Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: تاکنون ۴۷ هزار و ۸۰۶ دفترچه امداد و نجات به منظور ایجاد نظم و انضباط در امدادرسانی بین زلزله‌زدگان استان کرمانشاه توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مرتضی سلیمی در نشست خبری که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه جلسه ستاد بحران در نخستین ساعات وقوع حادثه برگزار شد اظهار داشت: پنج فروند بالگرد از نزدیک‌ترین استان‌ها به کرمانشاه اعزام شد و صبح آن روز نیز پنج فروند دیگر افزوده شد و در مجموع با استفاده از 10 بالگرد کار نجات سریع‌تر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی با اشاره به اینکه از لحظات نخست حادثه علاوه بر تیم‌های شهرستانی 35 تیم از مرکز استان به شهرستان‌ها اعزام شد گفت: با توجه به اینکه نخست وظیفه هلال احمر جست‌و‌جو و نجات است با استفاده از 121 آمبولانس و 10 فروند بالگرد تا ساعت 16 روز نخست عملیات جست‌و‌جو و نجات به پایان رسید و تا این لحظه انگشت شمار برای عملیات جست‌و‌جو مراجعه شده است.

وی با بیان اینکه هشت استان معین به استان اعزام شدند و مسئولیت‌هایی را متقبل شدند افزود: این ستادها در طول روند فعالیت‌ها با 15 ستاد افزایش پیدا کردند و تاکنون 47 هزار و 806 دفترچه امداد و نجات در جهت ایجاد نظم و انضباط بیشتر برای کمک به آسیب‌دیدگان توزیع شده است و اکنون توزیع اقلام با مراجعه حضوری انجام می‌شود.

سلیمی با اشاره به اینکه 541 تیم عملیاتی شامل 2805 نفر اکنون در منطقه فعالیت می‌کنند بیان کرد: 418 خودروی عملیلاتی و 10 فروند بالگرد در این حادثه مورد استفاده قرار گرفت و این در حالی است که سازمان امداد و نجات در مجموع دارای 24 بالگرد است و عملیات انتقال مصدومان زلزله کرمانشاه بزرگترین عملیات پروازی محسوب می‌شود و اکنون سه فروند بالگرد در استان مستقر است.

وی با بیان اینکه 31 تیم دارای سگ جست‌و‌جوگر به استان مواجه شد و به عنوان یک رکورد در مجموع 6 نفر زنده خارج شدند گفت: 102 هزار و 277 چادر به استان وارد که از این تعداد 83 هزار و 854 دستگاه توزیع شد و نشان می‌دهاد برای تأمین اقلام مشکلی ایجاد نشد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور افزود: 240 هزار تخته پتو، 665 هزار قوطی کنسرو در سه روز نخست، 151 تن برنج، 58 هزار گالن برای آب و نفت، 42 هزار و 414 شعله والور و 180 هزار کیلو پلاستیک به عنوان روکش توزیع شد.

سلیمی با اشاره به اینکه در 72 ساعت اولیه 40 هزار و 98 بسته غذایی شامل تن ماهی و لوبیا چیتی و خورشت توزیع شد عنوان کرد: تاکنون 32 هزار و 440 سبد غذایی یک ماهه 60 کیلویی از جمله برنج و روغن و قند و شکر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 40 هزار و 48 ست بهداشتی با توجه به آسیب‌پذیری کودکان و بانوان توزیع شده است گفت: کمنک‌ای بین‌آلمللی تاکنون اقلام دارویی بوده است که از سازمان بهداشت جهانی تحویل دانشکاه علوم پزشکی شده است و 165 دستگاه چادر از پاکستان، 1000 تخته پتو و 200 زیرانداز و 200 عدد محافظ چادر

سلیمی با اشاره به اینکه کمیته بین‌المللی صلبی سرخ و هلال احمر 7500 مخزن بیست لیتری و 19 هزار زیرانداز و چادر کمک کرده است بیان کرد: تمام این اقلام به طور مستقیم در فرودگاه کرمانشاه تخلیه و بین مردم توزیع شده است و بیش از 500 نفر از جوانان کرمانشاهی اکنون در امر بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی کمک‌ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم از توزیع اقلام انفرادی خودداری کنند و اقلام به 10 انبار موجود در استان هدایت شوند افزود: توزیع سبد غذایی یک ماهه هنوز در سرپل‌ذهاب انجام نشده است و یک سبد غذایی یک ماهه دیگر نیز در دی ماه توزیع می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با مقایسه زلزله ورزقان، بم و کرمانشاه گفت: زلزله استان کرمانشاه از نظر مجروحان و کشته‌ها با حضور سریع نیروهای امدادی به 8000 نفر رسید در حالی که وسعت این حادثه چهار برابر زلزله ورزقان و معادل زلزله بم باید ارائه خدمت می‌‌شد با این تفاوت که بزرگی زلزله استان کرمانشاه بیش از دو زلزله دیگر است.

سلیمی با اشاره به اینکه در زلزله ورزقان سه شهر و 350 روستا درگیر زلزله شده بودند گفت: در زلزله استان کرمانشاه 6 برابر آمار گفته شده است و در مجموع 125 هزار نفر درگیر زلزله ورزقان شده بود اما در زلزله استان کرمانشاه بیش از 450 هزار نفر در هشت شهر و 1830 روستا از زلزله متأثر شده بودند.

وی با بیان اینکه در زلزله استان کرمانشاه 427 هزار نفر متأثر شدند عنوان کرد: در این زلزله بیش از 31 هزار خانوار شهری و روستایی تحت‌تأثیر مستقیم قرار گرفته بودند که 15 هزار مسکن به طور صددرصد و 16 هزار مسکن بین 20 تا 70 درصد تخریب شدند در حالی که در زلزله بم در مجحموع 20 هزار واحد مسکونی دچار حادثه شده بود که بیشترین تخریب نیز 80 درصد بود و 18 هزار واحد نیز ر روستاها تخریب شده بود، افزود: دو زلزله قبلی حداکثر تا شعاع 50 کیلومتری را تحت تأثیر قرار داده بود در حالی که در زلزله استان کرمانشاه تا شعاع 140 کیلومتری تخریب و مجروح گزارش شد.

سلیمی با بیان اینکه وضعیت کوهستانی و صعب‌العبور بودن روستاها در سخت‌تر شدن شرایط امدادرسانی نقش مؤثری داشت که با استفاده از بالگردها به آن توجه شد افزود: این زلزله نخستین حادثه‌ای بود که به این شدت و وسعت در فضای مجازی به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

R41380/P1486/S6,68/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۶۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی نخستین دفترچه‌های اقامت صادر شده ، ویژه طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه های خرد اتباع خارجی ، طی مراسمی با حضور مدیرکل رونمایی و تحویل تعدادی از اتباع افغانستانی گردید.

صفایی مدیرکل امور اتباع بیان داشت که تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور، طرح مذکور می باشد که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و همکاری شرکت زنجیره تامین دانش و بانک ملی این طرح اجرایی گردیده و کماکان در حال اجرا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی