Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: طبق قانون جدید، ارائه خدمات از طرف اداره های این اداره کل به شرکت های تعاونی و اتحادیه های تعاونی که اساسنامه خود را با قانون جدید بخش تعاونی تطبیق نداده باشند، ممنوع است.

به گزارش ایرنا، موسی نجفی شامگاه دوشنبه در نشستی در همین رابطه با اشاره به ماده 76 قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران (اصلاحیه سال 93) افزود: بر اساس ابلاغ کتبی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اول آذرماه امسال صدور هرگونه تائیدیه و ارائه خدمات به این تعاونی ها ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: تعاونی هایی که قبل از تیر ماه 93 به ثبت رسیده اند باید برای تطبیق اساسنامه خود با اصلاحیه قانون بخش تعاونی، به اداره های تعاون و کار شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: در صورت عدم تطبیق اساسنامه با اصلاحیه قانون بخش تعاون، ارائه خدمات از سوی اداره کل تعاون و کار استان به این تعاونی ها امکان پذیر نیست.
مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در حال حاضر 774 تعاونی در بخش خدمات در استان فعالیت می کنند که با 9 هزار و 591 نفر عضو زمینه اشتغال هشت هزار و 926 نفر را فراهم کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین در 690 تعاونی بخش کشاورزی با هفت هزار و 792 نفر عضو زمینه اشتغال شش هزار و 241 نفر و 556 تعاونی بخش صنعت و معدن با پنج هزار و 189 نفر زمینه اشتغال پنج هزار و 356 نفر ایجاد شده است.
نجفی اضافه کرد : 528 تعاونی فعال بانوان با پنج هزار و 374 نفر عضو برای 6 هزار و 670 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
این مقام مسئول یادآور شد: تعاونی های هرمزگان دارای یک میلیون و 112 هزار و 371 نفر عضو هستند.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی