Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر معاملات کارگزاری بانک رفاه کارگران معتقد است، اصلاح قوانین و مقررات سازمان بورس مانند هدفمندکردن عرضه‌های اولیه و اصلاح توقف نمادها نسبت به رشد شاخص تا محدوده ۱۰۰ هزار واحدی تا پایان سال دور از ذهن نخواهد بود.

علیرضا زمانی در گفت‌و گو با خبرنگار بورس امتداد نیوز در خصوص رشد بازار سرمایه طی روزها ی اخیرگفت:  با شروع افزایش قیمت جهانی نفت شاهد افزایش دیگر عوامل تاثیر گذار در بازار سرمایه بودیم،  یک عامل به رشد قیمت های جهانی کامودیتی‌ها(مواد پایه و معدنی) برمی‌گردد، از جمله صنایع فلزی و پالایشگاهی که طبیعتاً این رش قیمتی سبب افزایش درآمد انتظاری شرکت‌های این گروه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که از اطلاعیه‌های این شرکت‌ها مشخص است  تعدیل‌های مثبتی که در گزارش‌ها و پیش بینی‌های آنها اعلام می شود، با توجه به این که وزن و تاثیراین گروه‌ها سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارند این رشد قیمتی را می‌توان مهمترین عامل رشد شاخص دانست.

مدیرمعاملات کارگزاری بانک رفاه کارگران تصریح کرد: همچنین افزایش نرخ ارز موجب افزایش سود آوری شرکت‌های صادراتی شده و به دنبال همین افزایش نرخ شاهد افزایش سودآوری برخی شرکت های بورسی بودیم .

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت:  از سوی دیگر کاهش نرخ بهره بانکی دلیلی بر ورود نقدینگی به بازار سرمایه شد و قطعاً تداوم سیاست‌های انقباضی و کاهش نرخ بازده بدون ریسک می‌تواند موجب افزایش نقدینگی و ورود جریان های نقدی جدید به بازار سرمایه شود.

به باور زمانی؛ به همین دلیل شاخص طی روزهای گذشته رکورد تاریخی(شاخص ۸۹٫۳۰۰ واحدی ) خود را پشت سر گذاشته و موفق به ثبت رکورد های جدید شده است.

وی تداوم سیاست‌های بانک مرکزی و کاهش نرخ بهره بانکی و عدم عرضه از طرف سهامدارن حقوقی بازار سرمایه را از عوامل ادامه دار بودن روند صعودی بازار سرمایه برشمرد و خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات سازمان بورس مانند هدفمندکردن عرضه‌های اولیه و اصلاح قوانین توقف نمادها  نسبت به رشد شاخص تا محدوده 100 هزار واحدی تا انتهای سال دور از ذهن نخواهد بود.

true برچسب ها : بورس بازار سرمایه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز شنبه‌ ۸ اردیبهشت ماه با افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۷۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۴ هزار و ۳۸۱ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت