Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران که مسئولیت کمیته ناشران داخلی دوره سی‌ام نمایشگاه کتاب را برعهده داشته، درآمدهای این اتحادیه را از مشارکت در برگزاری نمایشگاه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اعضای آن با موضوع ارائه گزارش عملکرد و پرسش و پاسخ، عصر روز دوشنبه ۱۳ آذر در محل این اتحادیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هومان حسن‌پور عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران که مسئولیت کمیته داخلی ناشران سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بر عهده داشته است، در پاسخ به سوالات برخی از اعضا پیرامون درآمدهای این اتحادیه از مشارکت در برگزاری نمایشگاه یادشده، گفت: در خصوص نمایشگاه کتاب، یک نظام مالی مشخص وجود دارد که البته تحت کنترل اتحادیه نیست.

وی افزود: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در سه سال اخیر، وجوه مربوط به اجاره بهای غرفه‌ها را دریافت کرده که هر سال یک حساب جاری جدید برای وصول این مبالغ ایجاد شده و این حساب، از حساب خزانه اتحادیه، جداست.

مدیر کمیته داخلی ناشران سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه وضعیت وصول و هزینه کرد این مبالغ کاملاً شفاف و مشخص است، تاکید کرد: مطابق قوانین جاری مربوط به امور مالی، ما به محض اینکه این وجوه را از شرکت کنندگان در نمایشگاه دریافت می‌کنیم، کسورات قانونی آن را پرداخت می‌کنیم. بر این اساس در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران در مجموع دو میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان بابت اجاره غرفه‌ها از ناشران شرکت کننده دریافت شد که بیش از یک میلیارد تومان آن به پیمانکاران و حدود ۷۵۰ میلیون تومان آن هم به تشکل‌ها و انجمن‌ها پرداخت شد و مبلغی که به خود اتحادیه تعلق گرفت ۱۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده که با کسر مبلغ مربوط به ارزش افزوده این عدد به ۱۵۰ میلیون تومان تغییر می‌کند.

حسن‌پور اضافه کرد: از این مبلغ می‌بایست ۲۰ درصد به اتاق اصناف پرداخت می‌شد که طی نامه‌نگاری با اتاق مقرر شد این مبلغ صرف هزینه‌های ساختمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شود.

این عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود: در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران هم مبلغ دو میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان بابت اجاره بها از غرفه داران دریافت شد که حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پیمانکاران و یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به تشکل‌ها و انجمن‌ها پرداخت شد. سهم اتحادیه نیز ۲۱۸ میلیون تومان بوده که با کسر مبلغ مربوط به ارزش افزوده این عدد به ۲۰۰ میلیون تومان تغییر می‌کند که البته از همین رقم هم باید ۲۰ درصد یعنی ۴۰ میلیون تومان به اتاق اصناف پرداخت شود.

مدیر کمیته داخلی ناشران سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مورد درآمدهای اتحادیه از این دوره نمایشگاه هم گفت: در این دوره هم دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافتی اجاره غرفه‌ها بود که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به پیمانکاران و ۷۰۰ میلیون تومان آن به تشکل‌ها و انجمن‌ها پرداخت شد و حق السهم اتحادیه هم ۲۱۸ میلیون تومان بود که با کسر مبلغ مربوط به ارزش افزوده این عدد به ۲۰۰ میلیون تومان تقلیل می‌یابد.

وی در مورد درآمدهای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در سه سال مسئولیت هیئت مدیره فعلی هم ضمن بیان اینکه عمده این ارقام مربوط به حق عضویت و یا تمدید عضویت اعضاست و در واقع مبالغ ورودی است و نه درآمد، گفت: جمع مبلغ ورودی اتحادیه در سال ۹۳ حدود دو میلیارد تومان بود که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن به هزینه‌های ساختمانی اختصاص یافت. موجودی فعلی حساب اتحادیه یعنی حساب خزانه ۴۵۸ میلیون تومان است که از این مبلغ هم باید ۲۰ درصد به اتاق اصناف پرداخت شود.

این عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همچنین در خصوص مبلغی که برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور از طریق اعضای این اتحادیه جمع آوری شده است، گفت: این مبلغ ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که با اضافه شدن ۱۰ میلیون تومان که اتحادیه آن را از طریقی دیگر جذب کرد، این مبلغ به حدود ۲۸ میلیون تومان رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر مهمان ویژه این نمایشگاه از هند به یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند،نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

 

دیگر خبرها

  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید