Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:28:00 GMT

ایجاد ۱۸۴ هزار شغل طی یک سال در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۹۷۶۸۹

ایجاد ۱۸۴ هزار شغل طی یک سال در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: طبق اقدامات انجام شده از تابستان سال ۹۵ تا تابستان امسال، ۱۸۴ هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در برنامه تلویزیونی اشاره که از شبکه سیمای خراسان رضوی پخش شد به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خراسان رضوی پرداخت و اظهار کرد: طبق آمار موجود از تابستان پارسال تا آخر تابستان امسال، ۱۸۴ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که معادل ۲۳ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور طی این مدت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همراه کردن بخش خصوصی و تعاونی با بخش دولتی و استفاده از ظرفیت های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

رشیدیان تصریح کرد: در هفت ماه امسال نیز ارزش صادرات خراسان رضوی ۱۳ درصد افزایش و ورود کالا به این استان نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ ،چهار درصد کاهش داشته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی نیز خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان انجام شده است و خرید تضمینی زعفران نیز برنامه ریزی و به انجام رسید.

رشیدیان با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب به مشهد اظهارکرد: انتقال آب از دریای عمان به مشهد برنامه ریزی شده که در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان ردیف اعتباری برای این بخش از سال ۹۷ اختصاص یافت. همچنین انتقال آب از کوه های هزار مسجد و مدیریت مصرف و بازچرخانی آب پیگیری می شود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پروژه های مختلفی در حوزه آبرسانی، فاضلاب، تصفیه خانه، راه و راهن  در حال انجام است.

وی در ادامه به مشکل شرکت پدیده اشاره کرد و گفت: با تشکیل یک کنسرسیوم، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شروع مجدد ساخت و ساز در پدیده شاندیز مصوب و پیش قسط اول این تسهیلات نیز پرداخت شد و امیدواریم با شروع کار ساخت و ساز در پدیده، تحولی در قیمت سهام این مجموعه بوجود آید .

رشیدیان در ادامه بیان کرد: مصوبه شورای عالی مناطق آزاد برای تبدیل دو منطقه سرخس و دوغارون در استان گرفته شده و مطالعات لازم به انجام رسیده است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص بازسازی منازل مناطق زلزله زده خراسان رذضوی اظهار کرد: با اقدامات انجام گرفته و پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمک های بالاعوض از بخش های مختلف، قرارداد برای بازسازی یک هزار و ۷۳۶ واحد مسکونی بسته شد که در ۱۰۰ روز گذشته هزار و ۴۷۷ واحد به متقاضیان تحویل شده و ساخت باقی آنها در مراحل پایانی کار قرار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۴۰مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید شهرستان مشهد به همت خیرین افتتاح شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید امیر شوشتری، در آیین افتتاح دبستان پیوند یک شهرستان مشهد از سری طرح‌های سه شنبه‌های امید با بیان این مطلب که بیش از 40مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید افتتاح شده است، گفت: خدارا شاکریم در هفته‌ای که مزین به نام معلم است، مدرسه دیگری را با حمایت خیرین به دانش آموزان‌مان هدیه می‌کنیم.

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز زمانی که با بذل اموال خود ایثار می‌کنند، فراخوان و دعوت به سوی خدا و امور خدایی می‌کنند و قطعا این عزیزان هم معلم هستند؛ نیک‌اندیشانی که به هر نحوی پشتیبان و حامی تعلیم و تربیت هستند، معلم و شایسته تقدیر و تعظیم در این هفته هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم ما و معلمان استان پهناور خراسان رضوی پیروان اندیشمند بزرگ شهید مرتضی مطهری باشیم زیرا وقتی همه عوامل برای بسترسازی مناسب برای تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود.

به گزارش تسنیم، دبستان 12 کلاسه دخترانه پیوند یک آموزش و پرورش ناحیه 4 مشهد با مساحتی بالغ بر یک هزار مترمربع و هزار و 100 متر زیربنا در سه طبقه با مشارکت خیر نیک‌اندیش؛ علی پیوندی زاده افتتاح شد و به بهره برداری رسید. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تجلیل و پاسداشت مقام معلم در مشهد
  • رئیس‌ کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی منصوب شد
  • رضا زرندی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی شد
  • شروع باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳