Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان امروز، 13 آذر در جشن هفته وحدت که ویژه دانشجویان اهل سنت و شیعه برگزار شد، با اشاره به اهداف تحکیم وحدت شیعه و سنی، اظهار کرد: برادران اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول را سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و برادران شیعه هفدهم ربیع الاول را سالروز ولادت این دردانه آفرینش می دانند که امام خمینی(ره) با هنر و ابتکار عمل خود و نامگذاری این ایام به عنوان «هفته وحدت» این اختلاف تاریخ را به یک شیرینی و جشن ماندگار برای امت اسلامی تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گفتار حکیمانه رهبر انقلاب درخصوص شباهت های شیعه افراطی و سنی تکفیری، تصریح کرد: بین شیعه و سنی واقعی هیچ اختلافی در اصول اعتقادی وجود ندارد. اگر اختلافی نیز هست، صرفا در فروعات می باشد که باید با تکیه کردن بر اصول و دامن نزدن به فروعات، موجبات وحدت امت واحده اسلامی را فراهم کنیم.

این کارشناس دینی وی هدف از برگزاری این جشن را رساندن این پیام مهم عنوان کرد که هیچ فاصله ای بین شیعه و سنی وجود ندارد و گفت: بارها در این کشور نیز ثابت شده است که اهل سنت در کنار شیعیان برای سربلندی و امنیت کشور ایران جانفشانی های بسیار کرده اند.

حجت الاسلام چهری به پدید نوظهور داعش و جریانات تکفیری اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری سعی داشتند تا وانمود کنند که تفکر داعش نشات گرفته از تفکر اهل تسنن است که ما به صراحت اعلام می داریم که این تفکر تکفیری هیچ ارتباطی با اهل تسنن ندارد و حتی بیشترین آسیب را هم این گروه تکفیری به برادران و خواهران اهل تسنن در کشورهای همسایه وارد کرده اند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: اگر اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی در مبارزه با تفکر داعش خطرناک نبود، چه بسا به این زودی طومار آنها بر چیده نمی شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سرهنگ "نبی اله قاسمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، ماموران پلیس خرم آباد دستگیری سوداگران و خرده فروشان مواد مخدر را درد ستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی ۴ سوداگر مرگ را شناسایی و دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه آن ها، یک کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف شد.

گفتنی است در حاشیه این طرح ۲۴ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و تحویل مراکز بازپروری شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901780

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!