Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي خميني گفت: امام راحل هميشه منتقد وضع موجود و يک منتقد آرمانگرا و پيشران بودند، انسان وقتي به زندگي امام خميني(ره) نگاه مي کند، تعجب مي کند که هر روز يک موضوع جديد ابداع مي فرمودند و حکومت و جامعه را به پيش مي‌راندند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه خبري جماران، سيدعلي خميني نوه امام راحل در آستانه ميلاد با سعادت نبي مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) و همچنين 16 آذر روز دانشجو در جمع دانشجويان مسئول کانون هاي خط امام راحل و مسئولين بنياد تبيين انديشه هاي امام خميني(ره) در شهر قم، افزود: هر کسي که بخواهد تاريخ را مطالعه کند نمي‌تواند تاريخ ايران را بنگارد بدون اينکه يک شخصيت عظيم مثل امام راحل را در آن لحاظ نکند، اين انسان، انسان بسيار بزرگي بودند، اما آنچه که براي ما باقي است شخصيت امام خميني(ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي دراين ديدار که در شهر قم و در بيت تاريخي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، اظهار کرد: وقتي درباره امام راحل صحبت مي کنيم از يک طرف با شخص امام و از طرف ديگر با شخصيت امام رو برو هستيم.
وي تصريح کرد: شخص امام راحل انساني بود که يک آغازي داشت و يک پاياني و امروز هم در پيشگاه خدا حاضر است، اين شخص را وقتي انسان زندگي‌اش را نگاه مي‌کند، مي‌بيند که يک انسان بسيار بزرگ و موفق و از بعضي از جهات کم نظير و بي نظير بوده است.
سيدعلي خميني با توجه دادن نسل جوان به بررسي و رصد تحولات انقلاب هاي منطقه به منظور درک نقش رهبري منحصر به فرد حضرت امام خميني(س) افزود: ما و کشور ايران با مشکلاتي به مراتب سخت‌تر از مشکلاتي که بقيه کشورها داشتند رو برو بوديم، يعني ما هم در شمال ، در جنوب ، در شرق و هم در غرب کشور غائله داشتيم. تمام اين ها يک فاجعه‌اي مي توانست باشد که يک قسمتي از کشور برود، اما اين انسان بزرگ با همراهي مردم توانست يک انقلابي را بوجود بياورد و با کمک مردم نظامي را سامان بخشد که امروز در تمام منطقه کشوري از ما مستحکم‌تر، مطمئن‌تر و قدرتمندتر وجود ندارد.
يادگار امام راحل گفت: شخصيت امام خميني(ره) مؤلفه‌ها و خصوصياتي دارد. اينکه ما مي‌گوييم امام در جامعه ما زنده است يعني ما هنوز خود را مقيد مي‌دانيم نسبت به شخصيت امام، نسبت به آن مؤلفه‌هاي اساسي و ارکان اصلي که در انديشه حضرت امام بوده است.
سيدعلي خميني با تاکيد بر اينکه نام امام و شخص امام در حکم آن پرچمي است که ما راه را گم نکنيم؛ افزود: نام امام خميني(ره) پرچم است. ما براي اينکه ببينيم چقدر در اين مسير هستيم بايد شخصيت امام را بشناسيم و به شخصيت امام نزديک بشويم.
وي با بيان اينکه شخصيت امام ارکان و مؤلفه هايي دارد اسلام، لزوم تاثيرگذاري اجتماعي و آرمانگرايي را از ارکان اصلي انديشه امام داست وگفت: اگر ما به عنوان خط امام احساس کرديم که جامعه در جلوي ما حرکت مي کند و ما داريم مي دويم تا به جامعه برسيم بدانيم خيلي از راه امام دور هستيم. امام هميشه کيلومترها جلوتر در حال حرکت بود و بقيه را به دنبال خود به حرکت در مي آورد.
يادگار امام با تأکيد بر اينکه امام راحل همواره در حال توليد حرف نو و حل مشکلات حکومت با ابداع هاي جديد خود بودند، گفت: هر کس دم از انقلابي گري بزند و دم از امام بزند ولي در عمل ببيند که از جامعه عقب افتاده است بداند که در راه امام نيست. امام پيشران بود و دائم توليد داشت.
سيدعلي خميني ادامه داد: ما بايد منتقد وضع موجود باشيم و نه مدافع آن، چون ما تا آرمان فاصله داريم. اگر هميشه از وضع موجود دفاع کنيم جامعه از ما عبور خواهد کرد.
تهرام 7247**1625
خبرنگار: جواد آل داود - انتشار: محسن فتاحي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تصاویری از گروهی از افغانی‌ها در فرودگاه امام خمینی منتشر شده که آنها بنرهایی در دست دارند و فریاد افغانستان افغانستان سر داده‌اند. گفته شده آنها به استقبال تیم فوتسال افغانستان رفته‌اند که برای نخستین بار به جام جهانی فوتسال صعود کرده است. این ویدیو را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟