Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- دبیر اجرایی جشنواره هنرهای نمایشی قرآن و عترت در استان قزوین گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی جشنواره هنرهای نمایشی قرآن و عترت در بخش تئاتر و نمایشنامه نویسی در قزوین برگزار می شود.

ناصر ایزدفر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین در راستای تبلور فرهنگ قرآنی و ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی در جامعه، همزمان با برگزاری نخستین هفته قرآن و عترت استان قزوین اقدام به برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی (تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی) کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دبیرخانه جشنواره از تمامی هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای نمایشی استان دعوت می کند آثار خود را بر اساس محورها و بخشهای اعلام شده به این دبیرخانه ارسال کنند.

ایزدفر یادآورشد:موضوعات جشنواره شامل:تمام موضوعات مرتبط با قرآن وعترت(ع) اقتباسی ازداستان های قرآن کریم، زندگی و سیره  پیامبر اسلام(ع)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین (ع)، تمثیلهای قرآنی وعترت، مضامین و معارف قرآنی، سبک زندگی ایرانی، اسلامی، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، وحدت اسلامی، احکام و قوانین اسلامی، اهمیت علم آموزی، حفظ محیط زیست و پرهیز از اسراف و امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از کالای ایرانی است.

ایزدفر بیان کرد: مهمترین هدف جشنواره، کشف و حمایت از استعداد های جوان در زمینه هنر نمایشنامه نویسی و تئاتر خیابانی با محوریت موضوعات قرآنی و عترت، رشد و گسترش هنر نمایش و نمایشنامه نویسی دینی و قرانی در سطح استان، ایجاد امکان ارتباط سازنده و تبادل تجربه و اندیشه میان هنرمندان فعال در حوزه قرآن و عترت و فراهم کردن بستری مناسب برای تولید و ارائه نمایش های فاخر با موضوع قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی در خصوص شرایط و پذیرش آثار هم اظهارداشت: در بخش خیابانی آثار باید حداقل زمان اجرا ۱۰ دقیقه و حداکثر ۲۰ دقیقه باشد و هرگروه میتواند فقط یک اثر بصورت CD یا DVD به آدرس دبیرخانه ارسال کند.

ایزدفر بیان کرد: کارگردان گروه با تکمیل فرم شرکت در جشنواره، ملزم به اجرای قوانین جشنواره است و آثار تولیدی ترجیحأ باید در چهارچوب موضوع باشد و محصول ۲ سال اخیر بوده مشروط به اینکه در جشنواره دیگری شرکت نکرده باشد.

وی گفت: محل برگزاری جشنواره در شهرستان قزوین است و گروه های پذیرفته شده، ملزم به اجرای نمایش در هر شهرستان که دبیرخانه جشنواره مشخص می کند هستند و داشتن مجوز کتبی نویسنده، مترجم، ناشر یا صاحب ایده الزامی است.

دبیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت در استان قزوین گفت: در بخش نمایشنامه نویسی از هر نویسنده حداکثر ۳ نمایشنامه پذیرفته می شود و نمایشنامه های ارسالی نباید قبلا چاپ و یا در جشنواره های سراسری نمایشنامه نویسی حائز رتبه شده باشند.

وی اضافه کرد: متقاضیان علاوه بر ارسال ۳ نسخه از نمایشنامه به آدرس دبیرخانه جشنواره، باید متون خود را به صورت تایپ شده در محیط word با فونت۱۴ “زر” با فرمت PdF به آدرس اینترنتی دبیرخانه ارسال کنند.

ایزدفر گفت: آثار ارسالی متناسب با موضوعات و آسیب اجتماعی جامعه مانند استفاده از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و پیشگیری از خشونت و فساد در جامعه باشد با اولویت در بخش ویژه تقدیر می شود.

وی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن ماه امسال است و نمایش های برگزیده در قالب یک کتاب تهیه و منتشر خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: این جشنواره همزمان با آئین سنتی طلب باران (پنجاه بدر) همراه با بازی‌های بومی و محلی از هفدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه در محل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی برگزار خواهد شد.

غریب افزود: در این جشنواره، استان قزوین میزبان شماری چند از سفرای کشور‌های خارجی و مسئولین ملی است.

وی، هدف از برگزاری این رویداد بزرگ را، شناسایی و معرفی محصولات تولیدی، آداب و رسوم فرهنگی و آئین‌های اجتماعی روستائیان و عشایر عزیز در راستای توانمندسازی مردم پایه بیان کرد.

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر