Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:17:15 GMT

قول معاون میراث فرهنگی برای میدان امام همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۰۰۹۳۹

قول معاون میراث فرهنگی برای میدان امام همدان

«اگر آثاری در میدان امام (ره) همدان کشف شود، معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دیده شدن این محوطه به عنوان یک سایت‌موزه کمک می‌کند.»

به گزارش ایسنا، کشف تابوت سفالی در وسط میدان امام (ره) همدان حدود ۱۵ روز است پروژه پیاده‌راه سازی رینگ تاریخی همدان را در راس متوقف کرده و فصل دوم کاوش در این محوطه از چند روز پیش آغاز شده است، تا برخلاف اظهارنظرهای روزهای آخر فصل نخست کاوش اضطراری در این محوطه، امیدها برای ایجاد سایت موزه در این محوطه بیشتر شود، حتی ۲۱ هنرمند و فعال مدنی در نامه‌ای سرگشاده، درخواست حفاظت از محوطه باستانی میدان امام (ره) را کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مطرح شدن این دل‌نگرانی درباره سرنوشت این محوطه تاریخی که امکان بستن سایت و حتی بتن ریختن روی آن وجود داشت، علی مالمیر، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به ایسنا اعلام کرد: «بار دیگر از سرگیری کاوش‌ها در ترانشه‌های دیگر این میدان آغاز شده است، تا با قطعیت بیشتری نظر نهایی بیان شود.»

حتی استاندار همدان نیز قول اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای این میدان تاریخی داشته است.

محمدحسن طالبیان، معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم ادامه کاوش‌ها در این محوطه تاریخی و تاکید به مدیران شهری همدان در این زمینه می‌گوید: کشف هر نوع اثر تاریخی در میدان امام (ره) همدان یک ظرفیت جدید می‌دهد که طراحی یک میدان با طرح پیاده راه سازی با این ظرفیت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

او با بیان این که اگر اثار شاخصی در آن محوطه به دست آید معاونت میراث فرهنگی کمک می‌کند تا این محوطه به عنوان یک سایت موزه دیده شود، و قطعا مردم از آن استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه پیاده‌راه سازی در میدان امام (ره) همدان می‌گوید: به جای این که بخواهند وسط میدان حوض و فواره بزنند، همه تلاش خود را می‌کنیم تا بدون هیچ دخالتی در فضای آن رخ ندهد و کار پژوهش به طور کامل انجام و در صورت نیاز سایت‌موزه احداث شود.

از سوی دیگر سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این زمینه به ایسنا تاکید کرده بود: دنبال فرصت هستم تا در ملاقاتی با اقای ایزدی معاون شهرسازی وزارت راه و شهرسازی توضیح دهم که متوجه باشند در این محوطه گنج به دست آمده است.

وی ادامی می‌دهد: باید بدانند وقتی در مرکز شهر به آثاری برخورد می‌کنیم یک ارزش است که می‌توان آن را پوشش داد. در میدان امام همدان آثاری فوق‌العاده به دست آمده است، که باید به جای ساخت حوض یا نصب مجسمه‌ای بی‌ارزش‌تر از اثار موجود در این محوطه، این ارزش را ارج بدانند، چون حکایتی ارزشمند از سابقه و گذشته شهر همدان دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است

سرهنگ احمدرضا هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.

سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.

وی از رانندگان خواست برای تردد ار مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

کد خبر 6092217

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان