Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازاصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با موضوع تبیین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در هندسه قدرت جهانی گفت: در راستای معرفت افزایی و بصیرت افزایی استادان و اعضای هیئت علمی باید در زمینه‌های مختلف تربیتی، اقتصادی و سیاسی جلسات ویژه‌ای با این موضوعات برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: ما باید در راستای زندگی خود از سیره نبوی(ص) الگو برداری کنیم و آن را در تمامی ابعاد و مراحل زندگی به مرحله اجرا در آوریم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره استادان دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: استادان فرماند‌هان عرصه جنگ نرم هستند و فضای امروز جامعه، فضای تقابل و تضارب وسیعی است آن‌چنانکه همه گنجینه‌های مادی و معنوی ما در معرض تهدید استکبار جهانی است، پس هم باید در موضع تدافعی از دستاوردهای دینی، انقلابی و ملی خود دفاع کنیم و هم در راستای پیشرفت و توانمند‌سازی همه جانبه علمی دانشگاهیان و فرهیختگان تلاش کنیم.
وی همچنین کتاب سنن النبی اثر علامه طباطبایی(ره) را کتاب معتبر و مستند دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) و چهره درخشان ایشان بهتریت نمونه و الگو برای زندگی بشر است.
احمد آذین دبیر هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: تا کنون حدود 90 نشست هم‌اندیشی استادان با موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، دینی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شده که با توجه به نیازهای ضروری جامعه و دانشگاهیان، لزوم چنین جلساتی برای استادان امری مهم و اساسی است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر پدیده شوم و خبیث داعش و تشکر از سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: امنیت امروز ایران و منطقه، فراهم شده خون شهدای مدافع حرم بوده و این شهیدان در امتداد شهدای دفاع مقدس هستند که چنین امنیتی را برای جمهوری اسلامی ایران فراهم آورده‌اند و امنیت بستر هرگونه کار و فعالیتی از جمله علمی و پژوهشی برای جامعه دانشگاهی و دانشجویان است.
وی با تبریک 16 آذر روز دانشجو و مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول از جمله میلاد پیامبر مهر و رحمت حضرت رسول(ص) بیان کرد: نفی استبداد، سلطه‌گری و استعمار ستیزی منشاء جنبش‌های دانشجویی است و هدفش آمریکا و کشورهای سلطه‌گری است که قصد دخالت در امور کشورهای دیگر را دارند و در این زمینه دانشجویان باید بسیار هوشمندانه در مقابله با جبهه استکبار بایستند.
حسن لاسجردی متخصص علوم استراتژیک و سخنران مدعو این نشست نیز نقش استادان دانشگاه‌ها در تنویر افکار دانشجویان و دیگر اقشار جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی به عنوان یک قدرت مهم در منطقه است.
وی افزود: فرهنگ ایثار و مقاومت در ایران بسیار فراگیر است و نکته مهم‌تر این است که ایران کشوری است که قابلیت‌های بسیاری در حوزه‌های تاثیرگذار علمی، فرهنگی، سیاسی و... در کل جهان دارد.
وی در پایان این نشست به سئوالات استادان در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در هندسه قدرت جهانی پاسخ داد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۰۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان عیسی بابائی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، گفت: رویکرد کمیته امداد به سمت توانمندسازی، خودکفایی، اشتغال، درآمد با ثبات و پایدار است ، تا عزت و کرامت خانواده ها حفظ شود .

بابائی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد مراکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی ، ادامه داد: با توجه به ماموریت های مهم کمیته امداد در بحث مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و مسائل فرهنگی ، همکاری و تعامل مراکز دانشگاهی ، علمی و پژوهشی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ایجاد مراکز نیکوکاری ،اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ، نگاه پژوهش محور را در این حوزه بسیار مهم خواند و افزود: «دانشگاه‌ها می‌توانند با ابزار علمی و پژوهشی و شناسایی نقاط ضعف و قوت ما را در ارتقا و رسیدن به توسعه پایدار یاری کنند.

وی با اشاره به ۸۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده در سال گذشته ، تصریح کرد: مواردی مثل آموزش، توانمندسازی، مهارت افزایی، بازاریابی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است و در این زمینه از هر ایده‌ای که بتواند مددجویان کمیته امداد را به سمت درآمد پایدار و مکفی هدایت کند، استقبال می‌کنیم.

بابائی حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خواند و یادآور شد: در این حوزه نیز ما آمادگی داریم تا از دانشجویانی که بتوانند با بررسی وضعیت فقر و کمک به بالا بردن وضعیت معیشتی، کارآفرینی و... این عزیزان دخیل باشند، حمایت لازم را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز ضمن تشکر از فعالیت های موثر کمیته امداد ،گفت: «این دانشگاه با کادر هیات علمی مجرب، فارغ التحصیلان کارآزموده و دانشجویانی پویا و نوآور آمادگی دارد تا در حوزه‌های علمی و پژوهشی کمیته امداد امام خمینی (ره) را یاری کند.

سید علی طاهری با اشاره به شعار سال ،افزود:  همه ما وظیفه داریم تا در جهت بالندگی کشور عزیزمان ایران گام‌های استواری برداریم و در تعلیم و تربیت نسل جوان بویژه ولینعمتان جامعه اسلامی در راستای افزایش مهارت های کسب و کار با همت و قدرتی مضاعف  رو به جلو حرکت کنیم.

گفتنی است : مقرر شد این جلسات به طور مستمر و با هماهنگی‌های معاونت‌های ذیربط با یکدیگر برگزار شود و ماحصل آن در نشست‌های بعدی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • حمایت دانشگاهیان خورستان از اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه