Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسئولان حقوقی نهاد ریاست جمهوری برای عدم پیگیری ابعاد حقوقی نقض برجام در سطوح بین المللی گفت: دولتمردان برای بستن دهان ها و شکستن قلم ها ساختار ویژه ای ایجاد کرده اند و از وکلای بسیار قوی استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص شکایت معاونت توسعه منابع استانداری سمنان از وی گفت: در روز اول محرم به دعوت مردم حسین آباد کالپوش در استان سمنان به یادواره شهدای آن منطقه دعوت شدم و به ایراد سخنرانی پرداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رد شکایت استانداری سمنان از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند روز پس از آن مراسم، استانداری سمنان از من شکایت کرد که موضوع به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد و این هیات نیز محتوای سخنرانی را مغایر با وظایف نمایندگی بنده تشخیص نداد و شکایت معاونت توسعه منابع استانداری سمنان را رد کرد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه در آن سخنرانی پیرامون ابعاد برجام، نتایج آن و برجام های احتمالی پیش رو اظهار نظر کرده است افزود: نهاد ریاست جمهوری نیز مشابه استانداری سمنان از آنچه که من در مورد برجام های 2، 3 و 4 گفته ام شکایت کرده است.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در فروردین سال 95 در مشهد گفت: رهبر انقلاب در آن سخنرانی این موضوع را هشدار دادند و فرمودند عده ای در داخل کشور تلاش می کنند فضا را برای برجام های 2، 3 و ... آماده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به به پیگیری های مجلس در این خصوص گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بارها اظهارات رسمی، آشکار و مکتوب آقایان ظریف و عراقچی در این زمینه را مورد سوال و پیگیری قرار داده اند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: در طول انجام مذاکرات هسته ای بارها نسبت به عهدشکنی آمریکایی ها هشدار دادیم و به مسئولان وزارت خارجه گفتیم اگر طرف مقابل نقض عهد کرد و تحریم ها را با وجود انجام تعهدات سنگین جمهوری اسلامی ادامه داد چه خواهید کرد که آقای عراقچی به صراحت گفت ما بر سر مسائل موشکی با آنها صحبت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فایل صوتی این اظهارات در آرشیو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موجود است گفت: این اظهارات به روشنی نشان می دهد که عده ای از مسئولان برجام های دیگری را نیز دنبال می کنند.

دست به شکایت دولت از نمایندگان بسیار قوی است/ دستور شکایت از بالا صادر شده بود

نماینده مردم مشهد از طرح بیش از 100 مورد شکایت مسئولان دولتی علیه نمایندگان فعلی و پیشین مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: شکایات پیاپی مسئولان دولت از نمایندگان مجلس در حالی انجام می شود که این دولت خود را معتقد به حقوق شهروندی نشان می دهد.

کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه مطابق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، موضوعاتی که به منافع عمومی مرتبط است قابل طبقه بندی نیست گفت: مسئولان دولت با وجود علم به این موضوع از بسیاری از نمایندگان شکایت می کنند و متاسفانه تعداد شکایت های مطروحه از سوی این دولت در تاریخ انقلاب بی سابقه است.

وی ادامه داد: دولتمردان نشان داده اند که دست به شکایت آنها از منتقدان بسیار قوی است و معتقدم اگر روزی تحقیق و تفحصی در این خصوص انجام شود و حجم شکایت ها و برخوردهای مسئولان دولتی با منتقدان و رسانه ها به اطلاع افکار عمومی برسد موجبات شگفتی مردم را فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بدون تردید شکایت معاونت استانداری سمنان از سوی مقامات ارشد دولت به آنها ابلاغ شده است افزود: روش دولت این است که از معاونت حقوقی ریاست جمهوری به استانها می روند و از مسئولان استانی می خواهند تا چنین موضوعاتی را پیگیری کنند.

دولت برای بستن دهان منتقدان ساختار ویژه ای ایجاد کرده است

کریمی قدوسی با انتقاد از مسئولان حقوقی نهاد ریاست جمهوری برای عدم پیگیری ابعاد حقوقی نقض برجام در سطوح بین المللی گفت: دولتمردان برای بستن دهان ها و شکستن قلم ها ساختار ویژه ای ایجاد کرده اند و از وکلای بسیار قوی استفاده می کنند.

وی با اشاره به اتهام جاسوسی عبدالرسول دری اصفهانی یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار کرد: نهاد ریاست جمهوری، قوی ترین وکلا را برای تبرئه کردن این متهم بکار گرفت اما در نهایت نتوانست وی را از اتهام جاسوسی تبرئه کند.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه فشار دولت بر نمایندگان هیچ نتیجه ای نخواهد داشت گفت: قانون اساسی مسئولیت خطیر دفاع از حقوق و منافع را برعهده نمایندگان مجلس قرار داده است و نمایندگان می توانند از ابزار سوال، استیضاح و تذکر در این زمینه استفاده کنند اما دولت از پیگیری های ما شکایت می کند که این امر در تاریخ ایران حتی از مشروطه تاکنون بی سابقه است.

دولت، قانون کاتسا را بی سر و صدا عملیاتی کرد

کریمی قدوسی در بخش پایانی این گفتگو به پیغام های رسمی و غیررسمی دولت به نمایندگان برای عدم ورود به مسائل مهم کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه مسئولان دولت در ماههای اخیر قانون کاتسا را بی سر و صدا عملیاتی کردند که تحریم های فراوانی را به دنبال داشت، از سویی دیگر به صورت محرمانه و پنهان در حال اجرای FATF هستند که نتایج مخربی درپی خواهد داشت.

وی حمایت یکباره مقامات دولتی از سپاه را با هدف انحراف افکار عمومی از اجرای قانون کاتسا ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه بدنه مجلس نیز در این خصوص بی تفاوت شده است که بنده در این مورد نیز بارها اعتراض خود را اعلام کرده ام.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۵۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل خورگو وارد فاز اجرا شد

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز عملیات اجرایی پروژه احداث پل روستای خورگو از توابع مرکزی بندرعباس آغاز شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز هفتم اردیبهشت با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ‌زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جزء برنامه‌ی اصلاحی است.

 دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تامین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تامین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی درمسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: درخصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس‌ از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه‌ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.  

به گزارش ایسنا، این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • استقلال از شکایت ۴۲میلیاردی یک ایجنت تبرئه شد
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت