Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: زنده‌نام با بیان اینکه مضمون «پدر» جهانشمول است، گفت: فراموشی بسته به موقعیت می تواند دردناک یا برکت باشد.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمود زنده‌نام، کارگردان نمایش پدر عصر دیروز در جلسه نقد و بررسی نمایش پدر و رونمایی از مجموعه درام معاصر فرانسوی که در شهر کتاب برگزار شد، گفت: بحث فراموشی تم کار ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی انسان فراموشی را در ذهنیت خود دارد. برخی مواقع فراموشی برکت می شود، آنجایی که انسان آرام آرام رنج ها و غصه ها را پشت سر می گذارد فراموشی برکت است؛ وقتی انسان یک سری بدیهیات و اصول را فراموش می کند فراموشی دردناک می شود.

 

زنده‌نام با بیان اینکه بشر امروزی با آلزایمر دست و پنجه نرم می کند، عنوان کرد: در نمایش پدر با پدری مواجه هستیم که روزمرگی، بچه ها و حتی اسم خود را از یاد برده است. عارضه آلزایمر مصیبتی است که در جوامع صنعتی وجود دارد و واقعا دردناک است. ساختاری که زلر انتخاب کرده هزارتو و پیچیده است. این پیچیدگی باعث می شود مخاطب خود را در نمایشنامه شریک کند. از پیچیدگی نمایش استفاده کردم، از تودرتویی متن بهره گرفتم، در اجرا سعی کردم خیلی سلیس، راحت و بدون پیرایه حرف بزنم زیرا فکر می کردم اگر اجرا، طراحی صحنه و کارگردانی هم پیچیده باشد تماشاچی با اثر ارتباط برقرار نمی کند برای همین سعی کردم انتزاعی و خلاصه شده صحبت کنم.

 

این کارگردان با اشاره به اینکه عنصر اصلی پدر بازی خوب آثار چنگیز جلیلوند است، بیان کرد: آقای جلیلوند با اینکه کار و مشکلات زیادی در دوبلاژ داشتند دعوت ما را پذیرفتند و نقش پدر را قبول کردند. 60 تا 70 صفحه متن بر عهده آقای جلیلوند بود، در حقیقت 90 درصد کار روی بازی پدر است، برای همین مسئولیت صحنه با آقای جلیلوند است. محور کار شخصیت پدر و بازی آقای جلیلوند است. تاکنون حدود 11 شب اجرا داشتیم و اجراها خوب بوده است.

 

زنده‌نام با بیان اینکه پدر مضمون جهانشمول دارد، اظهار داشت: این متن کاملا خارجی است، اسامی و موقعیت ها نشان از فرهنگ اروپایی دارد اما مضمون محدودیت جغرافیایی ندارد و می شود آن را با هر زبانی برای هر مخاطبی اجرا کرد. سلیسی و روانی کار به مخاطب ایرانی نزدیک است. در بازی، موقعیت ها و اصطلاحات دست آقای جلیلوند را باز گذاشتم و خانم فلاح‌فرد نیز وسواس نداشتند، ما یک بازخوانی ایرانی از متن داشتیم که به جا بود. از بازخوردهای مخاطبان حرفه ای متوجه شدم هارمونی، سادگی و روانی در کار وجود دارد.

 

کارگردان پدر خاطرنشان کرد: زحمت کار بر دوش آقای جلیلوند است، بسیاری از بازیگران ما در سن ایشان توانایی حفظ این حجم کار را ندارند. کار ما پیچیده بود، متن آنقدر تودرتو است که کار را مشکل می کند، امیدوارم پدر آخرین کار تئاتر آقای جلیلوند نباشد. گوهر ناشناخته ایشان با این کار در تئاتر مشخص شده است. پدر برای ایشان یک استارت است که متن های دیگر را بخوانند. پیام اصلی ما در پدر این است که فرزندانی که والدین شان دچار فراموشی می شوند آنها را به حال خود رها نکنند.

 

نمایش پدر به کارگردانی محمود زنده نام و بازی چنگیز جلیلوند، میرطاهر مظلومی، فقیهه سلطانی، محسن بهرامی، سوگل خالقی و ساناز فلاح‌فرد از اول آذر به مدت یک ماه هر شب در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش المپیک؛ نمایش پهپادها در آسمان فرانسه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایش موزیکال شازده کوچولو
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • (ویدئو) آتش المپیک؛ نمایش پهپادها در آسمان فرانسه
  • (ویدئو) دود غلیظ نمایش خانگی در چشم مخاطب!
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • نمایش موزیکال (شازده کوچولو)
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه