Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا از میانمار خواسته است تا حقوق برابر همه کسانی را که در استان راخین بوده‌اند، تضمین کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری امتداد نیوز به نقل از رویترز، سفیر اتحادیه اروپا در میانمار امروز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: میانمار باید حقوق برابر برای همه افراد در استان آشوب زده راخین را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر ماه اوت یعنی سه ماه قبل تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ترس اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی و ارتش میانمار، به بنگلادش گریخته اند.

تاکنون تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا در این عملیات سرکوب گرایانه کشته شده اند. نظامیان ارتش میانمار و اوباش به تعداد زیادی از زنان و دختران روهینگیا تجاوز کرده اند.

کریستین اشمیت سفیر اتحادیه اروپا در میانمار که ۲ ماه قبل به این سمت رسیده، از دولت آنگ سان سوچی خواسته است تا موانع موجود بین جوامع مسلمان و بودایی در استان راخین را برطرف کند.

وی افزود: بازگشت آوارگان روهینگیا باید داوطلبانه باشد و مشارکت نهادهای سازمان ملل در روند بازگشت آوارگان قطعا مفید خواهد بود.

میانمار و بنگلادش به توافق نهایی برای بازگرداندن آوارگان روهینگیا دست یافته اند. روند بازگشت آوارگان روهینگیا قرار است طی دو ماه آینده آغاز شود. این در شرایطی است که سازمان های حقوق بشری و آژانس پناهجویان سازمان ملل نسبت به شرایط نامطمئن بازگشت آوارگان روهینگیا به استان راخین در شمال میانمار هشدار داده و خواستار نظارت نهادهای سازمان ملل بر روند بازگشت آوارگان شده اند.

اشمیت در ادامه گفت: میانمار باید عوامل ریشه ای بحران روهینگیا را حل و فصل کند، مثل تبعیض دیرینه علیه جمعیت روهینگیا که شامل محدودیت های اعمال شده برای جابجایی و عدم دسترسی به آموزش مناسب است.

وی اظهار داشت: اولویت نخست و اولیه برای مقام های محلی و دولت میانمار باید اجرای قانون ، عدم تبعیض برای مسلمانان روهینگیا و حقوق برابر برای همه باشد.

اقدامات سرکوب گرایانه ارتش و نیروهای امنیتی میانمار طی ماه های اخیر ادامه داشته و تعداد زیادی از روستاهای استان راخین سوزانده شده و تعداد زیادی از مسلمانان کشته شده اند.

آمریکا و سازمان ملل این اقدامات خشونت آمیز ارتش میانمار را پاکسازی قومی دانسته اند. در واکنش به این اقدامات، بروکسل ارسال دعوتنامه برای ارتش و سایر مقام های نظامی میانمار را متوقف کرده است.

انتهای پیام /

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا هنوز در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک‌های نظامی خود به یکی از این ۵ یگان نظامی است که ناقض حقوق بشر تشیخص داده شده‌اند.

با وجود این، آمریکا تلاش کرده با دلیل‌تراشی از انجام اقدامات عملی علیه این یگان‌ها خودداری کند. وانت پاتل روز دوشنبه گفت که از میان این یگان‌ها ۴ یگان «اقدامات خودشان را به نحو موثری اصلاح کرده‌اند.»

وی علاوه بر این مدعی شده که تمامی اقدامات ناقض حقوق بشر قبل از ۷ اکتبر انجام شده‌اند و این یگان‌ها در غزه حقوق بشر را نقض نکرده‌اند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علاوه بر این گفته که کاخ سفید در حال تماس و رایزنی با اسرائیل است.

تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا در طول جنگ غزه به جای انجام اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل به انجام اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه این رژیم روی آورده است.

در بیش از ۲۰۰ روزی که از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد آمریکا اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و با جلوگیری از آتش‌بس، ارسال سلاح و تلاش‌های دیپلماتیک از اتمام این جنگ جلوگیری کرده است.

کد خبر 848199 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل ایالات متحده آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد