ايرني. اس لولين رواشناس و متخصص روابط دوستانه که وبلاگ دوستي را اداره مي‌کند، معتقد است گاهي آنقدر به بودن با يک نفر عادت مي‌کنيد که تمام ضعف‌ها و کاستي‌هايش را مي‌پذيريد. به خودتان زمان بدهيد، هر از گاهي درباره‌ي دوستي با او بيانديشيد و مطمئن شويد که از ادامه‌ي اين رابطه احساس خوبي داريد. همانطور که هر از گاهي قفسه‌ها را مرتب مي‌کنيد بايد روابط دوستانه‌ي خود را نيز مرتب و تميز نمائيد. او در ادامه مي‌گويد، نبايد چيزهاي بلااستفاده را انبار کنيد.
با اين وجود، گاهي تشخيص اينکه آيا ادامه‌ي اين رابطه به سود شماست يا ضررتان دشوار است. در اينجا 6 مورد از علائم رابطه‌ي بي‌ثمر را برايتان بازگو مي‌کنيم:
1. دائما نااميدتان مي‌کند.
پيشنهاد نمي‌کنيم با دوستي که برنامه‌ي ناهار را هر از گاهي تغيير مي‌دهد، قطع رابطه نمائيد. اما اگر برنامه را تغيير مي‌دهد، هميشه دير بر سر قرار حاضر مي‌شود و فراموش مي‌کند که تماس بگيرد، بدانيد که احتمالا مشکلي پيش روست. لوين معتقد است گرچه لغو برنامه‌ها هم بسيار آزار دهنده است، اما اين‌گونه افراد اغلب در موارد احساسي هم دل شما را مي‌شکنند. به عنوان مثال اصلا به حرف‌هاي شما گوش نمي‌دهد يا اجازه نمي‌دهد شما صحبت کنيد و اين ارتباط يک طرفه موجب مي‌شود احساس سرخوردگي نمائيد.
2. به شما خيانت مي‌کند.
اگر دوستتان بزرگ‌ترين راز زندگي شما را فاش نمود يا با فرد مورد علاقه‌ي شما قرار عاشقانه گذاشت و يا پشت سر شما اقدامات وحشتناکي انجام داد، هرگز بار ديگر به او اعتماد نکنيد. لوين اين‌گونه موارد را قاتلين رابطه مي‌داند زيرا چنان گستاخانه هستند که امکان ناديده گرفتن آنها وجود ندارد.
شاستا نلسون از فعالان گروه دوستي‌هاي دخترانه در سايتي با همين عنوان، نام ديگري براي اين موارد دارد. او آنها را شکاف و ترک قلمداد مي‌کند که گاها قابل ترميمند. پيش از قطع ارتباط با يک دوست، خوب بيانديشيد و مطمئن شويد که خيانتش آنقدر وحشتناک بوده که امکان ارتباط دوباره وجود ندارد.
3.موجب سردرد شما مي‌شود.
گاهي درک اينکه يک رابطه بايد پايان پذيرد آسان است، به عنوان مثال به دليل شکاف‌هاي ترميم ناپذير، اما گاهي دلايل و چرايي آن چندان آشکار نيست. لوين در اين‌گونه موارد پيشنهاد مي‌کند که به بدن خود گوش دهيد. اگر احساساتي شبيه افسردگي، اضطراب، استرس يا ناکامي را تجربه مي‌کنيد، به اين رابطه خاتمه دهيد. لوين مي‌افزايد که اغلب مردم با بيش از يک مورد از اين احساسات دست به گريبانند. احتمالا پس از ملاقات با اين دوست دچار سردرد يا دل‌درد مي‌شويد، بدين ترتيب بدنتان به شما مي‌گويد که اوضاع خوب پيش نمي‌رود.

يک دوست بايد مايه‌ي مسرت دوستش باشد
4. مايه‌ي آبروريزي شماست.
يک دوست بايد مايه‌ي مسرت دوستش باشد، يا فردي مورد اعتماد براي او. نبايد اين رابطه به نحوي باشد که شما دوستتان را از خانواده يا ديگر دوستانتان پنهان کنيد. گرچه همه گاهي لحظات خجالت آوري را تجربه مي‌کنند اما اگر از فردي دائما رفتارهاي غلط و اشتباه که مايه‌ي آبروريزي هستند، سر زد قطعا او را در ليست افرادي که قصد قطع رابطه با آنها را داريد، جاي دهيد. اما اگر رفتارهاي شرم‌آور او بخشي از باشد و ديگر رفتارهاي او را دوست داشته باشيد، تکليف چيست؟ از اينکه به دوستي با او ادامه مي‌دهيد، احساس بدي نداشته باشيد. ‌
5.کسل کننده است.
دوستي‌ها بر پايه‌هاي احساس استوارند. اگر بيش از حرف‌هاي واقعي، درباره‌ي آب و هوا صحبت مي‌کنيد، او را رها کنيد. لوين مي‌‌گويد، اگر در حال صرف ناهار با دوستي هستيد اما در دل آرزو مي‌کرديد که جاي ديگري يا با ديگري بوديد، از خودتان علتش را جويا شويد. اگر هنگامي که با او هستيد، حواستان جاي ديگريست پس درباره‌ي قطع رابطه با او بيانديشيد.
6. او ديگر آدم سابق نيست.
اگر رابطه‌ي خود را با يک دوست از زمان دبيرستان حفظ نموده‌ايد، بدانيد که شما در اقليت قرار داريد. نلسون بر اين باور است که اغلب مردم نيمي از دوستان خود را هر 7 سال يکبار با دوستان جديد جايگزين مي‌کنند. زيرا اغلب مسير زندگيشان ناشي از اتفاقات پيش‌روي تغيير مي‌کند. شايد يکي از آنها باردار شود اما ديگري به دنبال افراد جديد در زندگي‌اش باشد. اما فارغ از شرايط پيش آمده، شايد ديگري حرفي براي بازگو کردن با يکديگر نداشته باشيد.
اينگونه دوستي‌ها اغلب بدون قطع رابطه‌ي حقيقي، به صورت تدريجي خاتمه مي‌يابد که به اعتقاده نلسون چندان هم بد نيست.
پيش از هرگونه قطع رابطه براي حل مشکلات آن رابطه تمام تلاش خود را انجام دهيد، زيرا بازگرداندن رابطه‌ايي که به طور رسمي خاتمه يافته آسان نيست. لوين مي‌گويد، گاهي لزومي ندارد رسما اعلام کنيد که قصد قطع ارتباط با دوستي را داريد، فقط فاصله گرفتن از او کفايت مي‌کند. در اينگونه موارد، کمي از او فاصله بگيريد، وقت خود را با دوستان ديگر سپري کنيد يا هر از گاهي با او ملاقات کنيد تا نمک و فلفل رابطه‌ بيشتر شود.

همه‌ي دوستي‌ها تا ابد دوام نخواهند داشت
چگونگي قطع رابطه
نحوه‌ي قطع رابطه از تصميم درباره‌ي قطع رابطه بسيار دشوارتر است، در واقع ساده‌ترين بخش همان تصميم‌ بر قطع رابطه است. چنانچه مصصم هستيد، وارد عمل شويد، گرچه قطعا تعارضات ناخوشايندي پيش روي شما قرار خواهد گرفت. نبايد انتظار داشته باشيد که همه چيز در کمال آرامش پيش رود، نکات پيشنهادي لوين براي پشت سر گذاشتن آن به قرار زير است:
ابتدا، از تصميم خود مبني بر قطع رابطه مطمئن شويد. هنگامي که پاي در اين مسير گذاشتيد، برگشتن و ارتباط دوباره بسيار دشوار است.
مادامي که از دوست خود عصباني هستيد، تصميمي دال بر قطع ارتباط نگيريد. تصميم‌گيري را به بعد از آرام شدن هر دو نفر موکول نمائيد. قطعا نمي‌خواهيد از رفتار و کردار خود پشيمان شويد.
آنچه قرار است بر زبان آوريد را يادداشت نمائيد. دوستتان هرگز گفته‌هاي آخر شما را فراموش نخواهد کرد.
بر حسب نوع رابطه‌ايي که داريد، بهترين زمان و مکان را براي انتقال پيام انتخاب نمائيد. چنانچه اين شخص همکار يا همکلاسي شماست و هر روز قرار است با او مواجه شويد، به شخصه و رودر رو اقدام کنيد. اما اگر هر از گاهي مجبور به ملاقات او هستيد، به او تلفن بزنيد يا يادداشتي برايش بفرستيد. بهتر است پيام خود را ايميل نزنيد زيرا ممکن است افراد ديگر نيز آن را مشاهد کنند.
از وسوسه‌ي دوستان مشترکتان مبني بر قطع رابطه با او اجتناب کنيد. در موقعيت‌هاي اجتماعي رفتار محترمانه‌ايي با دوست سابق خود داشته باشيد.
رابطه را دوستانه خاتمه دهيد، حتي اگر مجبور به گفتن دروغي مصلحتي شويد. هر چه نباشيد، وي روزي دوست شما بوده است.
به ياد داشته باشيد قطع هر رابطه‌ايي کمبودهايي را براي هر دو طرف دربر خواهد داشت. پس پيش از تحمل هر گونه کمبود، درست بيانديشيد، جوانب را در نظر بگيريد، مسائل را سبک و سنگين نمائيد و بدانيد که همه‌ي دوستي‌ها تا ابد دوام نخواهند داشت.
منبع:ibanoo.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و رگبار باران در تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار باران و گاهی وزش باد شدید طی روزهای آتی در استان خبر داد.

همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران و رعد و برق به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • باد شدید و رگبار باران در تهران
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران