Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: عاملان قتل جوان ايراني که پليس آمريکا هنگام رانندگي او را به قتل رسانده است بايد شناسايي و محاکمه شوند.

به گزارش ايرنا، کاظم غريب آبادي شامگاه چهارشنبه در نشست خبري با خبرنگاران در بندرعباس افزود: با دبير کل سازمان ملل و با کميسر عالي حقوق بشر در ژنو مکاتبه خواهيم کرد و از آن ها بررسي اين موضوع را به عنوان موضوع حقوق بشري خواهيم خواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اوايل هفته آينده اعتراض خود را از طريق وزارت امور خارجه به سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريکا در تهران خواهيم رساند و پيگيري موضوع را مطالبه مي کنيم.
معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با بيان اين که يک جوان بي گناه بدست پليس آمريکا کشته شده، اضافه کرد: امروز بيانيه اي به همين دليل صادر کرديم.
معاون دبير ستادحقوق بشر قوه قضائيه اظهار داشت: آمريکا با سابقه تاريکي که دارد کشوري ذيصلاح براي ابراز نظر درباره مباحث حقوق بشري نيست.
وي اشاره کرد: ميزان قتلي که توسط پليس در آمريکا صورت مي گيرد فاجعه است، گفته مي شود هر دقيقه يک نفر بدست پليس کشته مي شود که اين فاجعه نقض گسترده حقوق بشر است.
غريب آبادي خاطر نشان کرد: تا جايي که بتوانيم اين موضوع را در سطح بين المللي و مجامع حقوق بشري برجسته خواهيم کرد.
بيژن قيصر، 25 ساله که شهروند آمريکايي تبعه ايران است دوشنبه شب هفته جاري پس از گذشت 10 روز از حادثه شليک گلوله پليس به خودروي وي که به مجروح شدنش از ناحيه سر منجر شده بود، جان خود را از دست داد.
به گفته خانواده قيصر، او هدف سه گلوله پليس از ناحيه سر قرار گرفته بود و هنگام وقوع اين حادثه مسلح نبوده است.
مقامات آمريکا تاکنون توضيحي درباره اين اقدام افسران پليس آمريکا نداده‌ اند.
حادثه حمله به خودروي بيژن قيصر عصر روز 17 نوامبر در پارک يادواره جورج واشنگتن در شهر الکساندريا در ايالت ويرجينيا به وقوع پيوست.
* حکم 70 ميليارد دلاري ايران عليه آمريکا در قضيه کاربرد سلاح شيميايي
غريب آبادي در ادامه در پاسخ به سئوالي در خصوص اقدام هاي متقابل ايران در برابر اقدام هاي خصمانه آمريکا به قانون هاي موجود در اين زمينه اشاره کرد و يادآور شد: افزون بر 70 ميليارد دلار حکم عليه آمريکايي ها در قضيه کاربرد سلاح شيميايي در يکي از شعبه هاي دادگستري تهران صادر شده است.
معاون دبير ستادحقوق بشر قوه قضائيه گفت: شايد کسي بپرسد ايران در بانک هاي آن ها پول دارد و وقتي حکم مي دهند از پول هاي بلوکه شده جمهوري اسلامي برداشت مي کنند، اين تفاوت وجود دارد.
غريب آبادي خاطر نشان کرد: اما از جنبه حقوقي و قضايي بين المللي هرچند جنبه اجرايي نداشته باشد، اما حکمي است که از سوي دستگاه قضايي صالحه صادر شده و در زمان فراهم شدن شرايط قابل اجرا خواهد بود.
وي بيان داشت: پيگيري هاي حقوق بين المللي از سوي رياست جمهوري و مرکز حقوقي بين المللي در دست اقدام است و دستگاه قضايي هم آمادگي خود را براي هر گونه کمک اعلام کرده است.
بنا به اظهار معاون دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، بيان اقدام هاي صورت گرفته در برابر پروژه حقوق بشر نياز به زمان مبسوط دارد و گفتن ناقص و تلگرافي موجب مي شود افراد تصور کنند همين يک يا 2 کار انجام شده است.
غريب آبادي ابراز داشت: در زمينه مديريت پروژه حقوق بشر چهار برنامه در دستور کار قرار گرفت که يکي از آنها گفت وگو بود که با طيف هشت کشور و همچنين اتحاديه اروپا گفت وگوي حقوق بشري داريم.
* سهم اروپا در مبارزه با مواد مخدر بسيار کوچک است
معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در پاسخ به سئوال خبرنگار ايرنا با موضوع همکاري هاي اتحاديه اروپا براي مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: اروپايي ها سهم بسيار بسياري کوچکي در مبارزه با مواد مخدر دارند و عادت کرده بودند انتقاد کنند که شما چرا اعدام مواد مخدري داريد.
غريب آبادي ابراز داشت: اروپايي ها از چند سال قبل به اين بهانه که ايران اعدام در زمينه مواد مخدر دارد کمک هاي ناچيز خود را قطع کردند.
وي ابراز داشت: اين اتحاديه در 2 سال گذشته تنها 300 هزار يورو براي مبارزه با مواد مخدر از طريق دفتر مبارزه با مواد مخدر در وين به جمهوري اسلامي ايران اختصاص داده است.
معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تاکيد کرد: ديگر به اروپا اجازه نخواهيم داد در اين زمينه انتقاد کند.
به گفته غريب آبادي، اين انتظار جدي را به اروپايي ها مطرح کرديم که انتقاد کافي است و اگر مي خواهند در گوشه ايمني در زمينه مواد مخدر قرار بگيرند به خاطر قرار داشتن ايران در مسير ترانزيت بايد مشارکت جدي داشته باشند.
وي ابراز داشت: اگر 300 هزار يوروي اروپا 2 ميليون يورو بشود با اين همه هزينه هاي سنگيني که جمهوري اسلامي ايران مي پردازد چه مشکلي در زمينه مبارزه با مواد مخدر برطرف مي شود؟
معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه افزود: نيروي انتظامي افزون بر چهار هزار قبضه سلاح ظرف مدت زماني سال هاي 2016 و هشت ماهه 2017 در درگيري با باندهاي مواد مخدر کشف کرده است.
غريب آبادي بيان کرد: ساليانه چهار هزار نفر در ايران بر اثر سوء استعمال مواد مخدر جان خود را از دست مي دهند و آسيب هاي اجتماعي را هم بايد به آن اضافه کرد.
معاون امور بين الملل و همکاري هاي بين المللي قضايي ستاد حقوق بشر قوه قضائيه بيان داشت: قوي ترين حمايت اتحاديه اروپا بايد حمايت از جمهوري اسلامي در سازمان هاي بين المللي و مبارزه مشترک باشد.
وي اضافه کرد: اتحاديه اروپا به اينکه سالي چند صد هزار يورو کمک کند اکتفا نکند و بايد در راه مبارزه آستين بالا شده به نيروهاي جمهوري اسلامي در راه مبارزه مشترک با مواد مخدر ياري دهد.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشي ** انتشار دهنده: محمد جهانگيريان
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۷۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان

سردار  علی اکبر جاویدان  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت : با دریافت خبری توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی استان محموله‌ای را از بندرعباس به سمت خمیر انتقال دهند، به سرعت چندین تیم اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان خمیر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی از هماهنگی‌های درون و برون سازمانی برای اجرا دقیق و هدفمند عملیات خبر داد و افزود: پس از چند ساعت کار اطلاعاتی، سرانجام یک دستگاه خودروی پژو توسط مأموران شناسایی و تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گفت: راننده خودرو و سرنشین با بی توجهی به دستورات پلیس از محل متواری که پس از طی مسافتی با شلیک چند تیر هوایی و لاستیک عقب، خودرور متوقف و سرنشین آن دستگیر و در بازرسی از آن ۱۴۷ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در عملیاتی دیگر نیز مأموران انتظامی شهرستان جاسک با اشراف اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را که با یک دستگاه موتورسیکلت قصد حمل مواد مخدر از تنگه راگب و گذراندن از پشت ایست و بازرسی (بونجی) را داشت با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک چندتیر هوایی دستگیر و ضمن توقیف موتورسیکلت در بازرسی از آن، مقدار ۹۸ کیلوگرم حشیش کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری دو متهم و پیگیری جهت دستگیری دیگر متهم خودروی پژو، گفت: در این دو عملیات ۲۴۵ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک و حشیش کشف شد.

 سردار جاویدان در پایان ضمن هشدار در خصوص آثار سوء اعتیاد در جامعه، از شهروندان خواست تا ضمن تعامل با پلیس در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ و سامانه ۱۲۸ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد