Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@19:03:18 GMT

دانشجويان از مسئولان چه چيزي مي‌خواهند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۵۳۱۲

دانشجويان از مسئولان چه چيزي مي‌خواهند؟

خبرگزاري آريا - مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي تهران بر نقش مردم در امورات کشور تاکيد و خواستار پاسخگويي مسئولان به آنها شدند. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري تسنيم، ميزگرد «ولي نعمتان فراموش شده» با حضور مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي علامه طباطبايي، تهران، صنعتي شريف، اميرکبير، علم و صنعت، خواجه نصيرالدين طوسي و امام صادق(ع) درخبرگزاري تسنيم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين نشست علي کيان مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي ايران به وسيله مردم و براي حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف سياسي به وقوع پيوست، اظهار داشت:هرچه از دوران انقلاب مي‌گذرد شاهد حضور کم رنگ مردم در صحنه‌هاي مختلف کشور هستيم و عوامل حضور مردم در صحنه‌ها تضعيف مي‌شود.
وي تصريح کرد: به نظر علت کمرنگي حضور مردم در عرصه‌ها به دليل رفاه‌زدگي و دنيا‌طلبي افرادي است که زماني جزو ياران نزديک امام (ره) بودند.
** رفاه طلبي مسئولان را نسبت به دشمن خوشبين مي‌کند
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علامه‌طباطبايي با اشاره به اينکه در شرايطي که برخي مسئولين و ياران انقلاب از مبارزه خسته شده‌اند، اعلام مي‌کنند مردم خسته‌اند، گفت: تمايل به زندگي مجلل و تجمل‌گرايي سال‌هاست که در بين برخي از مسئولين رواج يافته است، باعث مي‌شود دنيا طلبي و تمايل به کاخ نشيني به بدنه مردم سرايت کرده از طرف ديگر احساس کنند مسئولان آنها را درک نخواهند کرد.

کيان تأکيد کرد: رهبر انقلاب بارها نسبت به اين مسائل به مسئولان هشدار داده‌اند اما به اين هشدارها توجه جدي نشده است.
وي خوشبيني به دشمنان و اعتماد به آنها را از عواقب کاخ نشيني مسئولان دانست و گفت: در چنين فضايي وجود رانت خواري و پرونده‌هاي بزرگ فساد مالي تعجبي نخواهد داشت. معتقديم راهکار همه اين موضوعات توجه به عدالت است که بايد مورد نظر مسئولان قرار گيرد.
امين اقرلو مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران در ادامه اين نشست با اشاره به اينکه يکي از مسائل اصلي در نظام اسلامي توجه به مردم و وضعيت معيشتي آنهاست، اظهار داشت: در کنار فسادهاي عمدتا مالي که در کشور رخ داده اين تلقي صورت مي‌گيرد که نحوه مقابله با جرايم متناسب و متوازن با جرم ها نيست. گاها با افرادي که فسادهاي بزرگي چون فسادهاي مالي را انجام دادند به خوبي برخورد نمي‌شود.
وي با بيان اينکه در اين زمينه نيازمند پاسخگويي بهتر و مناسب‌تر مسئولان هستيم گفت: برخي از افراد و گروه‌ها ناجوان‌مدرانه به قوه قضائيه به عنوان يکي از نهاد‌هاي حاکميت حمله مي‌کنند اما معتقديم مدل پاسخگويي مسئولان بخش‌هاي مختلف در اين زمينه بايد تغيير کند. ما سال گذشته جلسه خصوصي با رئيس قوه قضائيه داشتيم که پاسخ بسياري از شبهات‌مان داده شده اما اگر اين گونه جلسات در فضاي عمومي‌تري شکل گيرد قطعا مي‌توان شاهد روند بهتري در اين زمينه بود.
** روند پاسخگويي مسئولان به مردم بايد تغيير کند
اين فعال دانشجويي نحوه رفتار رهبر انقلاب را بهترين مصداق مواجه با مردم دانست و گفت: رهبر انقلاب در زمينه حقو‌هاي نجومي فرمودند اين کار شرعا حرام است و بايد پول‌هاي گرفته شده به خزانه برگردد اما برخي دولتمردان نجومي بگيران را ذخيره نظام مي‌دانند و هيچ برخوردي با انها صورت نمي‌گيرد.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تهران وجود برخي پرونده‌هايي مانند کاسپين و هپکو را حاصل بي‌کفايتي برخي مديران در سطوح مختلف اجرايي و نظارتي کشور دانست و يادآور شد: قوه قضائيه هم ورود جدي به اين پرونده ها نداشت.دانشجويان در نشست‌هاي مختلفي با حضور اين افراد شرکت کردند و پاي حرف دل آنها نشستند. قطعا در اين گونه مواجهات نيازمند اصلاحات اساسي هستيم.
وي با بيان اينکه اولين اقدام دراين زمينه پذيرش دعوت دانشجويان از سوي مسئولان است، گفت: قطعا اين جلسات ابهامات را برطرف مي‌کند و باعث دلگرمي دانشجويان و مردم مي‌شود.

عليرضا صفري مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميرکبير در ادامه با اشاره به موضوع نشست به پاسخگويي مسئولان به مردم به عنوان يکي از اصول اصلي انقلاب اشاره و تاکيد کرد: اين نياز در تمام دوره‌هاي انقلاب احساس مي‌شود، قطعا با افزايش درک و آگاهي مردم ضرورت اين مسئله بيش از پيش احساس مي‌شود.
وي با بيان اينکه در اين دوره پاسخگويي مسئولان به ضروري‌تر است،گفت: واقعيت‌هاي امروز جامعه گوياي اين است که پاسخگويي به مردم از جانب مسئولان در حاشيه رفته در حالي که پاسخگويي به مردم عين مسئوليت است. اين مسئله‌اي است که در سيره امام و رهبر انقلاب نيز ديده مي‌شود و آنها پاسخگويي را براي اصلاح امور امري ضروري مي‌دانند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميرکبير با بيان اينکه برگزاري نشست‌ها و برنامه‌هاي خبري تزئيني و تشريفاتي در اصلاح امور راه به جايي نمي‌برد، تاکيد کرد: بيان نقد مي‌تواند به اصلاح امور کمک کند اما برگزاري نشست‌هاي يک طرفه و ارائه گزارش‌هاي يک سو هر چند با نمودار و فيلم بدون در نظرگرفتن پاسخگويي به مردم راه به جايي نخواهد برد.
**نشست‌هاي خبري تزئيني دردي از مردم دوا نمي‌کند
صفري افزود: امروز پاسخگويي به نخبگان، مردم و دانشجويان به حاشيه رفته است و رفتارهاي مسئولان نشان مي‌دهد آنها تمايلي به شنيدن ندارند.در حالي که اگر اين موضوع مورد غفلت قرار گيرد ممکن است مسير انقلاب در ريل درستي حرکت نکند.
وي به نقش نظارتي مردم در حکومت اسلامي اشاره کرد و گفت: در حکومت اسلامي نظارت همگاني از سوي مردم است و مادامي که مردم در اين زمينه نقش داشته باشند، مي‌توان به اصلاح جامعه اميدوار بود. عدم پاسخگويي و وجود اين نگاه در مسئولان نگاه غلطي است و قطعا ارائه گزارش‌هاي يک طرفه اين اصل را محقق نمي‌کند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي اميرکبير تاکيد کرد: يکي از اين شيوه‌ها پاسخگويي به دانشجويان و حاضر شدن در بين آنهاست. زيرا دانشجويان جزو اقشار جامعه هستند و پاسخگويي به آنها به نوعي پاسخگويي به جامعه است.
صفري ضمن درخواست از مسئولان براي اصلاح چنين رويکردي اضافه کرد: قطعا اگر آنها در اين شيوه خود تغييراتي را لحاظ نکنند، مشکلات عديده‌اي در کشور ايجاد خواهد شد.
به گزارش تسنيم، سيدمحمدعلي واردي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف در ادامه با بيان اينکه عدم پاسخگويي به مردم باعث ايجاد شکاف اجتماعي بين مردم و مسئولان خواهد شد، گفت: قطعا دشمنان ما در اين زمينه ساکت نخواهند نشست .با هدف‌گيري اين نوع مسائل به دنبال رسيدن اهداف خود هستند و سعي مي‌کنند از چنين فضايي به نفع خود بهره گيرند.
وي افزود: در گذشته و به خصوص در دوران جنگ مسئولان ما جزو ساده زيست‌ترين افراد محسوب مي‌شدند اما امروز اکثر مسئولان جايگاه مديريتي خود را براي کسب قدرت و ثروت انتخاب مي‌کنند و اشرافي‌گري را در اين جايگاه دنبال خواهند کرد.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف با اشاره به تعارضات موجود در اين بخش يادآور شد: در زلزله اخير نيز شاهد بوديم برخي مسئولان براي گرفتن عکس سلفي به اين شهر رفتند اما مردم اين شهر به افراد و مسئولاني نياز داشتند که هم‌‌پا و همراه آنها در اين حادثه باشد و با آنها همدردي کند.گروه‌هاي جهادي بي‌ادعا در اين مناطق حضور يافتند و به دنبال دادن روحيه و ايجاد شرايط مناسب براي مردم هستند.
واردي به عدم پاسخگويي مسئولان به دانشگاه نيز اشاره کرد و گفت: در بين 6 کانديداي انتخابات تنها آقاي ميرسليم به دانشگاه آمد و در جمع دانشجويان حضور يافت. آنچه که از سيره رهبر انقلاب و امام (ره) مي‌بينيم اين است که خود را ملزم به پاسخگويي به مردم اما اين فرهنگ در بين مسئولان در حال خاموش شدن است.

صادق مشايخي مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و‌صنعت نيز در ادامه اين نشست با بيان اينکه دغدغه امروز دانشجويان بسيجي، مردم نهاد بودن انقلاب است و ما خود را از کف مردم و جامعه مي‌دانيم، اظهار داشت: قطعا دانشجويان بسيجي دلسوزان مسئولان نظام هستند و هرگز به دنبال ضربه زدن به کشور و مسئولان نيستند. وظيفه ما به عنوان دانشجو مطالبه‌گري است. ما خود را مخالف دولت نمي‌‌دانيم و اين موضوع که در دانشگاه سيستان مطرح شد و بسيج دانشجويي را مخالف دولت اعلام کردند، از نظر ما درست نيست.
وي افزود: بيان اين سخنان براي يادآوري جايگاه سنگين مسئوليت به مسئولان است، زيرا بحث اصلي در حکومت و دغدغه مهم مسئولان در نظام اسلامي مردم است. معتقديم مسئولان ما بايد مردم نهاد باشند و از اين ظرفيت بهره بگيرند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت به اشاره به ديدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به مردم يادآور شد: تريبون يک طرفه مسئولان دردي دوا نمي‌کند. اگر آنها يک لحظه خود را جاي مردم بگذارند مي‌بينند چه وظيفه سنگيني بردوش دارند. مردم حقيقتا ولي‌نعمتان اين نظام هستند و بايد همواره در جامعه ديده شوند.
**مردم ولي‌نعمتان اين نظام هستند و بايد همواره در جامعه ديده شوند
مشايخي با اشاره به مطالبات مردم در بخش‌هاي مختلف گفت: مردم طي سال‌هاي گذشته از ناحيه اقتصادي دچار مشکلات مختلفي هستند و با پرونده‌هاي مختلف اقتصادي دست و پنجه نرم مي‌کنند. دانشجويان تلاش کردند با حضور در کنار آنها با ابراز همدردي درد اين مسئله را براي آنها کمتر کنند. هر چند وجود اين پرونده‌ها گوياي نبود مديران لايق و کارآمد در مسند امور است.
وي تاکيد کرد: اينکه مسئولان ما تلاش کنند با حضور در مسند قدرت به انتصاب اقوام، آشنايان اقدام کنند و يا چيزي مانند ژن خوب را مطرح کنند موضوعي است که مي‌تواند بيان‌گر آسيب‌ها و ضعف‌هاي موجود در اين بخش باشد.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت با اشاره به علاقه امام به مردم گفت: ايشان مردم را باور داشت و به آنها ايمان مي‌ورزيد و خود را خدمتگذار مردم مي‌دانست. اگر مسئولان امروز از اينگونه ديدگاه‌ها نسبت به مردم استقبال نکنند قطعا در آينده اين دلسردي‌ها باعث مي‌شود بين آنها و نظام شکاف ايجاد شود.
مشايخي با بيان اينکه طي 40 سال گذشته از انقلاب نقش مردم تغيير نکرده و همواره پشتبان نظام بودند اما نگاه مسئولان به مردم عوض شده تاکيد کرد: ما در انقلاب مديون خون شهدا هستيم و براي بزرگ شدن اين نهال تنومند خون‌هاي بسياري ريخته شده است. رهبر انقلاب با دلسوزي که نسبت به مردم دارند همواره نکاتي را به مسئولان متذکر مي‌شوند اما متأسفانه آنها غفلت مي‌کنند. چقدر رهبري درباره اقتصاد مقاومتي تأکيد کردند و مسئولان چه اقداماتي در اين خصوص انجام دادند؟
وي با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي مذاکرات يادآور شد: قطعا کسي مخالف مذاکرات نبوده است اما غرب و استکبار جهاني همچنان به تعهدات خود نسبت به ايران عمل نمي‌کنند.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت با تأکيد بر نگاه به داخل براي حرکت در مسير پيشرفت جامعه گفت: اگر به مردم نيروي انساني نخبه و متخصص خود اعتماد و تکيه نکنيم پيشرفتي از درون در کشور ايجاد نمي‌شود و مطمئن باشيم از بيرون کمکي به ما نخواهد شد.
پيمان ضيائي جانشين مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در ادامه اين نشست با بيان اينکه منظور از ولي نعمتان در نظام اسلامي مردم هستند، گفت: کمرنگ شدن يا کمرنگ کردن نقش مردم در امور کشور يکي از ضعفهاي حاکميتي است که طي سالهاي اخير بوجود آمده است.البته وضعيت معيشت مردم و مطالبات آنها در همين زمينه قابل بحث و بررسي است.
** حضور ذي‌نفعان در مناصب اجرايي به نفع مردم نيست
وي با اشاره به حضور ذي نفعان در مناصب اجرايي و مديريتي کشور گفت: قطعا وقتي وزيري که خود از ذي نفعان و ذي نفوذان حوزه است در مسندي انتخاب شود نم‌ تواند درد مردم را بفهمد. وزير بهداشت ما سالهاست از قشر پزشکان انتخاب مي‌شود. تجربه ساير کشورها در اين حوزه اينگونه است که اگر وزير بهداشت از جنس پزشکان نباشد بهتر مي‌تواند طرحهاي اجرايي را به سرانجام برساند اما در کشور ما پزشکان که جزو ذي نفوذان اين حوزه هستند در اين مسند مسئوليت دارند. اين مسئله باعث شده طرح‌هاي اين بخش عمدتا به نفع اين قشر رقم خورد و مردم ناديده گرفته شوند. مانند مسئله‌اي که در طرح سلامت قابل مشاهده است.
جانشين مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي با اشاره به موضوع خام فروشي در کشور گفت: در حالي که همگان و مسئولان را از اين مسئله برحذر مي‌دانند اما شاهد خام فروشي در کشور هستيم و اين به دليل است که در اين بخش نيز ذي نفعاني وجود دارد که منفعت خود را در خام فروشي مي‌بينند.
ضيائي به استفاده از ظرفيتهاي مردمي در کشور تأکيد کرد و گفت: فهم ناقص نسبت به ظرفيت‌هاي مردم باعث مي‌شود نتوانيم از اين ظرفيت بهره برداري کنيم. امام و رهبر انقلاب نسبت به عامل مردم توجه جدي داشتند و تجربه 8 ساله دفاع مقدس نشان داد هرجا به نيروهاي مردمي تکيه کرديم به نتيجه رسيديم و پيشرفت نصيب کشور شد. ضعف مسئولان در اين زمينه مشکلاتي را ايجاد مي کند و نمي‌توانيم در موقع لزوم از بسيج مردمي استفاده کنيم.
مهدي حسيني مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) در بخش پاياني اين نشست با اشاره به برخي از سخنان امام راحل درباره جايگاه مردم در حکومت اسلامي گفت: وقتي مردم بين خود و مسئولان ديواري احساس کنند قطعا نسبت به مسائل کشور دلسرد مي‌شوند و مشارکت آنها در ابعاد مختلف کم‌رنگ خواهد شد.

وي با اشاره به موضوع نشست يادآور شد: پاسخگويي به مردم آنها را در حل مشکلات و همراهي با سختي‌ها با مسئولان را همراه مي‌سازد. اما عدم حضور مسئولان در جمع مردم و ناديده گرفتن آنها باعث مي‌شود تحمل شرايط و سختي‌ها براي انها سخت تر شود.
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به مواجهه مسئولان با زلزله کرمانشاه گفت: در شرايطي که مردم به دنبال کم شدن آلام اين حادثه بودند برخي با اين مسئله نيز سياسي برخورد کردند و تلاش کردند به نوعي خود را مطرح کنند و به آلام و دردهاي مردم توجه نداشتند.
** مردم با کسي در نظام عقد اخوت نبستند
حسيني با اشاره به تجربه‌هاي تاريخي در صدر اسلام در اين زمينه گفت: قطعا بين مسئولان نظام اسلامي و نظام غيراسلامي در اين بخش بايد تفاوت‌هايي وجود داشته باشد.معتقديم مسئولان نظام اسلامي بايد مردم را ولي نعمتان خود بدانند و به دنبال خدمت به آنها باشند و البته ما در نظام با هيچ کس عقد اخوت نبسته‌ايم. در دوران صدر اسلام زبيري که در همه غزوات حضور داشت و از امام علي دفاع مي‌کرد به يک باره در مقابل امام و ولي زمان ايستاد. البته در انقلاب نيز شخصيتي چون قائم مقام رهبري که داراي شأنيت و شخصيتي بالاتر از ديگران بود و وقتي در برابر اين نظام و سيل مردمي قرار گرفت کنار گذاشته شد.
وي ضمن تأکيد بر پاسخگويي مسئولان نسبت به مطالبات مردم گفت: همه مردم پاي انقلاب ايستاده‌اند و از اين به بعد هم مي‌ايستند اما برخي رفتارهاي ناصحيح مسئولان در اين خصوص ضمن کند کردن حرکت رشد نظام کشور را دچار هزينه‌هايي مي‌کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران

دانشجویان دانشگاه تهران امشب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضوری پرشور در اعتراض به سرکوب دانشجویان آزادی خواهتوسط حکومت های غربی در مقابل دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد