Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@20:11:18 GMT

کشف بیش از 24 تن انواع مواد مخدر و پیش ساز آن

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۷۸۹۰۷

کشف بیش از 24 تن انواع مواد مخدر و پیش ساز آن

پول‌نیوز - گمرک ایران از کشف بیش از 24 تن انواع مواد مخدر و پیش ساز مخدرهای سنتی و صنعتی توسط ماموران گمرک در آبان ماه خبر داد . ماموران گمرک در آبان ماه سالجاری در مجموع 16  عملیات موفق در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام دادند .

یکی از مهمترین کشفیات مواد مخدر ماموران گمرک کشف 23هزار  و 894 کیلو گرم پیش ساز مواد مخدر از نوع اسید هیدروکلریک بود که قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را به کشور افغانستان ترانزیت و در آنجا به مواد مخدر صنعتی تبدیل نمایند اما با هوشیاری ماموران گمرک ایران و با رصد اطلاعات سامانه های هوشمند و تقاطع گیری اطلاعات و همچنین به کمک دستگاه کنترلی ایکس ری این محموله بزرگ پیش ساز مواد مخدر کشف و ضبط شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابراین گزارش ؛ در آبان ماه امسال ماموران گمرک موفق شدند مقدار 73 کیلو و 875 گرم تریاک را در عملیات های مختلف کشف نمایند .

همچنین کشف 44 کیلو و 588 گرم شیره و سوخته تریاک نیز از دیگر کشفیات ماموران گمرک در آبان ماه سال جاری بود .

کشف 436 عدد ماده مخدر شاهدانه ، 110 گرم شیشه و 200 گرم قرص متادون نیز کشفیات دیگر ماموران گمرک در مدت یاد شده بوده است . ماموران گمرک ایران در آبان ماه موفق به ️کشف ماده مخدر شاهدانه از داخل برس، لابه لای کتاب ، کارتن ، هدفن و اسباب بازی شدند .

هم اکنون، با بکارگیری سامانه های هوشمند الکترونیکی و رصد کامل اطلاعات محموله های ورودی ، خروجی ، عبوری و مسافری توانمندی های کشف و مبارزه با مواد مخدر در گمرک ایران افزایش قابل توجهی یافته است .

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا طی سالهای اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و گمرک ایران بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

کونیو میکوریا دبیر کل سازمان جهانی گمرک نیز با سفر به ایران در ماه گذشته از نزدیک در جریان اقدامات گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار گرفت و با تمجید از عملکرد گمرک ایران این اقدامات را شایسته تحسین دانست.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک

 عبدالغفور حوت گفت: در جلسه شورای مواد مخدر شهرستان دستورات ویژه دراین‌خصوص داده شده است و در جلسات متعدد معتمدین خواستار معرفی محرمانه فروشندگان مواد مخدرشیم.

  فرماندار کنارک همکاری مردم را در شناسایی افراد فروشنده مهم و مؤثر دانست وگفت: از مردم بومی شهرستان می‌خواهیم اگر موردی از خریدوفروش مواد مخدر و مشروبات الکی را مشاهده کردند به‌صورت کاملاً محرمانه به فرمانداری اعلام کنند. تا زمانی که مردم با ما و نیروهای انتظامی همکاری نکنند نمی‌توان این موضوعات را به‌راحتی حل کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۳ ضایعاتی در کنارک پلمب شدند، خاطرنشان کرد: اگر کارهای فرهنگی در این مناطق به‌درستی انجام شود کمتر شاهد این‌گونه رفتارها در جامعه خواهیم بود.
 
 حوت عنوان کرد: همچنین چندین بار با شوراها و ائمه جمعه نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کنند و در خطبه‌های نمازهای جماعت به این موضوع اشاره و تأکید می‌شود ما نیز درحال تلاش هستیم تا تدابیر لازم صورت گیرد.

 وی در پایان گفت: ما به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم هستیم و در تلاشیم تا تدابیر لازم صورت گیرد؛ اما همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان