Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@09:01:04 GMT

5 عاملي که تمرکز را بر هم مي زند

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۴۷۷۱

5 عاملي که تمرکز را بر هم مي زند

خبرگزاري آريا -

بسياري از اوقات در ميان انبوه کارهاي انجام نشده اسير مي شويم بدون اين که بدانيم چطور بايد اين همه کار را انجام دهيم. مسئوليت هاي شغلي، دردسر پروژه هاي جديد، رسيدگي به امور منزل، رسيدگي به وضعيت بچه ها همه و همه کارهايي است که به طور مستقيم به ما مربوط مي شود. ما وقتي مي توانيم از عهده کارها برآييم که عوامل برهم زننده تمرکز را بهتر بشناسيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مطلب به نقل از سايت «وب ام دي» 5 عامل اصلي بر هم زننده تمرکز را ذکر مي کنيم.
1) انجام همزمان چند کار: بسياري تصور مي کنند با انجام همزمان چندکار، جلو مي افتند اما تقريبا هميشه تمرکز خود را از دست مي دهند و نمي توانند در انجام کارهاي دقيق، دقت کافي داشته باشند.واقعيت اين است که طبق تحقيقات، زماني که از يک کار به کار ديگر اقدام مي کنيم نمي توانيم به خوبي تمرکز کنيم. چاره اين است که 2 کار دشوار را همزمان انجام ندهيد و دقت و تمرکز خود را بيشتر روي يک کار مهم معطوف کنيد.
2) کسالت: خستگي به هنگام انجام کار مي تواند انرژي شما را تحليل ببرد. وقتي خسته و کسل هستيد هر کاري کسل کننده به نظر مي آيد. راه چاره اين است که بين کارها يک ليوان چاي يا خوراکي مورد علاقه خود ميل کنيد. 10 دقيقه پياده روي خارج از محيط کار يا يک تماس تلفني کوتاه مي تواند خستگي شما را برطرف کند. گاهي پرداختن به يک کار ديگر هم مي تواند برطرف کننده خستگي باشد. مثل چک کردن ايميل يا شستن ظروف.
3) درگيري ذهني: وقتي نگران بازپرداخت قسط يا نگران بيماري کودک خود هستيد، نمي توانيد روي کارهاي خود متمرکز شويد. درگيري هاي ذهني اغلب انجام کارها را دشوارتر و طولاني تر مي کنند.يک راه حل ساده براي رهايي از اين درگيري ها «نوشتن» است. در يک دفترچه درگيري هاي ذهني خود را بنويسيد سپس کارهاي ضروري را نيز يادداشت کنيد.با اين کار فشار رواني ناشي از انجام کارها به مراتب کمتر خواهد شد. اگر به خاطر مشکل خاصي تحت فشار هستيد با کسي که قابل اعتماد است درباره حل آن مشورت کنيد.صحبت کردن از مشکل مي تواند تا اندازه زيادي فشار رواني ناشي از درگيري ذهني را کم کند.
4) وقفه هاي الکترونيکي: گاهي اوقات تمرکز ذهني را خود ما از بين مي بريم با چک کردن دايمي ايميل ها و استفاده مدام از تلفن همراه همه ما تصور مي کنيم به محض دريافت يک ايميل يا پيامک بايد بلافاصله جواب دهيم اما خوب است بدانيد اين شما هستيد که بايد استفاده از ايميل و پيامک را تحت کنترل بگيريد و نه برعکس. بنابراين گاهي در استفاده از وسايل ارتباطي و ديجيتال خست به خرج دهيد. فقط در ساعات خاصي ايميل هايتان را چک کنيد و از پيامک فرستادن دايم به ديگران و پاسخ فوري خودداري کنيد.
5) خستگي مفرط: طبق تحقيقات کمبود خواب باعث کاهش تمرکز و توجه، ضعف حافظه کوتاه مدت و درگيري ذهني شديد مي شود. همه ما به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نياز داريم و خواب کافي اولين گام براي داشتن روزي پر انرژي و انجام کارها با تمرکز کافي است.بهتر است کارهايي را که به دقت و هوشياري زيادي نياز دارند در اول صبح انجام دهيد و سپس کارهايي را که کم اهميت تر هستند در انتهاي روز انجام دهيد.
منبع:روزنامه خراسان


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز پرسپولیس رسیدن به قهرمانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اوسمار ویرا بعد از برد دو بر یک تیمش برابر نساجی مازندران با بیان اینکه تیمش از زمان حضورش در ایران هجومی بوده و در نیمه دوم بازی نساجی باتوجه به ۱۰ نفره شدن تدافعی بازی کرد، افزود: پرسپولیس در دوره آقای گل محمدی هم اینگونه بوده است.

ویرا با اظهار اینکه امروز به خاطر برد تیم خوشحالم اما به خاطر سیلی که در برزیل رخ داده ناراحتم، افزود: از بازی امروز می‌توانیم درس بگیریم زیرا در نیمه اول شانس‌های گل زیادی داشتیم اما به گل نرسیدیم و در نیمه دوم به خاطر اخراج بازیکن مجبور شدیم بازی تدافعی ارائه بدهیم.

ویرا در ادامه افزود: می‌دانستیم بازی امروز ما در حضور هواداران زیادی برگزار می‌شود. امروز وقتی دیدم هواداران نساجی برای تماشای بازی آمده‌اند، برایم جالب بود.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره آینده همکاری‌اش با پرسپولیس گفت: اکنون تمرکزمان رسیدن به قهرمانی است و امیدوارم باشگاه قدر بازیکنانی که داریم را بدانند و در آینده برای فصل بعد تصمیم می‌گیریم.

ویرا گفت: من هم اگر قرارداد جدید امضا کنم برای فصل آینده در پرسپولیس حضور خواهم داشت.

کد خبر 6098725

دیگر خبرها

  • اتکا صرف به خودروهای بنزین عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • اکبرپور: با آقا مجتبی خیلی پیشرفت کردیم
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود
  • «مشاغل خاص» زیر تیغ عدالت مالیاتی
  • تمرکز نشر صاد بر انتشار داستان‌هایی با روایت ایرانی است
  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • تمرکز پرسپولیس رسیدن به قهرمانی است
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است