Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@01:54:02 GMT

آمادگی "ناچیز" تهران در برابر زلزله

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۸۹۹۰۰

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آمادگی تهران در برابر زلزله‌ای بزرگ را ناچیز توصیف کرد. آفتاب‌‌نیوز : اسماعیل نجار در نشست بررسی درس های زلزله کرمانشاه، میزان آمادگی پایتخت را در برابر زلزله‌ای بزرگ را ناچیز و غیر قابل قبول خواند و گفت: زلزله تهران امنیت ملی ما را به مخاطره می اندازد. امروز دانش امکان پیشگیری و آمادگی در برابر زلزله را فراهم کرده است و میزان آسیب پذیری موجود ما در برابر زلزله پذیرفته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به کاستی‌های حوزه نظارت در امر ساخت و ساز و کمبود نیروی انسانی ماهر در بخش اجرای ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: این مشکلات باید در ابعاد ساخت و سازهای دولتی و بخش خصوصی حل شود تا کیفیت و عمر مفید ساختمان ها به ویژه ساختمان های عمومی مثل مدارس و بیمارستان ها ارتقاء یابد.
نجار با اشاره  به طولانی شدن زمان تصویب لایحه قانون مدیریت بحران کشور در مجلس اشاره کرد و گفت: علاوه بر قانون، مدیریت بحران باید به دغدغه مسئولان و باور عمومی مردم و مسئولان تبدیل شود و نگاه به مقوله مدیریت بحران باید فرابخشی شود.
وی گفت: ساختار سازمان مدیریت بحران کشور باید تقوبت شود و جایگاه آن ارتقاء یابد تا در ایفای نقش و رسالت خود با کمبودها و مشکلات مواجه نباشد.
به گزارش ایسنا، رییس سازمان مدیریت بحران کشور عملیات امداد و نجات در شب اول حادثه زلزله سرپل ذهاب را قابل توجه خواند و گفت: این زلزله در سطح 1930 روستا و 7 شهرستان رخ داد و تمامی دستگاه ها با تمام توان به سرعت موفق به عملیات امداد و نجات شدند و در مجموع 7817 مصدوم منتقل شدند، سه برابر مورد نیاز چادر در منطقه توزیع شد و در روز دوم به شرایط تثبیت رسیدیم.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۸۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • خسارت بارش‌ها به کرمانشاه ناچیز بوده است
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود