Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس شوراي شهر رشت گفت: گزارش عملکرد 100 روزه شوراي شهر در حال تنظيم است تا به اطلاع عموم مردم اين شهر برسد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از رشت، اميرحسين علوي در صحن علني شانزدهمين جلسه شوراي شهر رشت اظهار داشت: گزارش عملکرد 100 روزه شوراي شهر رشت در حال تنظيم است تا به اطلاع عموم مردم اين شهر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس شوراي شهر رشت با اشاره به انتظارات مردم از شورا و شهرداري رشت پيرامون بازديد از نقاط مختلف شهر عنوان داشت: اين نياز وجود دارد تا اعضاي شوراي شهر در قالب يک تيم منسجم و با حضور مديران شهري اين کار را انجام دهند.
علوي با بيان اينکه بازديد از نقاط مختلف شهر رشت در 15 روز بايد انجام شود خاطرنشان کرد: انجام اين بازديد در قالب بازديد از 15 ناحيه رشت، سبب شناخت و برطرف کردن آسيب‌هاي شهري مي‌شود.
وي با بيان اينکه درخواست ديدار با مجمع نمايندگان استان گيلان يک ماه گذشته داده شده است گفت: امروز مانع آسفالت نشدن برخي مناطق رشت نبود قير و آسفالت نيست بلکه عدم کيفيت مناسب در اجرا است.
علوي با تاکيد بر لزوم آمادگي شهرداري رشت و سازمان مديريت بحران در زمان بروز بحران‌هايي مانند بارش برف افزود: رژه دستگاه‌هاي اجرايي و مديريت شهري جهت نمايش آمادگي براي مقابله با بحران‌هاي احتمالي، روز سه‌شنبه از مصلاي رشت تا پياده راه فرهنگي برگزار مي‌شود.
رئيس کميسيون عمران شوراي شهر رشت نيز در اين جلسه و در نطق پيش از دستور با اشاره به سپري کردن ايام شهادت ميرزاکوچک جنگي اظهار داشت: سردار جنگل به‌عنوان ستاره‌اي درخشان در تاريخ اين مرز و بوم ماندگار شده است.
رضا رسولي با تاکيد بر اينکه استان گيلان بزرگان زيادي را در تاريخ کشور دارد عنوان کرد: متاسفانه امروزه ايام بزرگداشت اين بزرگان در کمال غربت سپري مي‌شود و ما در زنده نگه‌داشتن نام آنان ناموفق هستيم.
وي با تاکيد بر لزوم بازگشايي خانه مشروطه در سال 97 گفت: انجام اين امر سبب مي‌شود تا ميراث ارزشمندي را براي آيندگان به‌جا بگذاريم و در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي موجود در جامعه از تاريخ و هويتمان دفاع کنيم.
رسولي با اشاره به طرح ارائه شده در راستاي شفاف‌سازي اقدامات شوراي شهر و شهرداري رشت جهت آگاه‌سازي مردم افزود: متاسفانه با وجود گذشت دو هفته از ارائه اين طرح تاکنون هيچ اقدامي براي اجراي آن انجام نشده است.
عضو شوراي شهر رشت با بيان اينکه لايحه عوارض تشويقي در کميسيون برنامه و بودجه به تصويب رسيده است گفت: اجراي اين طرح سبب مي‌شود تا بدهي‌هاي مربوط به کميسيون ماده 100 تا پايان سال پرداخت شود و پرداخت‌کنندگان نيز از جايزه نقدي بهره‌مند ‌شوند.
احمد رمضانپور نرگسي نيز در اين جلسه با اشاره به فرارسيدن سالروز تصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ابراز داشت: امروز بايد بررسي کنيم تا ببينيم در طول سال‌هاي بعد از انقلاب چقدر توانسته‌ايم به قانون اساسي پايبند باشيم.
عضو شوراي شهر رشت ضمن پاسداشت روز جهاني معلولان خاطرنشان کرد: همه مسئولان بايد تلاش کنند تا امکانات لازم جهت رفاه حال معلولان جامعه را فراهم کنند.
وي با اشاره به گذشت سه ماه از فعاليت شوراي شهر رشت افزود: باعث تاسف است که اعضاي شوراي شهر رشت تاکنون هيچ ديداري با استاندار، نماينده ولي‌فقيه و مجمع نمايندگان استان گيلان نداشتند و لازم است تا ضمن ديدار با اين مسئولان بتوانيم اقدامي براي بهبود روند توسعه شهر انجام دهيم.
رمضانپور نرگسي با انتقاد از وضعيت نامناسب محل‌هاي عبور و مرور در شهر رشت تاکيد کرد: مردم به ما اعتماد کرده‌اند و ما بايد پاسخگوي اعتماد آنان باشيم و به‌طور مثال اقداماتي مانند دريافت قير رايگان را انجام دهيم.
حامد عبداللهي نيز در اين جلسه با انتقاد از عدم رسيدگي به تذکر داده شده جهت رسيدگي به مسئله پل‌هاي عابر‌پياده رها شده در اطراف شهر افزود: متاسفانه عدم رسيدگي به اين مسئله نشان از بي‌توجهي شهردار رشت و يا همکاران وي در شهرداري دارد.
عضو شوراي اسلامي شهر رشت با تاکيد بر لزوم رسيدگي به وضعيت حمل و نقل ساکنان مسکن مهر رشت اظهار داشت: تاسف‌بار است که در حال حاضر حمل و نقل ساکنان اين منطقه به شکل نامنظم رها شده است.
وي با بيان اينکه روز به روز نگراني‌هاي مردم و شخص خودم به‌عنوان عضو شوراي شهر بيشتر مي‌شود گفت: ما نصرتي را با توجه به سوابق کاري وي به‌عنوان شهردار انتخاب کرديم و اميدواريم به‌زودي اقدامات موثر وي را براي برطرف کردن مشکلات شهري ببينيم.
آمنه خدابخشي مدير برنامه و بودجه شهرداري رشت نيز در اين جلسه ضمن ارائه توضيحاتي پيرامون لايحه تخصيص بودجه براي ايمن‌سازي معابر شهر رشت در زمان بحران افزود: به‌دليل ضعف‌هاي موجود در رديف‌هاي بودجه شهرداري رشت در سال 95 تصميم بر ارائه اين لايحه گرفته شد.
به گزارش تسنيم در اين جلسه مذاکره پيرامون تثبيت قدرت نظارتي اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت بر فعاليت‌هاي سازمان شهرداري در حوزه جذب سرمايه‌گذار منجر به بروز بحث لفظي ميان اميرحسين علوي و رضا رسولي شد.
همچنين لايحه تخصيص 250 ميليون تومان در راستاي ايمن‌سازي معابر شهر رشت جهت سهولت عبور و مرور مردم در صورت بروز بحران برف در صحن شورا مورد بررسي قرار گرفت که بايد از محل بودجه يک ميليارد و 500 توماني مناسب‌سازي معابر تامين شود که با قيد دو فوريت و با راي اعضاي شورا به تصويب رسيد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است

شهردار مبارکه گفت: بخش عمده‌ای از پیشرفت‌های اخیر مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان، نتیجه تعامل موثر اعضای شورای شهر و شهرداری است.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز شورا به همه منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: پیشرفت و جهش سرانه‌های شهری نتیجه تنها بخشی از تلاش و همدلی اعضای شورای شهر با مدیریت شهری در دوره ششم است.

وی دغدغه‌مندی و کوشش مجدانه برای رفع نیازهای عمومی شهروندان را از مشخصه‌های اجتناب‌ناپذیر شورای شهر مبارکه در دوره ششم عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری مبارکه در سال‌های اخیر به موفقیت‌های کم نظیری دست پیدا کرده و بطور قطع اگر در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی شانه به شانه شهرهای بزرگ می‌زنیم نتیجه درایت و دقت عمل نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر است.

شهردار مبارکه، وفاق، همدلی، برادری و پرهیز از حاشیه‌ها را رمز موفقیت شوراها دانست و خاطرنشان کرد: شوراها نماد بارز مردم سالاری دینی در کشور هستند و اهمیت روز افزون شوراها در عرصه مدیریت شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست.

احمدی با اشاره به اینکه اتکا به آرای مردمی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی نظام اسلامی در شوراها متجلی می‌شود، اضافه کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری همواره برادرانه و بر اساس اصول و موازین قانونی به حرکت خود برای رسیدن شهر به شرایط ایده آل حرکت می‌کنند.

وی با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه ابراز امیدواری کرد: در سایه بهره‌مندی از خرد جمعی برای تحقق اهداف توسعه شهر و خدمت بیش از پیش به شهروندان، گام‌های بلندی برداشته شود.

کد خبر 748773

دیگر خبرها

  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد