Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير جهاد کشاورزي گفت: پيش بيني 140 ميليون دلار براي مقابله با ريزگردها از محل صندوق توسعه ملي اعتبار در نظر گرفته شود.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، مهندس محمود حجتي در مراسم تکريم و معارفه روساي قديم و جديد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور با بيان اين که بهره برداري مناسب از آب و خاک همواره مورد توجه ايرانيان بوده است، تاکيد کرد:بايد از مشارکت مردم در حفاظت و صيانت از اين دو منبع بهره گيري نماييم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي مشارکت مردم در تهيه نسخه هاي مربوط به حفاظت از منابع آب و خاک و اجراي طرح هاي صيانت از جنگل ها و مراتع را ضروري برشمرد و اظهار داشت: اجراي طرح هاي مربوط به حوزه منابع طبيعي به مشارکت مردم نياز دارد.
حجتي يادآور شد: مشارکت زماني صورت مي گيرد که مسئولان و مردم درک و فهم و منافع مشترک نسبت به يک موضوع داشته باشند.
وزير جهاد کشاورزي با اعلام اين که در بخش منابع طبيعي، سه حوزه جنگل، آبخيزداري و ريزگردها از اهميت ويژه اي برخوردار است،خاطرنشان کرد:همکاري و مشارکت مردم در حفاظت و توسعه جنگل ها هيچگاه مثل امروز نبوده است.
حجتي،جنگل هاي ايران را منحصر به فرد دانست و افزود: فرهنگ و افکار عمومي ما آمادگي هر نوع مقابله با تجاوز به اين منابع را دارد.
وي با اشاره به اين که آبخيزداري يکي از موضوعات اقتصاد مقاومتي محسوب شده و داراي مزيت هاي زيادي است که به حفظ خاک، پوشش گياهي و سفره هاي آب زيرزميني کمک مي کند،اذعان داشت: ما بايد طرح هاي آبخيزداري را براي جلب مشارکت مردمي و افکار عمومي و نيز توجه مسئولان و تصميم سازان به حفظ منابع طبيعي در رسانه ها به نمايش بگذاريم.
وزير جهاد کشاورزي گفت:دولت از طرح مقابله با ريزگردها حمايت مي کند و توجه زيادي به حوزه آبخيزداري و منابع طبيعي دارد، به طوري که رديف آبخيزداري در اين دولت نزديک به 10 برابر شده که در طول تاريخ بي نظير بوده است.
وي با بيان اين اين که در حوزه منابع طبيعي نبايد تنها منتظر حمايت و اعتبارات دولتي باشيم و استان ها نيز بايد در اين حوزه فعال شوند،تاکيد کرد:مديران منابع طبيعي استان ها بايد سهم استاني خود را براي مقابله با بيابان زدايي و همچنين آبخيزداري افزايش دهند.
حجتي از تمامي مسئولان حوزه منابع طبيعي خواست که به دنبال جوان گرايي باشند و اين موضوع را مدنظر قرار دهند.

 


كدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها