Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کمیته امداد سیمرغ بابیان اینکه 97 نفر به سیستم‌های تأمین‌کننده مالی برای ایجاد اشغال معرفی شدند، گفت: از این تعداد 59 نفر موفق به دریافت وام با مبلغ جذب‌شده 10 میلیارد ریال شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی‌مراد نصوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیمرغ ما، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم فعالیت و خدمت‌رسانی کمیته امداد در حوزه نیازمندی‌های دانش‌آموزان نیازمند جامعه است که در شهرستان سیمرغ هم با مساعدت‌های ویژه مردم و خیران، بالغ‌بر 256 میلیون ریال تحت عنوان برگزاری جشن عاطفه‌ها و زنگ مهر عاطفه‌ها جمع‌آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش حدود 86 نفر است که به‌طور میانگین حدود 300 هزار تومان جهت تأمین لوازم اولیه و نیازمندی‌های ضروری دانش‌آموزان ازجمله پوشاک، لوازم‌التحریر، کفش و سایر نیازمندی‌های دانش‌آموزان در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سیمرغ با اشاره به اینکه طی دو مرحله شهریورماه و مهرماه در این مورد ورود پیدا کردیم که با مساعدت مردم توانستیم کمک‌های خوبی را جمع‌آوری و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم، تصریح کرد: مرحله دوم این کمک‌ها همچنان در قالب‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام‌شده توانستیم با کمک خیر نوع‌دوستی کل هزینه‌های پوشاک این دانش‌آموزان را تهیه‌ کرده و دانش‌آموزان توانستند در اولین روز مدرسه با پوشاک نو وارد مدارس شوند.

نصوری با بیان اینکه در زنگ مهر عاطفه‌ها بالغ‌بر 7 میلیون تومان به شکل نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد، اظهار کرد: کمک‌های ما فقط در طول دوران تحصیل خلاصه نمی‌شود و در طی 9 ماه سال تحصیلی در حوزه ایاب و ذهاب و تقویت تحصیلی دانش‌آموزان خدماتی را ارائه می‌کنیم.

وی افزود: حمایت از دانش‌آموزان کنکوری و پیش‌دانشگاهی هم برنامه‌ای با عنوان تقویت تحصیلی از طریق برگزاری کلاس‌های کنکوری و تست‌زنی داریم و در سال گذشته یکی از دانش‌آموزان تحت پوشش ما در شهرستان توانست رتبه سه‌رقمی بسیار خوبی را کسب کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سیمرغ با اشاره به اینکه تا پایان دوره تحصیلی دانش‌آموزان را رها نمی‌کنیم، تصریح کرد: در حوزه دانشجویی هم 15 دانشجو را شناسایی کردیم که نیازمند بوده و تحت پوشش ما هستند.

وی ادامه داد: به این دانشجویان خدماتی تحت عنوان کمک به هزینه تحصیل دانشجویان و پرداخت شهریه انجام می‌شود که بخش اعظم این نیازها از طریق کمک‌های مردمی و اعتباراتی که در اختیارداریم پرداخت خواهیم کرد.

نصوری با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم و اصولی کمیته امداد بخش خدمات‌دهی به جامعه نیازمند است، تأکید کرد: تفکرات خوبی پشت این خدمات وجود دارد که بحث توانمندسازی خانواده‌ها از طریق خدمات مختلف به‌ویژه در بخش اشتغال ازجمله این موارد است.

وی افزود: خانواده‌هایی که به دلایل مختلف دچار مشکلاتی هستند اما توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارند در حوزه مددکاری ما بررسی‌ شده و به واحد تخصصی حوزه اشتغال معرفی می‌شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سیمرغ با اشاره به اینکه اولین مبحث در حوزه اشتغال این خانواده‌ها آموزش است که بیشترین نکته قابل‌توجه این بخش مهارت‌هایی است که منجر به اشتغال خواهد شد، اظهار کرد: بیشتر افرادی که مراجعه می‌کنند توان یادگیری را دارند که کمک‌هایی از بعد مشاوره‌ای و مالی به این خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش برنامه آموزش 112 نفر از مددجویان طی سال 96 را داریم که تا امروز آموزش 85 مورد انجام‌شده است.

نصوری بابیان اینکه هزینه‌ای که بابت آموزش این افراد پرداخت می‌شود کاملاً بلاعوض است و هیچ هزینه‌ای از افراد تحت پوشش ما دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: این افراد به مراکز آموزشی خصوصی و مراکز آموزشی مورد تأیید فنی و حرفه‌ای شهرستان قائم‌شهر و سیمرغ برای گذراندن دوره‌های آموزشی معرفی می‌شوند.

وی افزود: بخشی تحت عنوان آموزش‌های پایدارسازی و توسعه اشتغال هم برنامه‌ریزی‌شده است که در فصول مختلف در رشته‌هایی مثل دامداری انجام‌شده که منجر به بهبود وضع فعالیت و افزایش درآمد می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سیمرغ با اشاره به اینکه حرفه‌آموزی دانش‌آموزان یکی از برنامه‌های کمیته امداد است که چندین سال از انجام آن می‌گذرد، اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در اوقات فراغت تابستانه خود در رشته‌هایی که به آن علاقه‌مند هستند آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: بحث دیگر در حوزه اشتغال کاریابی است که با ارتباط ایجادشده با شرکت‌های صنعتی در ناحیه صنعتی سنگتاب و استفاده از ظرفیت مرکز کاریابی شهرستان ایجاد اشتغال مددجویان به‌صورت کار در شرکت‌ها و مزدبگیری فراهم‌شده است.

نصوری خاطرنشان کرد: در این راستا بسته‌های تشویقی برای کارفرمایان در حوزه بیمه‌های تأمین اجتماعی و وام‌های قرض‌الحسنه در نظر گرفته‌شده است.

این مسئول با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال دیگر سرفصل حوزه اشتغال کمیته امداد است، تصریح کرد: نگاه ما در اختیار قرار دادن تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار خانواده‌های محروم جامعه است و در تلاش هستیم تا این تسهیلات به سمت تولیدی‌ها سوق داده شود.

وی افزود: حدود 55 درصد طرح‌های اجرایی شهرستان در حوزه کشاورزی و دام‌پروری است و 45 درصد دیگر هم به طرح‌های خدماتی اختصاص داشت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سیمرغ با اشاره به اینکه در سرفصل ایجاد فرصت شغلی برنامه مدونی در کمیته امداد شهرستان در این شهرستان تدوین شد، اظهار کرد: قرار بود با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت 61 شغل و فرصت شغلی ایجاد شود که تا امروز اقدامات مؤثری در این زمینه انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در سرفصل منابع بانکی توانستیم بااعتباری بالغ‌بر 782 میلیون تومان برای 45 نفر اشتغال ایجاد کنیم، همچنین با پیگیری‌های انجام‌شده موفق به دریافت اعتبارات مازادی شدیم و این رقم را به 13 میلیارد و 150 میلیون رساندیم.

نصوری با بیان اینکه در سرفصل بند دال تبصره 16 حدود 165 درصد تخصیص اعتبار گرفتیم، تصریح کرد: تا امروز از این محل 70 نفر به سیستم بانکی معرفی‌ شده که 43 نفر موفق به جذب منابع شدند.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده با بانک کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون سازی مددجویی را معرفی کردیم که با دریافت 850 میلیون ریال اشتغالی در حوزه تجهیزات کشاورزی ایجاد و مشغول به فعالیت است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) سیمرغ با اشاره به اینکه در حوزه صندوق کارآفرین امید پنج نفر برای خرید وانت نیسان معرفی شدند، اظهار کرد: یک نفر موفق به استفاده از این اعتبارات برای خرید وانت نیسان شد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه در حوزه اشتغال مجموعاً 17 میلیارد و 790 میلیون ریال تخصیص اعتبار دریافت شد و 97 نفر به سیستم‌های تأمین‌کننده مالی برای ایجاد اشغال معرفی شدند، گفت: از این تعداد 59 نفر موفق به دریافت وام با مبلغ جذب‌شده 10 میلیارد ریال شدند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۹۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  وزیری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تمام تمهیدات برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی اندیشیده شده است.
وی افزود: امسال برای اولین بار کتاب راه نهایی که مجموع ۵ سال امتحان نهایی سال‌های قبل است  تدوین و در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته شده است.
وی به هفته بزرگداشت مقام معلم هم اشاره کردو گفت: قرار است در هفته معلم از ۱۱ معلم نمونه استان و ۳ معلم نمونه کشوری قدردانی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


استاندار سمنان هم در این جلسه به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی در ۳ پایه متوسطه دوم اشاره کردو از دست اندرکاران حوزه آموزشی خواست تمام امکانات و تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات نهایی دانش آموزان که تاثیر بسیاری در آزمون سراسری دارد بکار ببندند.
محمد رضا هاشمی همچنین به طرح نماد آموزش و پرورش هم اشاره کردو گفت: در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اهنجاری‌ها و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.
در طرح نماد دانش آموزان و خانواده هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی ارزیابی می‌شوند.
در این جلسه درباره طرح (الف تا) هم مطالبی عنوان شد.
این طرح که همان الفبای تحول آموزش و پرورش است با هدف گردآوری ایده‌ها و تجارب میدانی معلمان و ایجاد بانک اطلاعاتی ایده‌های فرهنگیان ایجاد شده است.
در استان سمنان هم تاکنون یک هزار و ۲۸۹ فرهنگی ایده‌ها و تجارب تحول آفرین خود را ثبت کرده اند و قرار است نمایشگاهی در این زمینه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه