Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فاتو بنسودا» دادستان دیوان دادگستری بین المللی لاهه، اظهار کرد مدارک قابل قبولی در خصوص جرایم جنگی سربازان انگلیسی در عراق پس از اشغال این کشور از سوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا وجود دارد.

این افشاگری در قالب گزارشی 74 صفحه ای از تحقیقات مقدماتی در این خصوص در اجلاس سالانه اعضای دیوان لاهه در نیویورک مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنسودا اظهار کرد: «پس از ارزیابی حقوقی دقیق و همه جانبه اطلاعات موجود به این نتیجه رسیدیم که اساس قابل قبولی برای اثبات جرایم جنگی سربازان انگلیسی در عراق وجود دارد.»

دادستان دیوان لاهه در سال 2014 تحقیقات مقدماتی در زمینه اتهامات مطرح شده در خصوص جرایم جنگی سربازان انگلیسی از جمله شکنجه و آزار و اذیت بازداشت شدگان عراقی را آغاز کرد. این تحقیقات در پی شکایات وکلا و گروه های حقوق بشری در خصوص شکنجه دست کم 1071 عراقی در بازداشتگاه های تحت کنترل انگلیس در سال های 2003 تا 2008 انجام شد. همچنین ادعاهایی در خصوص قتل غیرقانونی 52 عراقی تحت بازداشت از سوی سربازان انگلیسی مطرح شده است.

با این حال، بسیاری از این وکلا که خود عضو گروه های حقوق بشری بودند، به مطرح کردن اتهامات ناعادلانه محکوم شدند؛ اما در حال حاضر اطلاعات موثقی موجود است که اتهامات مطرح شده علیه انگلیس را اثبات می کند. اوایل سال جاری میلادی انگلیس صدها مورد از ادعاهای مطرح شده در خصوص جرایم جنگی سربازانش در عراق و افغانستان را انکار و رد کرد.

دیوان دادگستری بین المللی مستقر در لاهه به عنوان یک دادگاه مستقل با هدف رسیدگی به جرایم جنگی، نسل کشی و جنایات علیه بشریت فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرد.

 انتهای پیام/

افشاگری دیوان لاهه درباره جرایم جنگی انگلیس در عراق

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.
دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

tags # توماج صالحی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • بررسی مخفیانه قرار بازداشت تتانیاهو توسط دادگاه لاهه